23 april 2024, 17:08:57

eerste eitje

Gestart door kellytjuh, 19 april 2009, 17:51:44

« vorige - volgende »

kellytjuh

hallo,,
ik heb een probleempje :-\
ik heb laatst een valkparkiet man gekocht om mee te gaan kweken. ik heb nog 2 valkparkiet vrouwtjes en ik heb een van de twee toen bij de man apart in een kweekkooi gezet. maar het vrouwtje zat constant naar heb mannetje te pikken dus ik heb haar eruit gehaalt en het andere vrouwtje erbij gezet. maar nu ong. een week later heeft het vrouwtje die ik eruit heb gehaalt in de andere kooi 2 eitjes gelegt op de grond! (op deze eitjes is ze nog niet gaan zitten) ik heb dus een blok en daar heb ik nu die eitjes ingelegd en het blok op de grond gezet waar de eitjes lagen. maar nu weet ik dus niet of ze nu in het blok gaat zitten voor het leggen van haar andere eitjes en of ze bevrucht zijn. dit kan wel ze heeft ong. 2 weken denk ik bij de man gezeten, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk. maar stel het is toch zo moet ik dan de man er weer bij zetten? het andere vrouwtje wat ik nu bij de man heb pikt niet naar de man ook zitten ze gezellig samen naast elkaar op de stok. terwijl het vorige vrouwtje wat nu de eitjes heeft gelegd altijd aan de ene kant van de kooi zat en de man aan de andere kant. nu zijn mijn vragen dus:
* moet ik de man weer bij het vrouwtje zetten als blijkt dat ze bevrucht zijn?
* heb ik er verstandig aan gedaan om de eitjes in het blok te leggen of moet ik ze terug leggen in de kooi gewoon los?

groetjes kelly