V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Raymond

Het is nu dan echt een feit aan het worden.

Jafar, mijn zwaar bonte man en Splinter de Opaline bonte witmasker man worden vanavond opgehaald!

Jafar zal ik echt gaan missen, die was samen met Kenya zeer tam en lief.
Nu maar hopen dat de rest dan ook snel vertrekt, want tegen een steeds legere voliere wil je ook niet aankijken.

Mochten jullie nog kwekers/personen weten die zoeken naar koppels. Dan hoor ik het graag.

Voor Stitch, de albino die zichzelf zo nu en dan plukt zoek ik een goed plaatsje. Deze albino mag ook gratis weg. Zolang die maar een goed plekje krijgt. Ik gebruikte hem niet voor de kweek, want daar vind ik hem te zwak voor.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Gerdy

Jemig Raymond..ik schrik van je bericht.

ik wil je heel veel sterkte wensen.

gr Gerdy

Raymond

Zoals sommige hebben kunnen lezen heeft Thea mijn geelwang koppel overgenomen.

Ik ben erg blij dat ze een goed thuis hebben gekregen en wens Thea veel succes met de kweek komend seizoen.

Ik heb nu dan nog 4 koppels over, waarvan 1 trio.
De binnenwand is inmiddels ook verkocht.

Dit zijn de koppels die nog over zijn:

Koppel 1 (2006) [Cici & Snowy]of [Timon & Snowy (1.1)]
Is een trio, kan met beide mannen of naar eigen keuze worden verkocht. Oorspronkelijk is het koppel Cici & Snowy (1)
1. Lutino split voor Witmasker & Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
1.1 Wildkleur split voor {X1:Lutino} {X2:Cinnamon} & Witmasker Cinnamon Opaline split Bont

Koppel 3: (2004 en 2005) [ Nessa & Kenya]
Bont split voor Witmasker {X1:Opa line} & Bonte Witmasker (zeer mooi koppel en mooie jongen)

Koppel 4: (2005) [Diba & Mellody]
4. Witmasker Opaline split voor {X1:Lutino} {X2:Cinnamon} & Witmasker Bont Cinnamon

Koppel 5: (2009). [Koda & Nala]
Witmasker split {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino} kanssplit bont & Witmasker lutino kanssplit bont

Mochten iemand nog nieuwe broedkasten zoeken, ik heb ze nog ongebruikt staan.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

☺ Pita ☺

Balen Raymond dat je moet stoppen...
Hopenlijk krijgen je valkjes allemaal een goed plekje...

TheaV

Intussen zijn we 2 nachtjes verder....
En het gaat goed met die2.
Lola pittig, maar geen haantje de voorste, dat laat ze aan Lex over. Gister kon ik niet in de buurt van de kooi komen, of een geflader van jewelste. M&M wisten  niet wat er gebeurde.... die zijn in de kooi ook niet echt erg tam, buiten  de kooi wel.
Maar....L&L zien dat M&M gewoon blijven zitten en  uit de hand eten en gekroeld worden. L&L blijven nu zitten!!! Zelfs als ze bij het gaas zitten en ik met mijn gezicht bij ze kom. Kan nu ook voerbakjes pakken etc.... zonder gefladder.
Lola heft trosgierst uit de hand aangenomen en Lex kon ik 1x aaien over de vleugels.... hij  sprong van schrik op mijn arm die in de kooi bungelde.
Dus.... ik denk dat het goed gaat, ze zitten ook ale 4 bij- en  door elkaar zonder ruzie..... Ze zijn echt mooi en lief....



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Raymond

Inmiddels ben ik alle oude blokken kwijt...
Maar vind ik geen nieuw onderkomen voor de laatste 9 valkjes.

Kenya en Nessa beginnen gek te worden, want die willen een blok..
Wipwappen al, maar dat kan ik ze niet aandoen om ze nu een blok te geven.

Mochten jullie een plekje voor ze weten, laat het me weten.
Ik doe ze weg voor dezelfde prijs als waar ik ze voor heb gekocht van karin. 45 euro per koppel.

Laat graag jullie oren open staan..
Bedankt alvast.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Momenteel nog 7 van de 15 valkjes over en vraag maar 40 euro voor een koppel, maakt niet uit welke. Wie kan mij helpen?

