9 mei 2025, 03:36:09

Tamme valkparkieten koppelen ?

Gestart door Mio, 10 april 2009, 07:27:32

« vorige - volgende »

Mio

Dag allen,

Ik heb een tweede parkiet bijgekocht (man) om bij men popje te zetten als gezelschap als ik werken ben.
Ik probeer ze beiden evenveel aandacht te geven,3 weken later (nu dus) is het mannetje jaloers en bijt en blaast altijd naar het popje als het bij hem in de buurt komt en mijn pop(mijn eerste vogel) blaast en bijt ook soms naar hem.
is er nog hoop dat de 2 nog een koppeltje worden ?
Hoelang duurt dat ongeveer en wat kan ik doen om hen te helpen ?

Greetz.

Kimm

hoi,

geef het nog maar meer tijd hoor. je kan het niet afdwingen. ze zijn elkaar nu aan het uittesten. heb je ze bij elkaar in de kooi of allebeide apart?
laat ze het in ieder geval zelf uitvechten. het is moeilijk te zeggen of ze nog vriendjes worden, maar het kan altijd hoor, alleen met veel tijd ernog over heen. als ze elkaar maar gaan tolereren dan is het goed. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mio

Ik heb ze vanaf de eerste dag samen gezet, op zich is het geen probleem want ze delen eten als ik er iets in leg maar als ik in de buurt kom dan bijten ze elkaar voor aandacht.
zal ook een foto posten als ik thuis ben.

Mio

Ik was vandaag aan het poetsen in huis en frits (het mannetje) zat op me hoofd de hele tijd toen begon rens (pop) kippetje kippetje te spelen in de kooi frits vloog er meteen naar toe en ging er naast zitten wat stom aankijken en ineens klimt hij op haar rug en vallen ze beiden op de grond en sinds dien durft hij er nimmer op klimmen maar rens gaat nog steeds kippetje zitten als frits bij mij is maar ook al zijn ze helemaal geen koppel raar  ???  frits is nog maar 6 maanden oud mss werken zen hormonen nog niet zo goed weet het niet maar ik heb er ieder geval een goed gevoel bij!

Guinevere

Dat komt wel in orde denk ik !  ;D