20 juni 2025, 22:09:22

mijn lievelingen. UPDATE!!!

Gestart door mieke_06, 28 april 2009, 17:32:31

« vorige - volgende »

mieke_06

Ik heb net dokter feld gebeld. hij zei dat de zaden vanzelf mee gaan met de pap aangezien hij de pap gewoon goed verteerd ook poept hij goed en ziet er gezond uit. ik moet om de voeding 1cc yakult geven hij is vanaf vanmorgen weer een gram aangekomen. dit geeft me toch weer hoop.

hij weegt nu 11 gram voor de voeding en 12 erna hij krijgt van mij 1,2 cc pap

de ouders kijken er echt niet naar om maar ik ga alles op alles zetten om dit kleintje groot te laten worden.

*Manon*

Hoi Mieke,

Arm klein ding... hopelijk komt het snel goed met hem  :-*

☺ Pita ☺

Goed zo meis meer dan je best kan je ook niet doen.
Ik duim voor je hoor :D

mieke_06

Het gaat gelukkig goed met het kleintje hij eet bijzonder goed.
ook heb ik hulp van Gerdy onze ervaringsdeskundige ;D ;D
hij is al 2 gram aangekomen en ik ga zo om yakult en brandnetelthee dan moet het wel goed komen.

met de rest van de vogels gaat het ook goed gelukkig.

ik heb alleen het vermoeden dat Skippy een man is het kopje word steeds geler en gaat machoverdrag vertonen. maar anderzeids heeft simba ook op skippy gezeten dus verassing dan maar.

vandaag probeer ik wat foto's te maken.

groetjes, Mieke

mieke_06

hallo,

ik heb nog een vraagje moet je de yakult warm of koud geven?

en de brandnetelthee? moet je die ook warm? en in plaats van voeding of erbij??

bedankt alvast

Mieke

*Yvon

Hoi hoi

Ik lees zo nu en dan je boekje en zag deze keer de vraag over yakult en brandnetelthee.  :)
Waarom geef je yakult en waarom wil je thee gaan geven ?
Ikzelf ben ook een donsje met achterstand aan het pappen.
Ik geef zolang de krop goed leegt geen extra middeltjes.
Pas wanneer ik merk dat de krop niet goed leegt geef ik een paar druppels lauwe yakult.
Die kan je een beetje opwarmen door de yakult al in de spuit te doen en dan even onder de warme kraan houden.  :)
Als je calcium in poedervorm hebt,kan je die ook 2 of 3X per week een klein beetje door de pap doen.  ;)

Heel veel succes met de kleine !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hoi Yvon .... ik kreeg net een IM van Mieke voor advies .... de krop leegt niet goed.  :-\ Zodoende.

Aangezien we hier praten over een donsje van enkele dagen oud met groeiachterstand en kropprobelemen die volledig hadopfok gaat krijgen adviseerde ik Nystatine Labaz.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mieke_06

heel erg bedankt

ik kan morgen pas achter die nystatine aan en heb net van gerdy het advies gekregen om het even met de thee en de yakult te doen totdat hij leegt.

nu heb ik het kropje wat leeg gemasseert omdat hij erg vol zat daarna heb ik hem wat druivesuiker en yakult gegeven hij is wel levendig en de ontlasting ziet er goed uit ook is hij mooi roze en de temperatuur is 34 graden.

jullie horen meer.

iedereen heel erg bedankt.

groetjes, Mieke

Caroline

Ik stuurde je onderstaande al via IM maar ook even hier, misschien kan iemand er in de toekomst nog van leren.  ;)

Nooit geen druivensuiker geven bij een slechtwerkende krop.

Een kropverzuring ontstaat vaak door een schimmel(infectie). Schimmels leven van suikers, wat betekend dat de problemen alleen maar kunnen verergen.  :-\

Beter dan waterdunne pap geven, daar zitten toch nog wat voeding voor hem in, anders gaat hij het echt niet redden.

Nystatine Labaz is een medicijn wat eigenlijk voor mensen is maar veel dierenartsen hebben het ook op voorraad. Helaas alle dierenarts hier bij ons in de buurt niet. Feldkliniek faxte van de winter een recept voor me naar mijn apotheek waarna ik het daar kon kopen. (+/_ € 10,= ) Zonder recept leveren de meeste apotheken weer niet aangezien het een medicijn is. 

Succes!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Citaat van: Caroline op 10 september 2009, 21:12:41
Hoi Yvon .... ik kreeg net een IM van Mieke voor advies .... de krop leegt niet goed.  :-\ Zodoende.

Aangezien we hier praten over een donsje van enkele dagen oud met groeiachterstand en kropprobelemen die volledig hadopfok gaat krijgen adviseerde ik Nystatine Labaz.

Groetjesssssssss

Ahaa,tja dat wis ik natuurlijk niet.  ;)
Ik weet wel dat het om een heeeel klein donsje gaat.
Dan zou ik ook idd proberen om aan de nystatine labaz te komen.
Als ik het goed heb is Bastiaanse een stukkie goedkoper.
Die rekent de fax-kosten niet,althans dat was bij ons en dan kost het je ongeveer tussen de 10 of 15 euro.
Ik hoop dat het je gaat lukken om aan de nystatine te komen.
Heel en heel veel succes en sterkte !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

Hoi Mieke,

Gaat het nog steeds goed met het kleintje !? Ik ben blij dat hij in ieder geval aan lijkt te komen en erg levendig is, dat is een goed teken  :D

Hoeveel weegt het kleintje en hoeveel daagjes oud is hij nu !?

En ja, foto's, daar zijn we gek op  ;D

Groetjes, Karin

mieke_06

pfffff ik haal nu echt opgelucht adem vanmorgen was voor het eerst het kropje helemaal leeg ;D ;D maar het beestje woog toen 10 gram ondertussen leegt de krop goed en hij heeft alweer 2 voedingen gehad.

ook ga ik vandaag even opzoek naar nystatine labaz

nu heb ik vanmorgen nog even een paar foto's gemaakt. (let niet op de doos die doe ik vandaag verschonen)

Caroline

Even zijn poepjes in de gaten houden ... deze zijn veel te donker, die moeten dezelfde kleur hebben als de pap ongeveer.

Hoe donkerder hoe meer hij zichzelf verteerd.

Sterkte ....

PS. fijn dat zijn kropje nu leegt.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Wat een schatje en tegelijkertijd echt een zielepootje  :-*  :'(

Ik hoop werkelijk dat deze Bikkel het gaat halen want het is echt een sterk valkje. De ontlasting zal dan ook de goede kleur moeten krijgen en dat is zoals Caroline al aangaf lichter van kleur en ook zal de kleine Bikkel nu echt wat aan moeten gaan komen.

Verder is het echt een schatje en ik kan me voorstellen dat je alles voor dit schatje wil doen. Succes met het halen van het medicijn en bedankt voor de lieve foto's  :-*

Groetjes, Karin

mieke_06

hallo,

dit was de ontlasting van het begin de ontlastin nu is iets donkerder dan de pap is dit goed?

verder heb ik een leuke naam voor hem bedacht.

BIKKEL