slepend teennagelprobleem

Gestart door Romy, 28 april 2009, 08:57:33

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik sukkel al jarenlang met m'n dikke teennagels en nu is er gisterenavond nog wat extra mee gebeurd waardoor ik het eens allemaal van me af wil schrijven...

Het zit zo : 2,5 jaar geleden heb ik een ongelukje gehad met m'n dikke tenen. Het is eigenlijk heel stom gegaan. Ik zat in de aula te wachten tot de les zou beginnen, en aangezien ik graag met m'n benen opgetrokken zit, wou ik dit nu ook. Alleen is er niet veel plaats in zo'n aula. Dus wat deed ik : ingeschoven tafeltje voor mij deed ik een beetje omhoog, zodat ik m'n voeten op het randje kon plaatsen onder dat tafeltje. Het tafeltje kon echter niet helemaal horizontaal geplaatst worden omdat m'n knieën dan in de weg zaten. En misschien kunnen jullie het al raden...
Er kwam een nogal mollig meisje achter me zitten, en ze liet zich op haar stoeltje vallen. Je moet weten dat al die rijen stoeltjes en bankjes aan elkaar vast hangen. En door die trillingen die dat meisje veroorzaakte, kwam m'n tafeltje in beweging en viel knal op de wortel van mijn dikke tenen.

In eerste instantie deed het ongeloofelijk pijn, maar na een half uurtje was het over dus ik schonk er geen aandacht meer aan. Enkele maanden later echter, kreeg ik heel veel pijn in m'n rechterteen, zodanig dat ik niet meer kon slapen. Dan bleek dat ik een nagelwortelonsteking had. Gevolg : ik moest 3 maal per dag een compresje erop doen, 3 maal per dag een zalfje laten intrekken en 3 maal per dag een ontsmettend badje. Na vele maanden is dit over gegaan (de acute pijn was gelukkig sneller weg), maar na enkele maanden werd pas echt duidelijk wat de gevolgen van die slag waren geweest : m'n beide teennagels waren afgescheurd en onder die afgescheurde, oude teennagels groeide nu een nieuwe nagel.

Links heb ik nooit problemen gehad. Dat ziet er allemaal heel netjes uit en de nieuwe nagel groeit heel langzaam verder onder de oude, die is nu ongeveer halfweg.

Het probleem zit aan de rechtse : die is verschillende keren opnieuw ontstoken geweest, en dat heeft ervoor gezorgd dat de genezing niet is zoals het hoort. De nieuwe nagel is vol bobbels en steekt daardoor de oude heel fel omhoog. Gevolg daarvan is dat ik niet alle schoenen aankan. Maar ondertussen was ik al verschillende maanden pijnvrij en ontstekingsvrij, wat ervoor zorgde dat ik er eigenlijk niet zoveel last meer van had.

Maar het vervelendste is dus gisterenavond gebeurd. Ik stuikte met m'n teen tegen de trap en ik hoorde een krakje, maar had geen pijn dus besteed er niet meteen aandacht aan. Ongeveer 5 minuutjes later voelde ik iets vreemd aan m'n teen en toen ik keek zag ik dat de oude nagel gedeeltelijk los was gekomen! Dat doet helemaal geen pijn, maar ik ben ontzettend bang dat die nieuwe nagel nu gaat ingroeien omdat hij dus de geleider van die oude nagel kwijt is! De dokter raadde me ook telkens aan om de oude nagels gewoon te laten zitten, omdat die de weg tonen voor de nieuwe nagels en ingroeien voorkomen (en alle gevolgen van dien...). Maar nu is die nagel dus af! Ik heb hem (klinkt misschien stom), er gewoon weer opgelegd en met een pleister vastgemaakt in de hoop dat m'n vlees op die manier niet gaat opzetten en de nieuwe nagel dus toch nog de weg van de oude kan gaan volgen...

Het meest balen van allemaal is dat ik vrijdagmorgen op citytrip naar Parijs vertrek  :'( Dat betekent heel veel wandelen...

Bahbahbahbah, ik ben m'n dikke tenen zo beu  :censuur In 2,5 jaar zijn die nog maar voor de helft gegroeid, wat betekent dat ik nog 2,5 jaar met mislukte teennagels zit opgescheept vooralleer die er terug een beetje normaal gaan uitzien  :(

Ik vraag me af of er mensen zijn die ook al eens een dikke teennagel 'verloren' zijn en wat zij er dan mee hebben gedaan? En weet er iemand waar ik terecht kan voor deskundige hulp hierover? Zo dacht ik aan een podoloog, en aan een wiek steken (vond hier iets over via google, maar slechts heel weinig).

pffffffffffffffffffffffffff dit is echt vervelend  >:( >:( >:( >:(

Zo dat is er even uit. Sorry voor het langdradige verhaal...

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,

Wat vervelend dat je nog steeds met die nagel zit te tobben.

