24 april 2024, 06:44:31

vriendje voor coco

Gestart door Manouk, 22 april 2009, 15:39:12

« vorige - volgende »

Manouk

ik heb al een valkparkiet coco die heb ik nu ongeveer 2 maanden. ik kan nu via een kweker een jong krijgen die net uit het blok is. zal dit goed gaan met coco of is er dan teveel leeftijdsverschil zijn? hoe kan ik ze het beste met elkaar in contact brengen??

groetjes
Manouk

Rianne

Hoi Manouk,

dit jong moet je zeker ook nog met de hand voeden? Als je hier geen ervaring mee hebt, zou ik vragen of de kweker het jong ook zelfstandig verkoopt.
Hoe oud is Coco?

Manouk

als het goed is.. krijg ik hem als hij zelfstandig is.
Tegenover mijn huis is een dierenwinkel waar ik hem ga halen
die halen hem bij de kweker en als zij hem ophaalt neem ik hem direct mee van haar.(heb goede contacten daar en kom er dagelijks om de dieren te bewonderen)

ik denk dat als zij hem in de winkel gaat houden dat hij dus zelfstandig is.

Coco is nu iets meer dan een half jaar oud.
groetjes

Rianne

Wel zeker weten dat hij zelf kan eten hoor, voorkomt een hoop ellende. Het leeftijdsverschil zal geen probleem zijn, Coco is ook nog jong. Komt het nieuwe valkje bij een andere kweker als Coco vandaan? Want dan zou ik hem nog wel 6 weken in quarantaine houden ivm ziektes.

Manouk

ja hij komt wel bij een ander vandaan. en ik zal nog voor de zekerheid navragen over het zelfstandig eten
anders denk ik dat ik een maatje heb gevonden voor mijn coco'tje ;) nu nog een naam :D

dank je wel voor de adviezen