13 mei 2025, 06:35:09

Kweken met misschien erfelijke kwaal

Gestart door palidajo, 17 april 2009, 11:29:46

« vorige - volgende »

palidajo

Hallo,

Ik heb een wildkleur man en die heb ik vorig jaar, samen met 3 andere valkjes bij iemand opgehaald en toen bleken ze sterk vermagerd te zijn.

Ze zijn bij mij helemaal de oude geworden en goed op gewicht, nu heb ik 1 wildkleur valkje met een scheve boven snavel.
Is dit een erfelijke aandoening ?

Hij is super verliefd met zijn meissie opaline witmasker, maar durf er geen eitjes van te krijgen, of zou dat wel gewoon kunnen, dat ik ze laat gaan als ik er broedblok in hang ?, ik bedoel komen er dan geen jong valkjes met scheve snaveltjes uit ?

Hij eet voor de rest heel goed en kan er ook super hard mee bijten, het is alleen een beetje raar gezicht.
We hebben zijn snavel wel eens bij geveild maar het blijft scheef teruggroeien.

Ik ben benieuwd op jullie antwoord,

Met vr gr Linda

Rianne

Lastig want je weet niet of het een erfelijke kwaal is of niet. Een snaveltje kan ook scheef zijn gaan groeien na een val uit het broedblok bijvoorbeeld.
Je kunt ze ook als pleegkoppel inzetten voor eitjes die niet van hun zijn, om ze toch iets te kunnen laten doen met de broedsheid.

palidajo

Ik heb al eens geprobeerd om de kweker te achterhalen, dat is van Euro Parrot nog wat, maar heb nooit reactie daar opgehad, helaas.

Na ja iig heel erg bedankt voor je antwoord  ;)

Groetjes van Linda

wim roskam

beste linda , als je mij de gegevens van de ring stuurd , dan zoek ik het uit voor je , groeten wim roskam .

palidajo

Hey toppie, dat zou echt heel tof wezen  ;) straks na het eten ga ik dat gelijk noteren voor je  ;) dank je wel

Groetjes van Linda

palidajo

Hoi Wim,

Hier het ringnummer, €PNL LK86720 07 55 030

de €P en NL staan onder elkaar en de 07 en 55 ook.

Hoop dat het lukt met vinden,

Groetjes Linda

wim roskam

beste linda  , ik heb je een mailtje gestuurd met gegevens van de kweker , denk echter wel aan de privasie regels , zoals in de mail is beschreven , groeten en sucses wim roskam .