19 april 2024, 22:26:27

Marktplaats.

Gestart door Gerco, 18 april 2009, 21:49:39

« vorige - volgende »

Gerco

Ik las dit bericht net op Marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/245632864

wie heeft er meer tijd voor mijn vogel ze is pas 8 maanden kan met honden overweg maar ik heb te weinig tijd om haar tam te maken ze is wel tam voor de hond maar moet meer tijd voor haar zijn dat heb ik niet meer vanwegen mijn werk wel een goed adres graag liever bellen als mailen

Ik heb hier een dubbel gevoel over.

Wie zet nou zo zijn/haar valkje op marktplaats.
Ze doet hem gratis weg, maar bij welke gek(ken) komt dit deze vogel terecht.

Gelukkig heeft het valkje al een plaats.

Anders had ik, het valkje overgenomen.
Ondanks het risico, dat ik juni misschien opvang heb, i.v.m. 5 weken vakantie.

Gerco

Van deze advertentie krijg ik wel jeuk. :censuur

http://link.marktplaats.nl/245400888

te koop ivm de katten doen we onze valk parkiet van anderhalf jaar weg met kooi en alles erop en eraan aleen serieuse mensen wat goed zijn voor onze vogel

Hoofdletters, komma's en punten gebruiken heeft mening leraar gezegd.

Je neemt een valkje en dan bedenk je niet dat ook nog katten hebt.

Zyra

Citaat van: Gerco op 18 april 2009, 22:10:25
Van deze advertentie krijg ik wel jeuk. :censuur

http://link.marktplaats.nl/245400888

te koop ivm de katten doen we onze valk parkiet van anderhalf jaar weg met kooi en alles erop en eraan aleen serieuse mensen wat goed zijn voor onze vogel

Hoofdletters, komma's en punten gebruiken heeft mening leraar gezegd.

Je neemt een valkje en dan bedenk je niet dat ook nog katten hebt.


Ik heb toch ook een kat en valkjes ;) dit gaat prima, ik denk eerlijk gezegt dat de verkoper de katten nog maar net heeft aangeschaft en het valkje gewoon zat is :( Jammer genoeg gebeurt dit veel te vaak, maar er is weinig aan te doen.

Bezint eer ge begint is een mooi spreekwoord ;)

christa

ik denk dat dit mensen zijn die niet weten dat er een forum zoals dit is dus vandaar dat ze op marktplaats belanden.

Bello

Zodat ze hier bij valkjes besmettende virus mensen terecht kunnen komen, en een nieuw tehuis kunnen krijgen......

Ja en er zijn mensen die nu de vakanties aan het boeken zijn :censuur en dan ineens denken oh we hebben een valkje en wat nu???

Wij hebben ook katten maar komen niet in de woonkamer.
Ze weten niet beter.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

linda

ik heb eind januari een valkje weggehaald bij mensen, die hem nog maar 2 weken hadden.hij kon niet bij de kat, ja ze hadden er 2 maar de jongere viel de vogel steeds aan.Nou ja de kat wel afgestraft maar hielp niet nou ja dan de vogel weg, was er erg blij mee want hij zat in een veels te kleine kooi, en die was hardstikke smerig.
Mensen schaffen zo vaak een nieuw huisdier aan omdat ze het zo leuk vinden maar denken niet verder na. zelf heb ik 2 honden en 1 kat en nu dan 2 valkjes en het gaat super.
elke middag/ avond zijn ze op vogelvlucht, soms zijn ze zo vervelend dat ik niet kan koken, willen nog wel eens op de hete pan zitten, ja dan gaan ze de kooi weer in.

maar nee heel veel mensen kennen dit forum niet, en ja wat kunnen we er aan doen, dit blijft zo door gaan.
jammer   

Marian

oeps :-\ op de hete pan :-\ :'(

In het algemeen denk ik dat mensen soms/ regelmatig niet voldoende nadenken eer er een huisdier, welke dan ook, wordt aangeschaft.
Dat is héél triest >:(
Gelukkig zijn er ook mensen die verschrikkelijk veel om hun huisdier geven :)
Wat kunnen we doen? In elk geval onze ogen open houden.
Laatst zag ik op de camping een valkje alleen in een vies kooi(tje) buiten zitten. Tja, wat doe je dan? Ik heb wel een praatje gemaakt met het bazinnetje, maar kwam er niet toe enige goede adviezen te geven :-\, was helaas het gesprek niet naar. En aangezien ik daar niet meer kom, kan ik daar niets meer aan doen :-\

