12 mei 2025, 20:07:12

Niet alweer

Gestart door Daniëlle de Boer, 24 april 2009, 14:02:08

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Mijn popje is nu ongeveer 2 weken van haar onbevruchte eieren af. De eieren liggen er nog steeds, maar die pak ik van de week er wel uit. Omdat ik echt helemaal zeker wou weten of ze er klaar mee was.
Maar nu zag ik net dat ze kippetje begon te zitten op haar voerbakje, met die piepende geluidjes erbij.
Ik verwacht dus binnenkort weer haar eerste onbevruchte eitje. Het zoveelste onbevruchte nestje.....
Ik weet ondertussen echt niet meer wat ik er nou aan moet doen  ??? Ik heb volgens mij ook alles al wel geprobeerd, zoals:
- mannetje erbij
- geen broedblok erin
- niet sproeien
- weinig sla (ik hoorde dat dit ook drang kan geven, maar of het echt zo is?) 
- geen eivoer
- niet te lang licht

Maar ik begin er nu wel een beetje zat van te worden...
Ik heb al eens gevraagd om echte eitjes, maar sommige mensen raadden dit me toen ook niet aan.

Wat moet ik nu doen als dat eerste onbevruchte eitje weer komt van de week?
Gewoon weer 4/5 weken laten liggen? Normaal komt ze ook vaak uit de kooi, maar dan helemaal niet meer omdat ze zo aggressief is :-[

Anke

Hoi Danielle,
Zit het mannetje nog steeds bij het popje?

Wat ik doe bij popjes die in de voerbak gaan zitten om zichzelf te bevredigen, is een kleinere voerbak geven zodat ze er niet in kunnen zitten :)

Op die manier probeer ik het popje zover te krijgen om kippetje te gaan zitten voor haar man :)
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Daniëlle de Boer

Jep, ze zitten nog steeds bij elkaar. Ik kan ze denk ik ook niet meer uit elkaar halen, want als ze elkaar niet meer zien beginnen ze al te krijsen. Maar volgens mij zijn het alleen 'goede vrienden'  :P
Ik heb al eens eerder het voerbakje veranderd, en verplaatst, maar dan vind ze wel weer een ander plekje waar ze het kan doen  :-\ Volgens mij is ze echt wanhopig!  :P

Anke

Hoi,
Tja... dan is het hopen dat de man het gaat snappen ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wendy..

Hoi,

een van mijn popjes heeft hier ook een hele poos last van gehad een paar jaar geleden. Ik heb ook alles geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk ben ik naar Dierenkliniek Feld gegaan en heeft ze een hormoon spuitje gehad. Sindsdien is het helemaal over en heeft ze er nooit meer last van gehad!
Ze is hierdoor wel een tijdje van slag geweest. Ze was heel erg rustig en duidelijk niet lekker.

Misschien als laatste redmiddel! Zoveel eitjes leggen is ook niet goed voor het valkje en kost heel veel energie!

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten