V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Raymond

Dacht ik vandaag nog eventjes het eten normaal te kunnen vervangen.... nee hoor zit me daar opeens een albino met een kaal koppie aan te kijken vanaf achter het gaas.

Echt zo van 'Hallo. Ja ik ben eruit! wat ga ik nu doen?' Ze zat heel verbaasd om zich heen te kijken en werd nauwlettend in de gaten gehouden door pa en ma..

Was wel even wennen om opeens een jong valkje uit het nest te zien. Zeker als je het volgende week pas verwacht. Is het normaal dat een valkje na net een maand het nest al verlaat?

De witmasker zit nog wel netjes in het blok. Die vind het allemaal wel best.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Anke

Hoi Raymond,
Wat leuk dat Nala de wijde wereld al is gaan verkennen.
Tja er zijn van die vroege vogeltjes bij die al na 4 weken uitvliegen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Jawel hoor, is ene heel normale leeftijd.  :D

Ik heb hier hele vroege uitvliegers die met 26 dagen al uitvliegen maar de meeste zijn toch wel allemaal 28-30 dagen oud als ze de wijde wereld invliegen.  8)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Raymond ...super hoor dat Nala is uitgevlogen, hoe is het nu met haar??Grtjs. Ann

Raymond

Dierenfreackske, als ik het zo zie lijkt het mee te vallen met Nala en haar voetjes. Ze begint nu alweer wat nieuwe kuifveertjes te krijgen. Heel maf gezicht, maar dat zal met een paar weken helemaal weg zijn.

Inmiddels is Koda ook uitgevlogen. Zodra deze zelfstandig eet, mag die weg. Heb helaas nog geen definitief baasje voor hem gevonden!
Als jullie iemand weten die nog een witmasker split cinnamon lutino opaline kanssplit bont zoekt. Dan mag je hem eventueel doorverwijzen naar mij ;)

Groetjes!

Dierenfreackske

Hoi Raymond ...wat leuk dat Koda ook is uitgevlogen hoor!
He, je kan je valkje ook op   de verkooppagina laten zetten he, misschien gaat het langs deze weg ook beter he, kijken veel mensen naar he! Grtjs. Ann

Landiej

Verkooppagina is inderdaad best handig in dit soort situaties. Bij mij heeft het andersom gewerkt: ik heb onze Lola op die manier aangeboden gekregen.

Misschien kan je daar ook eens kijken of iemand op zoek is naar een jong mannetje.

Raymond

dankje voor de tips. Ik had de witmasker er al wel opstaan, maar geen reacties nog gekregen. Heb nu ook mensen benaderd die een jonge man/witmasker zochten.

Tevens ook te ruil aangeboden tegen een popje. Want die heb ik ook nog nodig.

Overseer

Raymond

Overseer,

Bedankt voor de interesse.
Het gaat met mijn valkjes nog erg goed. Helaas heb ik mijn witmasker man nog niet verkocht en ik vind het een plaatje geworden. Een mooie witmasker man. Het is dat ik al genoeg mannetjes had anders had ik hem zelf gehouden.

Ze hebben de winter goed overleeft.

Prive heb ik het even een stuk minder gehad. Wij zijn uit elkaar gegaan en daarom heb ik eigenlijk niet meer hier op het forum gepost. Had wel andere dingen aan mijn hoofd.
Inmiddels gaat het wel weer goed en zie ik alles weer positief in.

Nog een paar maandjes en dan kunnen de blokken er weer in en dan ben ik benieuwd of mijn geelwangen elkaar leuk gaan vinden.

Bedankt voor de interesse!

Anke

Hoi Raymond,
Wat naar dat jullie uit elkaar zijn gegaan :(
Fijn dat je nu de draad weer oppakt.
Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de blokken.
Succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi , sterkte met alles hoor, gelukkig hebben je valkjes het ook overleefd deze winter, was lang he.....begrijpelijk dat je niet veel op het forum bent geweest hoor, alle begrip voor! Hoop dat het straks beter gaat ook positief blijven he...grtjs. Ann

Raymond

Bedankt voor de ondersteuning dames :).

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe straks alles gaat verlopen.
Ik hoop op vier koppels. Maarja dat weet je nooit zeker met valkjes. Denk dat hetzelfde koppel als vorig jaar wel weer een nestje maakt en mijn grootste hoop ligt bij de geelwangen..

Mijn albino en wildkleur zie ik geen nestje krijgen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Daarnaast hoop ik Jafar aan mijn eigen kweek albino te kunnen koppelen.

Helaas nog geen bonte witmasker popjes erbij gekregen voor mijn bonte witmasker mannen.

Dus die zijn nog steeds welkom.

Anke

Hoi Raymond,
Ik ben benieuwd hoor wat er allemaal bij jou geboren gaat worden.
Enneh... waar ik heeeeeeeel benieuwd naar ben is hoe Jafar er nu uitziet.
Dus eh..... heb je misschien een foto van het ventje? ;D
Groetjes Anke

Raymond

Anke,

Maar natuurlijk heb ik die. Jafar is nog steeds de meeste nieuwsgierige valk die ik heb. Als het eten vervang moet ik hem altijd in de gaten houden van hij gat het liefst door het gaas heen als ik de bakjes alvast aan de buitenkant van de voliere hangt. Ook komt die nog steeds naar me toe.
Hij is niet meer zo tam als bij jou, maar dat is logisch in een buiten voliere...

Momenteel zie ik hem veel met Stitch optrekken, waar ik eigenlijk niet echt blij mee ben. Stitch is een te grote stumper en blijft zichzelf plukken... van alles geprobeerd, maar hij blijft het doen en hij blijft vies. Hopelijk ziet die straks meer in de andere albino.

Maar bij deze wat foto's voor je:
Hij weigerde om met zijn rug naar me toe te gaan zitten... hij vond het veel te interessant wat ik allemaal aan het doen was...

ooh ps: wanneer beginnen de meeste van jullie met de buitenkweek?