9 mei 2024, 21:55:23

Onze lievertjes.

Gestart door Gerry, 20 maart 2009, 21:09:23

« vorige - volgende »

Kimm

hahah nou dat gaat dus lekker bij jou ;D
ik ben benieuwd hoor hoe dat gaat lopen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerry

View My Video
Ik heb er een filmpje van gemaakt ;D
Zo zijn ze een aantal keren bezig per dag...lol. Mijn man vraagt zich af hoe en wanneer er een nest moet klaargemaakt worden en hoe dit verder gaat ???
Ik heb hem vertelt dat je 5 cm zaagsel in het hokje moet doen (advies van Pita) hij zegt 'dan vinden ze straks hun eigen eitjes niet meer onder dat zaagsel'... ja, ik weet er ook niks van, we moeten het maar zien.
Het is wel erg grappig om te zien allemaal...
Bij onze zoon en schoondochter is helemaal de virus uitgebroken (erger dan ze al hadden ;D )
Zij zijn nu een prachtige volliere aan het bouwen voor nog meer valkjes, zo gauw ik het heb gezien ga ik er foto`s  van maken en dan laat ik het jullie zien.
Volgens mij willen zij ermee gaan kweken...prachtig!
Ja Gerdy, Jip is dus toch een boefje van de bovenste plank...hahaha toch een vrouwtje.
Kim het gaat inderdaad lekker hier met die twee...lol, zelf ben ik ook benieuwd hoe het allemaal zal gaan, ik hoop zeker op een beetje (veel) hulp van iedereen hier om het voor hen zo goed mogelijk te doen.
Heerlijk dat jonge geluk om te zien.
Groetjes, Gerry

Kimm

nou dat gaat lekker daar  ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Hahahaha  ;D nou als daar geen eitjes van komen  ;D
Ik ben echt benieuwd , Groetjes Petra.

Gerry

Je zou toch denken dat daar wel eitjes van moeten komen he... ;D  ;D
Mijn man heeft het zwembad omgetovert tot broed bakje ;) het is schoon geboend en er zitten nu snippertjes in, de bedoeling is dat ze daar dus eitjes in gaat leggen...
Ik hoop dat Jip dat zelf ook vind ;D of dat ze wacht tot er een heus donker nesthokje in komt te hangen :-\
Ik zal er een foto van maken zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet zo, maar ik denk zelf dat Jip het niet goed genoeg vindt voor haar kindjes, zou ik zelf ook niet intrappen   ;)
ik zal bij vragen een aantal vragen op jullie af sturen en dan hoop ik er wijzer van te worden....lol.
Jullie zijn allemaal al ervaren daarin en wij moeten nog heel veel leren :)
Oh ja, even nog vertellen dat Jip driftig aan de schelp (grote schelp hangt in de kooi) aan het knagen is...het is de eerste keer dat ik haar dat heb zien doen, Joep kijkt daar niet naar om...wel aan het grote mineraalblok, maar dat deden ze voor de tijd al samen.


Groetjes, Gerry

Gerry

Hallo allemaal,
Ik moet weer even wat schrijven hoor...
Mijn man had het zwembadje bovenin de kooi gehangen, snippers erin en wat zagen we vanmorgen toen we beneden kwamen....Jip zit in het badje hevig rondjes te draaien, gooit snippers om zich heen, gaat heen en weer draaien en het lijkt of ze bijna op haar buikje ligt met de staart omhoog. Als Jip eruit gaat gaat Joep polshoogte nemen van wat Jip daar uitgespookt heeft ;D het lijkt of hij onderzoekt of het allemaal wel goed is. Hij gaat namelijk overal op tikken met zijn snaveltje en als hij er weer af gaat begint Jip net als voor heen weer te doen.
Ik had veel vragen die ik op jullie af wilde sturen  ;) maar ik heb intussen bij kweken gelezen ( jullie blij natuurlijk) en daar staan zoveel dingen op dat we nu wel een beetje op de hoogte zijn van wat we kunnen verwachten...Ik heb de nog niet alles gelezen (veel te veel ineens) maar ik weet nu waar ik zoeken moet als ik iets niet weet ;D
Je wilt het allemaal goed doen he, ja, ja, het lijkt gewoon of we weer oma en opa worden ;D  ;D
Spannend, Spannend allemaal...lol


Groetjes, Gerry

Kimm

haha leuk verhaal hoor gerry!  :D
leuk om je valkjes zo bezig te zien.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010