Welke man voor bij deze pop ?(met foto)

Gestart door Guinevere, 28 april 2009, 15:45:51

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik zoek nog een man voor mijn pop Ella.De man die ik voor haar gekocht had is gaan lopen met een ander  ;D

Zij is een Bonte Cinnamon-opaline split voor witmasker die ik vorig jaar gekocht heb bij Mandy.

Mijn vraag nu : welke man kan ik hier tegenover plaatsen zodat ik zeker ben van de geslachten van de jongen ?

Hopelijk kunnen jullie me helpen !

Caroline

Aangezien de pop zelf en cinnamon en pareltjes bij zich draagd kun je daaraan niet het geslacht zien bij de jongen .... Wat je nog wel kan doen is een geelwang man, die geeft alleen het geelwang door aan zijn dochters, dus alle zonen zijn dan met oranje wangen.

Persoonlijk zou ik wel voor een bonte man kiezen .... dan maak je nog kans dat de prachtige tekening van de pop terug te vinden is bij hun jongen.

Succes met je zoektocht.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Een lutino of witmasker lutino kan ook nog,,   maar idd ik zou er wel een bont of split bont tegenover zetten.
Misschien een opaline cinnamon bonte geelwang man.  :D

Caroline

Alleen .... die zijn heel moeilijk aan te komen .... ik ben al bijna 4 jaar zoekende.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mariejj

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 17:05:35
Alleen .... die zijn heel moeilijk aan te komen .... ik ben al bijna 4 jaar zoekende.  :P

met cinnamon die zijn toch wel te vinden  :o
Ik dacht dat jij op zoek was naar  1 zonder cinnamon  ;)

Anke

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 17:05:35

Wahaha ik dacht precies het zelfde.
Leuke mutatie maar erg moeilijk om aan te komen ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

:o
ik kan ze kweken,,  :P  maar een opaline cinnamon bonte geelwang pop  raak ik niet eens kwijt  ::)

Anke

Hoi Marie,
Maar we zoeken een MAN he... geen pop ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ik zoek een bonte (cinnamon) (opaline) geelwang MAN.  :D

Dus bont en geelwang MOET, de rest mag.  ;)

En tam ..... en die zijn moeilijk aan te komen.  8)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Guinevere

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik voel me echter nog bijlange niet klaar om te beginnen kweken met geelwangen !

Ik denk dat ik toch maar een bonte man ga zoeken.
Verhoogt de kans op zwaar bonte tekening bij de jongen als de vader het ook heeft ?
En wanneer is het nu "getekend" en wanneer "zwaar bont" ?

Caroline

Klopt inderdaad, hoe meer geel de ouders, hoe meer geel de jongen hebben.  ;)

Getekend wil zeggen, helemaal geel of helemaal wit en enkel op beide vleugels/schouders een grijze vlek, liefst zo symmetrisch mogelijk. De vlek mag maar 1 veertje groot zijn maar ook zoals bij jouw popje zolang de beide vlekken maar niet in elkaar overlopen.

Tevens mag het wildkleurgrijs of cinnamon zijn met of zonder pareltjes.

Elke grijze veer op welke andere plek dan op de schouders/vleugels wordt als een fout gezien.

Wat betekend dus dat er geen grijze veertjes op het koppie, borst, buik of stuit mag zitten en niet tussen de slagpennen en staartveren.

Het leuke voor jouw popje is natuurlijk een Getekend of zwaar bonte man die of witmasker is of split witmasker, in combinatie met het split witmasker van jouw popje kun je dan zowel bonte als bonte witmaskers kweken.  :D

Succes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Guinevere

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 21:09:46
Getekend wil zeggen, helemaal geel of helemaal wit en enkel op beide vleugels/schouders een grijze vlek, liefst zo symmetrisch mogelijk. De vlek mag maar 1 veertje groot zijn maar ook zoals bij jouw popje zolang de beide vlekken maar niet in elkaar overlopen.

Tevens mag het wildkleurgrijs of cinnamon zijn met of zonder pareltjes.

Elke grijze veer op welke andere plek dan op de schouders/vleugels wordt als een fout gezien.

Ze heeft wel 2 bruine (cinnamon dus) plekjes op haar borst waar de vleugel begint, maar dat zie je niet op de foto's.
En ook eentje op haar gezicht, zie je misschien wel op de foto.

Citaat van: Caroline op 28 april 2009, 21:09:46
Het leuke voor jouw popje is natuurlijk een Getekend of zwaar bonte man die of witmasker is of split witmasker, in combinatie met het split witmasker van jouw popje kun je dan zowel bonte als bonte witmaskers kweken.  :D

Succes!!

Daar had ik ook nog niet eens aan gedacht. Die mutatieberekeningen is niet niks hé !