28 maart 2024, 18:02:43

mijn lievelingen. UPDATE!!!

Gestart door mieke_06, 28 april 2009, 17:32:31

« vorige - volgende »

mieke_06

28 april 2009, 17:32:31 Last Edit: 19 november 2009, 12:40:43 by mieke_06
ik zal maar bij het begin beginnen hoe mijn valkenvirus is begonnen.
een paar jaar geleden kreeg ik van een paar vrienden van mij een mooie wildkleur man zijn naam was skippy, die arme lieverd zat hele dagen onder een doek in de kooi hij was 2 jaar oud toen ik hem kreeg, ik heb hem tam weten te krijgen met veel liefde en geduld en hulp van andere met meer ervaring. toen dacht ik ik wil een vriendje voor hem erbij. maar helaas liep het niet zoals ik wilde dat het ging en ging skippy 10 december 2007 dood aan een hersenbloeding, hij was 2,5 jaar oud. een week later kon ik mijn andere lieverd ophalen het was mijn mooie witmasker popje en haar naam is Rocky.



maar toen dacht ik nu is rocky weer alleen en ik wilde een maatje voor Rocky. mijn vriend kwam toen op een geweldig idee en belde mn kweker op voor nog een kleintje. en toen kwam mijn mooie knappe bonte witmasker man om de hoek kijken. zijn naam is Simba.



daarna was het een jaartje stil en begon simba lekker te leren praten, maar ja nu wilde ik wel een keer kleintjes en Rocky heeft wel 3 eitjes gelegd maar dit was geen koppeltje jammer genoeg. toen kwam ik weer eens in de dierenwinkel om eten te halen en daar zat een lief nieuwschierig wildkleur popje naar me te kijken. ik was natuurlijk spontaan verliefd en besloot haar mee te nemen. ze was zo heerlijk nieuwschierig net als skippy en besloot om haar skippy te noemen.



even later zag ik op internet een mooie lutino pop haar naam is kara en een mooie albino geslacht onbekend en die heb ik snowy genoemd vanwege zijn mooie witte kleur.


Kara


snowy

helaas zitten ze nu allemaal aan de antibiotica vanwegen een infectie maar het gaat al wel wat beter hier nog een foto van hun verblijf:D
;D

Dierenfreackske

Hoi , wat leuk dat je een dagboekje hebt geopend, kunnen we ook je verhalen volgen en je mooie valkjes bewonderen, hopelijk is de infectie gauw over, weet je wat het juist is? Veel beterschap nog voor ze he, grtjs Ann



Kimm

hoi mieke,

wat een mooie valkjes heb je! prachtig stel bijelkaar hoor.
wat sneu van skippy  :'(
wat mankeren jouw valkjes nu?
ook hele mooie foto's heb je geplaatst  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

de va kon het niet precies zeggen omdat koorts moeilijk te meten is. maar na onderzoek was alles voor de rest goed behalve dat ze erg suf zijn, ze dacht aan een virus infectie maar waar weet ik niet. het gaat gelukkig nu al stukken beter en heb ze vandaag weer voor het eerst een beetje levendig gezien.

groetjes, Mieke

Kimm

hoi mieke,

nou ik hoop dat het dan gauw over is hoor. dit is nooit fijn he.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

de antibiotica is nu afgelopen, maar ze zijn nog niet de oude ik wacht nog even het weekend af en als ze dan nog niet fit zijn ga ik weer naar de vogelarts. voor de rest eten en drinken ze goed en de ontlasting ziet er gelukkig ook nog mooi uit. ik heb op aanraden van de va op pellets overgestapt en daar eten ze ook goed van. maar ik ga vandaag verloven. dus heb vandaag niet veel tijd om achter de computer te zitten.
jullie horen na het weekend hoe het met mijn liefjes gaat.

gr, Mieke

Kimm

hoi mieke,
gefeliciteerd met je verloving!

