3 augustus 2025, 21:02:33

mijn lievelingen. UPDATE!!!

Gestart door mieke_06, 28 april 2009, 17:32:31

« vorige - volgende »

mieke_06

nu zit ik de hele tijd na te denken..........

ik heb in april 2 valkparkieten gekocht een lutino en een albino ik heb er 140 euro voor betaald

ben ik opgelicht????
groetjes, Mieke

hilde

zo dat is veel geld

zijn het tamme valkjes??? als het tamme valkjes zijn is het nog veel geld

groetjesssssssss

mieke_06

nee het zijn geen tamme valkjes maar toen ik ze kocht waren ze ziek en waren ze wel aaibaar nu niet zo erg meer nu ze beter zijn

hilde

hier in belgie kost een albino rond de 30 euro en een lutino 20 a 25  ongeveer

groetjesssssssssss

☺ Pita ☺

Uuuuh opgelicht zou ik zeggen , wie verkoopt voor zo veel geld nou valkjes??
Dat zou ik wel eens willen weten.

Gerdy

dat is wel heel erg veel geld voor twee valkjes..en dan nog ziek ook.

bah wat heb je er toch uitbuiters tussen zitten.

gefeliciteerd met je bevruchte eitjes..super

groetjes Gerdy

Karin

Opgelicht ben je niet, want je wist wat de prijzen waren toen je ze kocht  ;) Heb je ze in een dierenwinkel gekocht ? De ene dierenwinkel vraagt 60 euro voor een niet tamme volwassen wildkleur man en de ander vraagt 25 euro voor een jong lutinootje. Ze mogen vragen wat ze willen, zolang maar duidelijk is wat de prijs is. En als ze ziek waren, tegenwoordig is er een wet dat als dieren beroepsmatig verkocht worden je er garantie op hebt. Maar goed.... in de praktijk heb je daar weinig aan, want dan breng je de vogels terug en krijgt het geld terug. Dat doe je met een kapotte wasmachine, maar niet zo snel met een dier....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mieke_06

het was een kweker.

ze beweerde bij hoog en laag dat de vogels geen wormen hadden terwijl ze wel wormen hadden. maar ja niets meer aan te doen gelukkig zijn ze weer beter :D :D

nu heb ik ook minder goed nieuws :-[ Kara reageerd heel agressief op Gizmo ze zit steeds in het gehandicapte pootje te bijten :-[ nu heb ik Kara apart gezet. omdat ik erger wil voorkomen. maar ja nu moet ze eigenlijk weg :-X :-X want ze zit maar alleen en ik kan echt niet meer valkjes kwijt :-\
ik heb al een oproep geplaatst bij herplaatsing ze is voor de rest een hartstikke lief beestje maar ja Gizmo heeft bij mij toch wel een streepje voor.

de rest van de vogels doet gewoon normaal tegen Gizmo gelukkig.

ik heb Gizmo en Skippy vanmorgen nog even lekker gedouched ze vonden het echt heerlijk ;D ;D

groetjes, Mieke

Marian

Hoi Mieke,

Opgelicht? nee, zoals Karin al schrijft ;)
Veel geld, ja dat wel...
Wat jammer dat Kara zo agressief reageerd, zou dat ook iets tijdelijks kunnen zijn? Ik weet het niet hoor, puberteitje of in de rui of zo?? Maar jij kan het natuurlijk beter beoordelen :)
Succes!

Groetjes, Marian

☺ Pita ☺

Hoi Mieke ze zit nog in het nachthok alle valkjes bij haar die normaal al buiten zouden zitten :D
Lijkt wel of ze zeggen "we wachten wel op je hoor!"
Voor de rest doet ze het prima hoor ;)

mieke_06

nou mijn koppeltje zit al een uur niet meer op de eitjes :'( :'(

*Yvon

Hoi hoi

Nog geen paniek hoor !!  ;)
Er zijn weleens eitjes die wel meer dan 6 uur niet bebroed zijn en nog kwamen ze uit.
Wacht nog een paar uurtjes rustig,meer kan je ook niet doen.
Maar pas op dat je jonge albinootje niet konstant in het blok zit.
Dat kan hun ook tegenhouden om het blok in terug tegaan.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mieke_06

nou ik heb Snowy even in een reiskooitje gedaan maar hier kan hij niet lang in blijven. ik hoop zo dat het goed gaat.

groetjes, mieke

Anke

Hoi Mieke,
Ik denk dat het verstandig is om een extra kooi (tje) te kopen.
Daar kan dan nu je albino in en dan heb je straks als de jongen zelfstandig moeten worden alvast een extra kooi inhuis :)

Hier hebben de eitjes van Max en Juul ook een nacht koud liggen worden en daar is er toch ook nog 1 van uitgekomen :)
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mieke_06

pffffff even zuchten hoor wat was ik toch ongerust. Snowy zit weer in de voliere en Rocky zit op haar eitjes. ;D het was toch denk ik de warmte waarom ze er af gingen hopelijk heeft het geen schade opgelopen en mogen er toch 3 donsjes uitkomen, maar ja dat is nog afwachten ik durf ze nu ook niet meer te storen behalve met eten en drinken geven dan.

hier bedank ik ook iedereen die meegedacht.

zoals ik in het andere topic ook al zei ik heb wel een extra kooi maar die is wegens de verhuizing in een opslagplaats dus ik kon er niet bij maar ik haal hem zo snel mogelijk weer hierheen.

nu slaap ik een stuk beter.

Welterusten allemaal

Groetjes, mieke