15 mei 2025, 14:55:43

cooper is ineens "vals"/ 2e valkje

Gestart door cooper en meiske, 26 april 2009, 13:35:25

« vorige - volgende »

cooper en meiske

Hallo iedereen,  Ik heb een mannetjes valkparkiet waarvan ik niet weet hoe oud hij is.
Toen ik hem net had vertelden ze dat hij mijten had gehad maar daar helemaal vanaf was. Het bleek al snel dat dat dus absoluut niet waar was, het arme beessie zat echt helemaal onder.
Gelukkig is hij er nu al en paar maanden helemaal van af. (ik heb hem sinds januari dit jaar).
Het gevolg is wel dat hij heel bang is gebleven voor mijn handen, (hij is eigenlijk zo wie zo bang aangelegd) immers rustig wennen ging bijna niet, het was gelijk ahw in de houtgreep en medicatie toedienen.
Geeft niet ik weet niet wat hij allemaal heeft meegemaakt vroeger en ik vind het niet belangrijk om hem snel tam te hebben.

Nu heb ik er afgelopen vrijdag een vrouwtje bijgehaald van 3 maanden. Diertje is echt supertam. Cooper was van af het eerste moment blij met haar gezeldschap en je merkt aan alles dat hij het heel fijn vind dat ze er is.

Mijn probleem is nu dat Cooper sinds gisterenavond echt lelijk doet als ik met mijn handen in de buurt kom. Eerst liep hij altijd snel de andere kant op. Nu hakt hij met zijn snavel echt naar me. Zijn kuif ligt dan plat op zijn koppie en hij blaast/gilt erbij.
Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet? Ik denk dat het iets met Meiske te maken heeft, klopt dat?
Hoe krijg ik dat gedrag eruit? Hij hoeft niet met alle geweld tam te worden, maar ik ben bang dat dit steeds erger zal worden en ik heb kleine kinderen rondlopen. (ze laten hem wel met rust, maar toch het blijven kinderen).
Dus ik heb liever niet dat hij iedere x gaat aanvallen als iemand in de buurt komt.

Een bijkomend "probleem"' is dat ik mijn handen terugtrek als hij dat doet ook al wil ik dat niet. Maar mijn angst voor het snaveltje is tot mijn schaamte groter dan ik wil.
(Ik blijf dan wel tegen hem praten etc. laat me niet wegjagen)

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat het zo duidelijk is.

Karin

Omdat jij je hand terug trekt heeft hij gewonnen en door dit succes zal hij dit gedrag blijven houden. Hij is gewoon helemaal blij met het nieuwe valkje en wil haar voor zichzelf houden  ;D Probeer eens dunne handschoentjes aan te doen, dan heb je niet zo de neiging om ze terug te trekken....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

cooper en meiske

maak hem daar niet nog banger mee? Met handschoentjes bedoel ik?