Worden me kleine valkjes geplukt..?? Wie kan me helpen !!

Gestart door Tanja, 23 maart 2009, 17:34:04

« vorige - volgende »

Tanja

Hallo,

Sinds een paar dagen haal ik mijn kleine valkjes even uit het nest om aan me te laten wennen.

Het is mijn eerste nestje en maak me een beetje zorgen om hoe ze eruit zien want volgens het schema op het furom moeten ze al veel meer veren hebben..

Worden me kleine valkjes geplukt..??

De oudste is 18 dagen en de kleine is 16 dagen.

♪ Marlies

Hoi Tanja,

Die worden zelfs heel erg geplukt. :-\

Hopelijk zitten ze niet te koud, want als jonge valkjes de leeftijd van die van jou hebben gaan pa en ma steeds meer van het nest af en kunnen ze onderkoeld raken.

Dat heeft mij vorig jaar een jonkie gekost. :-\

Groetjes Marlies ;)

Tanja

Ik vind het zo zielig voor ze,

ze zitten in een ruimte waar het rond de 16 graden is en ze voelen gelukkg steeds lekker warm aan.

Ik heb al uren op internet rond zitten zoeken wat ik er aan kan doen maar heb niet echt wat gevonden, weten jullie wat..??

♪ Marlies

Tanja

Echt vervelend hoor maar nog bedankt voor je snelle antwoord.

Hoe lang kan het nu nog gaan duren voordat ze weer nieuwe veertjes krijgen en blijven de ouders plukken tot ze zelfstandig zijn...hier over kan ik ook niet echt iets duidelijks vinden op internet...

♪ Marlies

Zelf heb ik het jong wat helemaal kaal was, op de staart en slagpennen na binnen gehaald en verder met de hand groot gebracht.
Als er dan niet meer geplukt wordt, krijgen ze vrij snel weer nieuwe veertjes.

De ouders  zullen blijven plukken tot de jongen uit het blok zijn. :-\

Vaak zullen de jongen ook iets van een groei achterstand oplopen omdat ze alle energie nodig hebben om warm te blijven.
Als je de temperatuur kunt regelen bij jou, zou ik hem nog een paar graden hoger zetten.

Tanja

Het is er nu 17 graden maar heb even de meter bij de kooi gezet om te kijken hoeveel graden het daar precies is want denk dat het daar wel wat warmer is.

Ik heb zelf nog nooit aan handopfok gedaan maar al wel heel veel over gelezen want ja je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren, heb begrepen dat de je ze dan het beste vanaf drie weken pas met de hand kan gaan voeden als het nodig is..

Tanja

Ik weet het even niet meer hoor, vind het zo zielig voor me valkjes dat ze helemaal kaal geplukt worden...

Ik vind het toch wel heel wat om ze zelf te gaan voeden...

Ik weet ook niet welke van de ouders of dat ze allebei plukken bij de kleintjes, want heb begrepen dat je het mannetje erbij weg zou kunnen halen..

Wat zouden jullie doen..???

Tanja

Het gaat gelukkig een stuk beter met de valkjes, smeer ze elke dag in met vaseline...

Vind ook echt leuk om te zien welke kleur ze worden, welke benamingen hebben de kleuren..??(zover je het kan zien)

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig helpt die vaseline een beetje.  :D
De bovenste valkje is een opalientje(gepareld) en de onderste is een bonte .

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Tanja

Echt leuk dat het twee hele verschillende worden en ook wel heel mooi ... :)

Tanja

wilde even laten weten dat het goed gaat met de geplukte valkjes zijn vandaag 7 weken...had echt nooit gedacht dat het zo snel weer goed zou komen.

Rianne

Raymond

Top om te lezen dat het goed gaat met de kleintjes. Zijn ze inmiddels weer bij de volwassen valkjes of heb je ze nog steeds apart?

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Tanja

Ze hebben heel de tijd bij de ouders gezeten en flink met vaseline gesmeerd..

Sinds zondag zitten ze samen zonder ouders en het gaat heel goed.