21 mei 2025, 21:02:28

hoe het beste opnieuw beginnen?

Gestart door Cyanic, 28 april 2009, 20:54:52

« vorige - volgende »

Cyanic

hallo,

het eerste nest van mn valkjes is niks meer van over, nu wil ik ze nog een kans geven maar ik laat ze eerst nog even op wat nepeieren zitten zodat ze nog wat kunnen wennen en het vrouwtje nieuwe kalk kan maken voor haar eitjes, ik weet niet of ze 's nachts op het nest zitten volgens mij niet. nu wil ik dus de eieren weghalen maar kan ik die allemaal teglijk weghalen of 1 voor 1 en over hoeveel dagen dan ?ze hebben 5 eieren waar ze op zitten. en vanaf welke dag moet ik 3 weken gaan tellen ?

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

jeroenn

je kan ze het beste laten zitten tot ze geen aandacht meer aan de eieren besteden.
dan kan je de nep-eitjes weg halen.
anders legd het popje almaar eitjes

Cyanic

29 april 2009, 08:05:39 #2 Last Edit: 29 april 2009, 08:28:04 by Cyanic
Citaat van: jeroenn op 28 april 2009, 21:07:58
je kan ze het beste laten zitten tot ze geen aandacht meer aan de eieren besteden.
dan kan je de nep-eitjes weg halen.
anders legd het popje almaar eitjes

heey,

hoelang kan dat duren?
ze zitte overdag de hele dag in het blok het popje komt er af en toe even uit. en als zij geen interesse meer heeft maar hij wel? want vorige week zat zij er niet veel op en nu weer wel:s

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Rianne

Als ik een tweede legsel wilde laten doen, haalde ik alles in 1 keer weg. Dan wachtte ik niet tot ze geen interesse meer toonden, want ik ben bang dat het dan nog lang kan duren voor ze weer gaan paren en leggen.
Zorg er in ieder geval voor dat je sepia aanbiedt in de kooi, dit is een belangrijke bron van kalk.

Cyanic

Citaat van: Rianne op 29 april 2009, 09:46:57
Als ik een tweede legsel wilde laten doen, haalde ik alles in 1 keer weg. Dan wachtte ik niet tot ze geen interesse meer toonden, want ik ben bang dat het dan nog lang kan duren voor ze weer gaan paren en leggen.
Zorg er in ieder geval voor dat je sepia aanbiedt in de kooi, dit is een belangrijke bron van kalk.

heey,

oke ik heb sepia er in hangen dus das wel goed maar wanneer ongeveer kan ik alle eieren er dan uithalen?

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Rianne

Kun je nu wel doen. De een wacht tot ze geen interesse meer tonen, de ander haalt ze eerder weg. Ik haal ze ook eerder weg. Wachten tot ze geen interesse meer tonen doe ik wel als ze geen tweede (of derde) legsel mogen doen.

Cyanic

29 april 2009, 17:45:05 #6 Last Edit: 29 april 2009, 23:43:27 by Cyanic
Citaat van: Rianne op 29 april 2009, 13:27:40
Kun je nu wel doen. De een wacht tot ze geen interesse meer tonen, de ander haalt ze eerder weg. Ik haal ze ook eerder weg. Wachten tot ze geen interesse meer tonen doe ik wel als ze geen tweede (of derde) legsel mogen doen.

oke, en het 's nacht broeden hoort er bij maar volgens mij doen ze dat niet, er liggen nu 5 eieren in al 4 dagen en ze broeden waarschijnlijk 's nacht niet.. ik denk zelf dat ze eruitgaan als het donker word en er weer in gaan als het licht word...
valkenknuffel van Cody