12 mei 2025, 09:52:51

HELP!!! SPOED!!!

Gestart door nita_forever, 30 mei 2009, 15:13:51

« vorige - volgende »

nita_forever

Mijn valkje van 9 weken is net gepakt door een Jack russel. We dachten dat het net goed was gegaan, maar ik zag net dat hij toch wat gewond is onder zijn vleugel.Ik weet niet hoe groot de wond is, volgens mij niet zo groot dat het er uit stroomd, maar onder zijn oksel zijn de veren wat bebloed, een plek van ongeveer een 2 euro muntstuk. hij is nog wel levendig en zit in zijn veren te plukken en heeft zijn kuif wel steeds recht op.
Iemand alsjeblieft help me!! Ik kan nu natuurlijk geen dierenarts meer bereiken! En ik wil mijn kleine mannetje voor geen goud kwijt!!!

Een verdrietige Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Rianne

Hoi,

als de wond verder niet bloed, zou ik er niet aan komen. Maar is het een wond die gemaakt is door de bek van de hond? Want dan zou ik even een DA bellen, ik weet niet hoe gevaarlijk hondenspeeksel is voor een valkje.

nita_forever

Haihai

Bedankt voor je snelle reactie, voor zover ik het nu kon bekijken lijkt het er op dat er geen wond zit in de zin van een gat ofzo, maar zijn het een hele hoop veertjes die er tegelijk uit zijn getrokken als het ware. Maar ik weet idd niet of het gevaarlijk is.
Hij wil ook gewoon kroelen en eet net gewoon trosgiers, maar ik ben echt super bang...:-( Heb echt al zo'n sterke band met mijn mannetje, heb hem al met de handopfok groot gebracht...

Annita
Groetjes Annita

Hermien

Als het alleen om veertjes gaat, heeft het valkje zich zelf bevrijd door schrikrui. Wanneer je er zeker van bent dat het niet om een beet van de hond gaat, maar om schrikrui kan het geen kwaad. Die veren groeien vanzelf weer aan! Schrikrui is het meganisme van vogels om, wanneer ze knel zitten, zich te bevrijden. Heel praktisch dus. Verder zou ik er voortaan beter op letten dat het valkje niet rondvliegt waar de hond bij is. Sterkte ermee!

nita_forever

Helaas werd ik verrast door een visite die ineens via de achterdeur binnen kwamen, die de hond mee hadden genomen...mijn Valkje zat op de grond op dat moment. Dit wist ik overigens niet, mijn eerste reactie toen die hond binnen stormde was: shit de vogel! toen renden mijn vriendin en ik gelijk achter de hond aan, die toen de vogel toen net pakte. Het was maar een fractie, en hij liet gelijk weer los toen mijn vriendin de hond greep. Heeft volgens mij niet heel hard door gebeten.
Maar wat een schrik zeg!!!
Hij eet nog steeds gewoon en zat net met een walnoot te spelen onderin zijn kooi, maar als hij zijn vleugel beweegt dan maakt hij een kreetje wat hij anders niet doet.
Verder nog iemand tips?

Groetjes Annita
Groetjes Annita