Binnenkort gaat de binnenwand/nachtverblijf weg en dan heb ik alleen het buitenverblijf voor ze.

Gat om 3 koppels , 1 backup koppel en 1 losse man


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Jel

Hey Raymond,

om wat voor een valkjes/koppels gaat het?

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Raymond

Citaat van: Jel op  5 april 2011, 18:20:23
Hey Raymond,

om wat voor een valkjes/koppels gaat het?

Groetjes Jel


Hey Jel,
Deze valkjes heb ik nog:
Voor foto's kan je het beste even op mijn website kijken. Alleen van het laatste koppel staan daar nog jeugdkleden op.

Losse man: [Timon] Wildkleur split voor {X1:Lutino} {X2:Cinnamon}

Koppel 3: (2004 en 2005) [ Nessa & Kenya]
Bont split voor Witmasker {X1:Opa line} & Bonte Witmasker (zeer mooi koppel en mooie jongen)

Koppel 4: (2005) [Diba & Mellody]
4. Witmasker Opaline split voor {X1:Lutino} {X2:Cinnamon} & Witmasker Bont Cinnamon

Koppel 5: (2009). [Koda & Nala] (Broer en Zus)
Witmasker split {X2:Cinnamon} {X2:Opaline} {X1:Lutino} kanssplit bont & Witmasker lutino kanssplit bont


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Nog 3 valkjes te gaan en dan is het echt over en uit met de valkjes voor mij.

Gelukkig dankzij TheaV vinden nog 2 koppels, Kenya&Nessa en Diba&Mellody een goed onderkomen.
Nog 3 over, dat betekend dat de binnenvoliere gedemonteerd gaat worden. Deze was verkocht, maar marktplaats is niet zo betrouwbaar als men denkt vaak..
Koper liet het afweten toen die hem mocht komen ophalen.

Nu hopen dat er snel een plekje voor de laatste drie valkjes wordt gevonden.

Wildkleur man
Albino pop
Witmasker man

Met diverse splits natuurlijk. Ik wil ze niet aan handelaren verkopen en hoop op een mooi onderkomen voor ze. De prijs moet er ook niet om te doen zijn. 25 per stuk en de wildkleur 20.

De albino/witmasker is een koppel, (broer/zus) maar kan dus los ook.

Dan de voliere demonteren en hopen op een koper ooit.........
Specifiek gebouwde volieres zijn lastig te verkopen kennelijk.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

TheaV

 ;)
En  zo kom je toch tot jouw gestelde doel.... langzaam  maar zeker dan.
De laatste drie zullen ook nog gaan lukken , toch?

L&L zijn nu in de buiten volière en genieten zicht- en hoorbaar!! wat een LOl die2 samen. Waar de 1 is, is de ander. Echt tammer zijn ze niet geworden,  wel minder weg vluchtend. Ze blijven zitten als ik  de volière binnen  kom. Laten  zich  niet aanraken.... Wel springt Lola regelmatig op mijn schouder, maar voor ik kan kijken  is ze weer weg....
Ze gaan wel  zelf het nachthok in nu. Eerst even invangen ( met stevige handschoen en  dan toch proberen  te kalmeren, kroelen etc. Maar bijten in alles wat in de buurt kwam.) Nu gaan ze zelf, zodra klepje open  gaat.
En  samen  met M&M zitten ze lekker te genieten  buiten. Vaak alle 4 op dezelfde stok/plek/tak.
Het is beter zo..... binnen  waren L&L toch wel erg luidruchtig,  Bij de volgende broedronde krijgen zij ook een blok......


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Raymond

Met mijn dank aan TheaV en een vriendin van haar zijn al mijn valkjes ondergebracht bij een goed thuis. Ergens in de komende weken worden de laatste 3 valkjes opgehaald.

Alle toebehoren zijn ook overgenomen.

Nu nog wachten op een koper voor de voliere.

Ik wil iedereen bedankt voor de afgelopen jaren, met alle hulp en adviezen voor de kweek. Iedereen succes met de kweek dit jaar en de hobby. Misschien dat ik ooit weer terug kom, maar voorlopig even niet.

Gr. Raymond


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Groetjes en succes met alles wat je gaat doen.

Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.