25 april 2024, 12:53:10

Op de pot

Gestart door Erik Wachters, 1 december 2003, 21:29:08

« vorige - volgende »

Erik Wachters

Hello,

Onze vogel is zeer tam. Als ik haar elke 10 minuten naar haar hok "gooi", gaat ze daar haar behoefte doen. Als ik het vergeet of ze is te erg bezig met iets te vernielen  :P dan doet ze het ter plaatse. Is het mogelijk om ze aan te leren om zelf naar haar hok te gaan als ze moet? Zoja, hoe?

Erik

DeesDoos

ben ik ook wel nieuwschierig naar... :)

Tara

Hoi,

het is niet echt makkelijk om dat te leren, papegaaien kan je wel zoiets leren, maar je kan niet alles verwachten van valkjes. Volgens mij is de kans groot, dat hij het nooit zal aanleren. Hier houden ze hun poep op, als ze bij mij zitten, tot ze even ergens anders zitten, dan poepen ze. Je kan 'm steeds zelf naar de kooi 'gooien' want vanzelf gaan, zal hij volgens mij nie.

Hermes_Lucy_nest

ik deed het altijd met een bakje in de hoek van de kamer op een kast daar ging m'n jacko altijd vanzelf in maar toen had ik nog maar 1 valkje
sins ik er een 2de bijhad is hij daarmee gestopt en het is suppermoeilijk het hen dat aanleren en je moet ook erg veel gedult hebben.
elke keer als hij iets liet vallen zij ik streng foei en zette ik heb op z'n bakje en ik ging weer weg ::)
hij vloog me altijd daarna achterna.
tot hij het begreep.
maar volgens mij doet nie elke valk dat zomaar..het is geen hond en je hebt veel meer gedult nodig

Erik Wachters

Hoi,

We proberen inderdaad na elke keer als ze iets laat vallen, haar naar het hok te sturen maar soms doet ze het als we het niet zien en als je je boos maakt meer dan 20seconden erna weet ze toch niet meer wat ze fout heeft gedaan.

Blijven proberen.

Erik

Lique

Hoi Erik,

Waarschijnlijk zal je valkje het nooit leren.
Het is ook nog niemand gelukt, om een valkje helemaal zindelijk te maken.
Maar Proberen kan nooit geen kwaad, en misschien ben jij wel de eerste, bij wie het wel lukt.

succes.

groetjes Lique

Andrea


Hallo Erik,

Goh hier ben ik wel benieuwt naar, of het je lukt een valkje zindelijk te krijgen. Ik vroeg me laatst af of dat zou kunnen, een valkje zindelijk maken. Iemand die bij mij op visite was vroeg dat of een valkparkiet zindelijk kon worden, als een kat of hond.
Met mijn valkje zou dat, denk ik, niet lukken want ze heeft echt een eigen willetje :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

shannon

hoi allemaal,
van mij hoeft ie niet helemaal zindelijk, als hij maar een keer me trui schoon kan houden bn ik al blij.
en viert me moeder feest......
is dit ook onmogenlijk, en hoe moet ik dat dan doen.
groet shan en pluk

Paul

Hoi Shannon,

Het enige wat je kan doen is steeds als je merkt dat ie zich dik maakt om wat te laten vallen hem even opzij te houden zodat het niet op je trui komt.
Anders zou je je valkje een vogelluier om moeten doen maar dat zullen de meeste niet echt leuk vinden.

Groetjes, Paul

shannon

he paul,
bedankt en zie idd wat je bedoeld met dik maken.
en die vogel luiers vind ik ook maar stom!!!!
van me leven niet dat ik me vogel in zo'n ding stop.
groetjes shan en pluk

suus

Hoi Shannon,
Ik heb een andere oplossing voor mijn berg met was... Als ik thuis ben/kom heb ik een paar dagen 1 shirt/ trui aan. Die heb ik dan bv uit mijn werk aan en na 3 dagen de trui na mijn werk aan gehad te hebben gaat hij in de was. Zo blijven de kleren die ik aan had op mijn werk schoon, en heb ik niet dubbele bergen met was.
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Kolkkie

Hoi Shannon,

Ik heb meestal een vast t-shirt die ik aan heb als de valkjes los zijn.
Ik heb dan geen hopen kleding die onder de uitwerpselen zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Danielle van Doremalen

 Ik durf mijn valkje toch echt wel zindelijk te noemen!
Mijn lutino is erg tam. Als ze bij mij zit dan poept ze nooit, waar ze ook heen wandelt ook niet als ik haar ergens anders neer zet. als ze moet poepen dan doet ze een bepaalde beweging waaraan wij zien dat ze moet. Ze loopt dan op en neer op de bank of mijn schouder!
Dan zet ik ze in de kooi, poept ze en komt ze er weer uit!

Heeeeel erg makkelijk hoor!!

Helaas weet ik niet hoe ze dit geleerd heeft!! :D

Groetjes Daan

kok_roy

Dat is wel ideaal jah! Dit jaar neem ik waarschijnlijk een tam valkparkietje in huis, maar of dit ook bij mij voor gaat komen weet ik niet, ik hoop het wel, haha :P

the_lost_valley

Hoi,
Ik kan ook aan mijn valkje zien, als hij moet poepen.. ik zie hem dan op een bepaalde manier gaan zitten, en dan zet ik hem op mijn vinger, en hou mijn hand eronder.. ff handen wassen en klaar.. is wel handig..beter dan op je kleren enzow.. vooral als er bezoek is :D
Groetjes Natalie