Groetjes, Marian

linda

ja hoor maar gelukkig ving mijn hand ze net op, ja en dat kook je niet prettig.meehelpen prima, maar niet met vuur. ;D

ja gelukkig heb je genoeg mensen die goed voor hun huisdier zijn, maar ja je hebt ook de andere kant die niet goed zijn, maar die worden niet goed voorgelicht, jammer is dat eigenlijk.
je kan een verhaaltje op marktplaats zetten maar of het helpt.
meer advies want ook niet in elke dierenwinkel heeft men er verstand van.
Soms kan ik het niet aanzien en dan bemoei ik me ermee en  geef dan advies,gelukkig accepteren ze het wel.
Misschien dat iemand hier die dit leest een goed advies weet, wat precies de goeie grootte is voor een kooi en hoe schoon hij moet zijn ??? ja erg maar zelfs de tralies waren goor, het waren zwarte tralies maar zag alleen witte vlekken.
en dan vinden ze het raar  als de vogel of ander huisdier ziek wordt :P

linda 

Gerco

Ik wou vorig jaar in de herfst twee valkparkietjes nemen.

Maar tot heden heb ik nog steeds geen valkjes.

Waarom, omdat ik nog steeds erg twijfel of ik wel goed voor ze kan zorgen.
Ik werk vijf dagen in de week en dan heb ik zaterdagmiddag ook nog scouting.
Ik ben dus 5,5 dagdelen van huis weg.

Ik ben af een toe een weekend weg, een kamp of naar een vakantiepark.
En dan moet je wel een goede oppas voor je valkjes hebben.

En ik twijfel ook of ik wel een goede plek heb in me woning.
Want valkjes mogen niet op de tocht zitten.

En aangezien in me woonkamer in drie muren ramen zitten en een deur op het balkon.
Ben ik bang dat me valkjes ziek worden omdat ze te veel op de tocht zitten.
En ik ben toch het meest in de woonkamer.
En ik laat ze niet verstoffen en vereenzamen in de computer/logeer kamer.

B87

Dit is toch te erg voor woorden? Het valkje valt tegen dus mag gratis weg?? Pffff.... Wel een prachtig beestje trouwens!

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/264248625-valkparkiet.html


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Rianne

Nou ja! Toch wel handig als je eerst informatie opzoekt over een dier voordat je er 1 aanschaft...

Kimm

arm beest. hij mag blij zijn dat hij bij zulke stomme mensen weggaat. bah!!!  >:(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Ja maar of hij nu beter terecht komt weet je ook niet.... :-X


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

marie

!!!Flip!!!

cocodevalkparkiet

Citaat van: Gerco op 18 april 2009, 22:10:25
Van deze advertentie krijg ik wel jeuk. :censuur

http://link.marktplaats.nl/245400888

te koop ivm de katten doen we onze valk parkiet van anderhalf jaar weg met kooi en alles erop en eraan aleen serieuse mensen wat goed zijn voor onze vogel

Hoofdletters, komma's en punten gebruiken heeft mening leraar gezegd.Je neemt een valkje en dan bedenk je niet dat ook nog katten hebt.



wij hebben ook katten
die kijken niet naar de valkjes om
als we weggaan moeten de katten naar buiten mogen in de keuken niet in de kamer. niet omdat we zo zeker weten dat ze wat gaan doen,maar meer omdat ik anders gewoon niet lekker rustig ff weg ga.
ze vinden het niet erg zijn graag buiten hebben een grote tuin.

maar ik vind zeker dat je eerst er moet over denken of het wel haalbaar is met je dieren voor je nog een valkje of wat dan ook erbij neemt
onze katten zijn niet moeilijk vinden alles wel gezellig maar er bestaan er ook die ze wel opvreten natuurlijk!!!
groetjes froukje