5 mei 2025, 01:44:29

wie is er hier zo dom?!

Gestart door majoroer, 21 april 2009, 23:17:42

« vorige - volgende »

majoroer

21 april 2009, 23:17:42 Last Edit: 21 april 2009, 23:19:37 by majoroer
wie is er hier zo dom geweest om te zeggen dat je blanke nagellak op een kapot ei kan doen om te voorkomen dat het nog verder uitscheurt?!  nou hebben mijn vogels het goede ei!!!!! kapot gemaakt en het nest verlaten!!!

JE WORDT BEDANKT!!!!

Mio

Hallo,

Wie zegt dat ze daarom het nest verlaten hebben ?
Je zegt zelf dat ze de 2 vorige eieren uit het blok hebben gesmeten ook al waren die kapot ? Wie zegt dat de eieren effectief perongeluk stuk waren gegaan ? Je vraagt mensen hier om hun hulp en ze geven je die ook ze gaan je geen dingens wijsmaken om zo met de levens van je jongen te spelen hoor heb je daar al eens bij na gedacht in plaats van anderen de schuld maar te geven ?
Ik snap wel dat je boos bent en het is heel erg maar je moet het niet op andere mensen op die manier gaan uitwerken!

Rianne

Dat was ik, en weet je waarom, OMDAT HET WERKT! Het voorkomt verder uitscheuren van het deukje. Al had je niks gedaan was het andere ei ook wel stuk gegaan, alsof ze door de nagellak zijn gaan slopen. Jemig, over dom gesproken. ::)

Saar

zucht...
Denk jij nou echt dat mensen die hier al jarenlang op het forum zitten en al jarenlang valkjes hebben niet weten wat ze zeggen/doen? Sjonge jonge jonge.... Wie is er nou dom ???

Gerdy

pffff..denk eerst eens na voordat je iemand de schuld geeft..
een ervaren kweker weet echt wel waar ze het over heeft en vergeet niet ..je krijgt hier tips waar je om vraagt..

Francoos

Ik heb net ook in een ander topic gereageerd ... maar doe het hier ook nog ff  :P

Jammer dat het zo gelopen is met de eieren, heel jammer zelfs want je bent als trotse eigenaar/baasje van je valkjes erg betrokken bij hun nest. En je hoopt dat alles goed gaat.

Maar ik ben deels overtuigd dat het loopt zoals het voorbestemd is om te lopen.

Je hebt je best gedaan door informatie te vragen en te proberen wat je verteld is, het pleit alleen maar voor je.
Maar je kunt natuurlijk niet de schuld bij een ander leggen dat je ouderkoppel onervaren is!!

De volgende keer beter.

Laten we maar hopen dat je zo je teleurstelling afreageerd  :(.
Wat het trouwens niet leuker maakt, voor degene die je graag wilde helpen door advies te geven.

Misschien heb ik dit een beetje knullig geschreven maar zo voelt het en ik moest het ff kwijt.

Groetjes Marielle.

Gerco

Het natuurlijk erg jammer en ik begrijp je teleurstelling.

Maar bij de eerste broedsels gaat het vaak mis.

Ik had vroeger twee sierduiven.
Toen zij de eerste keer gingen broeden, zat de duivin nooit op het nestje.
Toen ik op een zag opeens de duivin op een tweede nestje zag zitten.
En een week later, liet ze het tweede nestje maar ook alleen.
En begon op nestje nummer drie maken.
En ik maar tabaks scheuten in die duiventil doen.

En het maakte niet uit, of het nou meeuw duifen of pauw duifjes waren.
De ene duivin verliet twee nesten, de andere duivin ging op haar eieren staan.

Dat is gewoon de onnozelheid van die dieren.
Heb geduld en ooit krijg je jonge valkjes.

Met me duiven is het toen der tijd ook gelukt.