Erwin had wel een ander soort probleem. Hij had een zwakke nagel die steeds door bacterien en schimmels werd belaagd. Hij is toen naar de chirurg gegaan en die heeft zijn teennagel helemaal verwijderd. Echt helemaal weggesteden. Die nagel is gewoon zonder in te groeien helemaal terug gekomen. Helaas was het stukje wat zwak was ook terug gekomen en nog steeds zwak. Nu hebben ze die nagel permanent verwijderd. Ten minste... dat was de bedoeling, nu moet hij nog 1 keertje terug komen om het laatste puntje wat er nog zit te verwijderen.

Misschien is dat een oplossing voor jou? Even met een chirurg praten en kijken of het zou helpen om de nagel in zijn geheel te verwijderen?

Je kan prima leven zonder nagel is Erwin verteld. Achteraf hoefde hij dus niet zijn hele nagel te missen, maar een deel ervan.

Heel veel sterkte ermee. Ik weet hoe het is om voortdurend pijn te hebben  :P

Ik hoop dat je nog plezier zal hebben in Parijs  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik vind het erg interessant om te horen dat bij Erwin zijn nagel terug is gekomen zonder dat die is ingegroeid. Want daar ben ik echt wel bang voor omdat ik vroeger heel dikwijls last had van een ingegroeide nagel, en toen hebben ze operatief een deeltje van de wortel verwijderd, omdat m'n nagel te breed was voor m'n teen en dus daarom de hele tijd ingroeide. Natuurlijk is het aan diezelfde teen dat ik nu problemen heb. Dus eigenlijk zou die niet mogen ingroeien omdat de wortebasis al is ingekort.

Je kan echt niet geloven hoe blij ik ben te horen dat Erwin geen last had van ingroeien  :D Daar zal ik me proberen op te focussen.

Persoonlijk denk ik niet dat het nodig is om de volledige nagel permanent te laten verwijderen. Het is gewoon het proces van terug aangroeien dat nu al zo lang voor problemen zorgt. Ik verwacht dat eens hij helemaal terug is, dat de problemen dan ook definitief van de baan zullen zijn. Alleen is daar blijkbaar heeeeeeeeeeeeel veel geduld voor nodig!

Ik hoop dat Erwin snel van zijn probleem verlost is. Het is erg vervelend om telkens maar weer met die teennagel te moeten sukkelen. Want dat heeft (althans voor mij) toch wel een grote invloed op mijn dagelijks comfort, namelijk wandelen en auto rijden en zo. En je zit er toch wel dikwijls mee in je hoofd  ::)

Dankjewel voor je bijdrage, Monky  :-* Ik ben al een heel stukje gerustgesteld door de ervaring van Erwin!

Groetjes
Romy

Mara

Hey Romy

Een pedicure kan ook vaak antwoord geven op dit soort vragen. Ik heb het zelf wel nooit met een teennagel gehad maar wel met een vingernagel. Heb me er ooit een nagel helemaal vanaf gestoten. Ook deze is heel goed terug gegroeid zonder in te groeien. Je ziet wel dat die nagel er iets anders uit ziet, is ook wat groter dan de andere nagels maar groeit verder prima.

Sterkte en veel plezier met je stedentrip.

Mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel voor je uitleg!
Het ging bij jou dan wel om een vingernagel, maar opnieuw ben ik heel blij om te horen dat ook die niet is ingegroeid. Want dat is echt wel m'n grootste vrees!

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

sterkte hoor met die vervelende teen. dat lijkt mij heel erg rot!  :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Dankjewel  :-*
Tot nu toe heb ik er niet echt last van. Behalve dat die oude nagel die ik er op laat liggen en dan vastplak met een pleister, soms gaat lopen  ;D
Maar ik heb er gelukkig geen pijn aan. Ik hoop dat het zo mag blijven.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik wil m'n geluk even met jullie delen  ;)

Het is allemaal heel goed meegevallen dit weekend : ik heb geen last gehad van m'n teen! Wel heb ik er telkens de nagel op gelegd en met een vingerpleister errond bleef die mooi op z'n plaats. Dat zal ik zo lang mogelijk proberen vol te houden, zodat de nieuwe nagel goed de weg vindt  ;D

groetjes
Romy

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ron

Hi,

Met sporten is het heel vaak gebeurt dat ik een nagel moest missen , nou ja een stuk of 4 keer in totaal nu .

Hij werd eerst blauw ,paars zwart en viel eraf daaronder zat al een nieuwe nagel als die eenmaal volgroeid was had ik er ook geen last meer van , ze zeggen dat je de oude nagel moet laten zitten en dat tie er vanzelf afvalt , nou ik vond het zo'n vies gezicht dat ik de oude nagel heb verwijderd omdat tie toch al was afgestorven .

Goed om te horen dat het goed is gegaan verder

cu6
Ron

Romy

Hoi Ron

Klopt het dan dat jij ook niet echt problemen hebt gehad bij het groeien van de nieuwe nagel?
Was het ook je dikke teennagel? Weet je ook nog hoe lang het ongeveer duurde eer die helemaal terug was gegroeid?

Dankjewel om je verhaal hier te delen, dat zorgt ervoor dat ik mij minder zorgen maak :)

Groetjes
Romy