19 april 2024, 05:19:53

Op de pot

Gestart door Erik Wachters, 1 december 2003, 21:29:08

« vorige - volgende »

giovanni

8 juli 2004, 21:02:27 #15 Last Edit: 8 juli 2004, 21:05:05 by giovanni
yo Erik

Hopelijk lukt je het:) Na een tijdje zal ze het wel door
hebben denk ik, dat ze iedere keer in de kooi moet, als
ze moet poepen.

grtjs

ps: Mijn valkjes mogen poepen op het tafellaken (toile) en
dit is zeer makkelijk om weg te nemen. Gewoon een
keukenpapier erover leggen, en alles is weg:)

Guinevere

Hoi iedereen,

Ook ik heb een speciale "poeptrui".
Omdat ik toch niet echt denk dat het mogelijk is om ze te leren 'ergens' te gaan, en op die trui is het helemaal niet erg.
Mijn valkje begint ook al door te hebben dat als ik die trui aantrek hij uit de kooi mag want dan begeeft hij zich onmiddelijk naar het deurtje van de kooi en steekt vast één pootje omhoog op om mijn vinger te stappen.

Groetjes
Guinevere

robentru

Hoi allemaal,
lijkt me te gek voor woorden: als de vogel poepen moet gaat hij naar het 'toilet'. Vertel me gauw hoe je dat doet............. In die tussentijd: als ik thuis kom trekt ik een t-shirt aan: hij gaat zijn gang maar, daar is de wasmachine voor uitgevonden. Vaak kun je het inderdaad aan zien komen: lekker dik, kont naar achter en jawel hoor. Dan zet ik hem op tafel en gaat hij netjes over de rand zijn behoefte doen; opvegen van de grond (gelukkig plavuizen!) en 't is weer gepiept. We hebben standaard een rol wc-papier bij de hand. Helpt altijd. En ach wat kunnen mij die paar poepies schelen. De liefde en aandacht als ze bij je zitten maakt alles goed. Succes met het zindelijk maken.  :)

Raikiri

:):):) dat op de pot ga ik ook probere.. lachu man...

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

KellyStark

(Kan niet inloggen  :-/)
Hallo iedereen,

Tja, ik heb ook altijd andere kleren aan voor bij de valkjes en de fretjes dan op mijn werk. Maar weet je, mijn probleem is: hij zit vaak op mijn hoofd en dan poept hij op mijn haar. En ik zie hem zich niet dik maken he, want ik zie hem niet op mijn haar zitten  :-/ En als hij op mijn schouder zit, dan is mijn haar meestal ook mee vuil, ik heb nogal lang haar en hij vindt altijd wel een manier, of ik het nu los heb of vast.

Dus meestal laat ik hem pas op mijn hoofd als ik hem net heb zien poepen  ::) Anders moet ik telkens dat deel haar gaan uitwassen. Want laat het dan net geen vaste poepjes zijn. Hij doet het erom denk ik. ::)

Groetjes Kelly

Kolkkie

Hoi,

Ze poepen bij mij eigenlijk nooit op het hoofd. Ze gaan er doorgaans ook niet zitten, mijn haren zullen wel teveel prikken :D :D.

Als ik het aan zie komen dat ze moeten poepen hou ik ze gewoon boven de vloer. Op mijn kamer ligt zeil en beneden liggen plavuizen dus het is zo opgeruimd.
Over het algemeen zitten ze een beetje op vaste plaatsen dus het is zo opgeruimt mochten ze daar poepen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

san

Helaas woont mijn Weirdo het liefst op de gordijnen, kan ze net naar buiten gluren door het glas in lood dat aan de bovenkant van mijn ramen zit. (niks zo leuk als achter auto's en fietsers aanrennen over het gordijn) Je wil niet weten hoe de gordijnen er uit zien maar ach, ze zijn zo lief he :-)

Jayson

Hoi V-liefhebbers,

Wat ik persoonlijk ervaren heb is dat als je niet wilt dat je valkje zijn behoefte op jou of omgeving doet,zou je zelf ook wat moeite moeten doen.
Ik heb mijn valkje Marley gewoon van begin af aan geobserveerd hoelang het duurd voordat hij "op de pot" moet.
Dus wat ik doe is ik geef hem de "op commando" en dan breng ik hem naar zijn huisje, dan wacht ik voor zijn huisje en praat ik tegen hem op een gewone toon wanneer hij dan zijn behoefte doet beloon ik hem met mij vrolijke stemmetje en geef ik hem ook nog wat trosgierst.
Op dit moment bij mij thuis gaat dit proces zosnel dat mij vriendin het zelf niet kan geloven :o.
Dus wanneer hij het eenmaal begrepen heeft dan is het een"piece of cake" en jij hoeft je dan ook geen zorgen te maken of hij/zij op je kleren poept.

Succes ermee en hoop dat het ook bij jullie zal lukken ;)