24 april 2024, 14:51:10

Mijn valkjes buiten laten?

Gestart door Zyra, 18 april 2009, 17:21:31

« vorige - volgende »

Zyra

Normaal gesproken doe ik de vogels smorgens naar buiten en haal ze savonds binnen en dit enkel op mooie dagen zoals vandaag. Dit eigenlijk om 2 redenen:

1. er is nog geen dicht dakje erop
2. ik twijfel of het weer wel goed genoeg is

Op dit moment hebben we vuilniszakken boven op de voliere gelegd met stenen erop zodat ze zowel uit de zon als uit de regen kunnen zitten, maar ookv oor de overvliegende duiven.

Het weer is natuurlijk super zo, maar wat als het snachts toch nog te koud is? ik zou ze erg graag buiten laten vooral omdat ikz ie dat ze daar veel beter naar hun zin zitten en je ziet ze gewoon genieten!

Vlak voor de tuin staat een straat lantaarn en dit brengt genoeg licht in de voliere zodat ik niet het buiten licht an hoef te laten snachts..

maar toch vraag ik me af, kan ik de valkjes al buiten laten?, moet ik nog extra voorzoorgsmaatregelen nemen en wat te doen als het gaat onweren of iets dergelijks? alle valkjes zijn al goed door de rui heen op 1 popje na, deze heeft nu nieuwe pennen in het gezichtje en dat is nog het enigste wat bij haar moet ruien.

Ik hoop dat iemand me tips kan geven over het moment waarop ik de valkjes definitief buiten kan laten.

Groetjes Desire

Rianne

Hoi Desire,

ik heb inmiddels al 4 valkjes van binnen naar buiten gedaan, en het gaat echt super met ze, ze vinden het geweldig :) Als je voor een komende week even het weerbericht in de gaten houdt, ivm evt nachtvorst, kun je afwegen of ze 's nachts buiten kunnen blijven.