ik hoop dat je valkjes gauw weer de oude zijn hoor en anders toch maar weer de ontlasting voor de zekerheid laten nakijken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Wow gefeliciteerd met je verloving :D
Ook een zeeuwse hoor ik ;) Eindelijk eens wat meer zeeuwse hier op het forum ;)
Groetjes Petra.
Hopenlijk gaat het al wat beter met je valkjes??

mieke_06

ja er zijn inderdaad maar weinig zeeuwen voor zover ik weet. ik vind het wel leuk om met iemand contact te hebben die dezelfde fantastische hobby hebben. met de vogels gaat het redelijk ze zijn nu helemaal overgestapt op pellets ze aten er meteen van dus dat gaat goed. ze zijn nog wel wat suffig altans Rocky, Simba en Skippy maar snowy en Kara zijn helemaal beter gelukkig. ik was en ben soms echt bang dat ze dood gaan maar dat komt ook denk ik met de traumatische ervaring met mijn eerste lieveling skippy  :'(

verder vond Rocky mijn lieve meid de antibiotica erg lekker zodra ik met het spuitje kwam wilde ze meteen en kreeg ze ook lekker wat water erbij hahaha

ik zat gister wat versgeperst sinasappelsap te drinken en Rocky zat lekker bij me en ze drinkt gewoon ui mijn mond die gekkerd.
ik kan zo erg om mijn lieverds lachen.

Simba heb ik nu al 1,5 week niet meer horen fluiten en praten ik maak me er toch erg ongerust over morgen denk ik toch nog even naar de dierenarts.

Pita:
welke vogelarts heb jij? ik zit bij de ark in middelburg maar zei is niet specifieke vogelarts. maar zei heeft zelf welk valkparkieten gehad dus ze heeft er wel verstand van. maar ik wil gewoon het beste voor mijn lievelingen.

groetjes,
Mieke

☺ Pita ☺

Hoi Mieke ik heb je al geantwoord via msn ;)
Hoop dat het goed komt met je valkjes.
Groetjes Petra.

mieke_06

ik heb vandaag weer naar de da gebeld kon pas woensdagmiddag terecht  :(
ik maak me zo ongerust. ik hoop dat het niks bijzonders is. maar ja dat is allemaal even afwachten.
heeft iemand nog tips wat ik in die tussentijd kan doen?

groetjes, Mieke

mieke_06

nou ik ben vandaag weer naar de dierenarts geweest. ze hebben nu een ontwormingskuur, ik voel me echt slecht dat ik gewoon niet in de gaten heb gehad dat ze gewoon mager zijn, ik heb ze wel regelmatig gewogen en ze wogen allemaal 80 gram en de vorige keer zei de dierenarts dat dat goed was, ow wat voel ik me toch een slechte verzorgster :-[. maar nu hopen dat het met deze kuur wel beter gaat. ze heeft de ontlasting nagekeken en hij was weer goed dus afwachten maar.

groetjes, Mieke

☺ Pita ☺

Nou hopenlijk komen snel weer een beetje aan.
En zijn ze snel van de wormen af.
Groetjes Petra.

mieke_06

pfff Simba heeft eindelijk weer eens gepraat ze zijn gelukkig ook wat energieker aan het worden.
ik ben zo blij dat het eindelijk beter gaat.
al zijn ze nog graatmager maar dat komt wel goed :)
ik ga ze is even lekker vetmesten :P
heb lekkere snoepstokjes gehaald en zonnebloempitten dus dat komt wel goed. ook eten ze goed hun pellets op :)

ik zal straks nog even recente foto's opzetten. ze zijn net gemaakt want ik namelijk schilderijtjes laten tekenen van mijn valkjes.
er is namelijk een vrijwilligster op mijn werk die graag schildert en ze kan het ook echt goed dus bood ze aan om mijn valkjes na te schilderen.

maar goed jullie zien straks foto's

groetjes, Mieke

☺ Pita ☺

Oooow wat fijn !!!
En ik ben benieuwd naar die schilderingen van je valkjes :D
Groetjes Petra.