6 mei 2025, 21:35:25

Kooi voor mijn valkparkietje

Gestart door Totser, 3 mei 2009, 13:29:43

« vorige - volgende »

Totser

Hoi,

Ik heb een kooi gereserveerd, namelijk de Tenerifa 1 zwart chroom

de afmetingen;

--De maten van de kooi zonder de opvangbakken zijn
70x50x155 cm
-- De maten van de kooi met opvangbakken zijn
90x70x155 cm

Maar dan een chroom versie

Enig idee of dit een deftige kooi is?

Mvg Andy

Kimm

hoi andy,

een heel mooi paleisje hoor!!!  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Totser

Citaat van: Kimm op  3 mei 2009, 13:34:10
hoi andy,

een heel mooi paleisje hoor!!!  :D

groetjes kim

ik hoop dat hij er blij mee is :D. Er komt ook nog een 2de valkparkietje bij. Heb je misschien ook enig idee hoeveel valkparkietjes er in deze kooi kunnen?

Groetjes Andy

Kimm

een 2e kan er makkelijk bij hoor en evt een derde ook, maar daar zou ik het dan ook bij laten, want dan houden ze nog wat ruimte over.  ;)

Totser

Citaat van: Kimm op  3 mei 2009, 13:43:43
een 2e kan er makkelijk bij hoor en evt een derde ook, maar daar zou ik het dan ook bij laten, want dan houden ze nog wat ruimte over.  ;)

Oke dan houd ik het voorlopig bij 2  ;), hartstikke bedankt voor de reacties !!

Kimm

ik vind dat jij een hele mooie kooi hebt voor je valkjes! hier worden ze gelukkig in hoor :D
succes!

groetjes kim

Totser

blijkt dat deze kooi een papegaaien kooi is, de tralieafstand was dus veel te groot. Weet er iemand nog een deftige ruime kooi waar minstens 2 valkparkietjes in kunnen en die thuis geleverd wordt?

groetjes andy

Rianne

Ik heb deze kooi in Montana versie, hier zit mijn Rosé kaketoe in. De tralie afstand is idd wel heel groot. Wel een goede kooi verder maar niet geschikt voor valkjes.
Je kunt even in de webwinkel van deze site kijken, of even googlen naar andere online winkels :)

Totser

wat vinden jullie van zoiets

http://www.dierenvilla.nl/nl/papegaaien-2/papegaaienkooien-36/papegaaienkooien-1/papegaaienkooi-king-3773.html

ook een papegaaien kooi maar de tralieafstand is niet groter dan 2cm, zou dit kunnen of is dit best link

Groetjes

Rianne

Ik vind het wel een enorme kooi voor 2 valkjes hoor! Of komen er later nog bij?
Wat vind je van zoiets:
http://www.dierenvilla.nl/nl/parkieten-21/parkietenkooien-178/parkietenkooien-23/papegaaienkooi-lady-10.html
Deze tralie afstand is al een stuk kleiner.

Totser

er komen er waarschijnlijk nog wel bij ja. Van zulke prachtbeestjes krijg ik nooit genoeg  ;D ;D

Rianne

Dan kun je inderdaad beter meteen een grote kooi hebben ;D Of een voliere haha ;D

Totser

dat zou ik heel graag willen ja, maar ik heb nog geen eigen huis dus  ;D of bedoel je een kamer voliere? want volgens mij zijn die eignelijk niet zoveel groter

Rianne

De kooi die je uitgezocht hebt is in ieder geval groter als mijn kamer volieres ;) Die zijn van Ferplast.

Landiej

Die King is inderdaad heel groot :) Op zich geen probleem als je er de ruimte voor hebt. Hij is ook een stuk betaalbaarder geworden! Ik heb een half jaar geleden een andere gekozen omdat hij toen nog €179,- kostte.

Wat ik wel merk bij mijn 2 valkjes is dat ze de onderste helft van de kooi bijna niet gebruiken. Ik zou dus eerder een brede dan een hoge kooi kiezen!