16 april 2024, 08:19:45

zwarte ontlasting

Gestart door Jolandaa, 16 april 2009, 23:03:49

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

Vandaag hebben wij opgemerkt dat een van onze valkjes zwarte ontlasting heeft. Wij hebben ze elke avond uit de kooi en bij ons op de bank dus de ontlasting valt dan ook zeker op. Ons andere valkje heeft nergens last van. Je merkt aan het valkje met de zwarte ontlasting helemaal niets. Hij is zelfs vrolijker dan anders (heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat hij nou het vliegen onder de knie krijgt, de gekortwiekte vleugels worden nu door de rui vervangen door zijn normale vleugels). Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? en misschien zelfs wat we er mee moeten doen?

Alvast heel erg bedankt.

Groeten Jolanda

jorgen.bodde

Hoi Jolanda(a),

Ik weet dat het valkje van mijn ouders ook zo'n periode heeft gehad met zwarte klodders en veel ontlasting. Bij dat valkje was het volgens mij veelal te wijten aan de voeding. Als je hem veel lekkers geeft en niet alleen zijn eigen zaadjes kunnen er verstoppingen optreden.

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Kimm

zwarte ontlasting is niet goed.
ik zou het zeker na laten kijken hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Eet en drinkt je valkje wel voldoende? Op lange termijn zwarte ontlasting is niet gezond!

Jolandaa

Het valkje eet en drink wel gewoon, ik ben nu zijn ontlasting aan het opvangen en denk dat ik het maar naar de dierenarts ga brengen.

Jolandaa

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een berichtje. Sinds vandaag heeft hij weer zijn normale ontlasting. Kan het zijn dat het even een verstopping is geweest of is het alsnog slim om het na te laten kijken?

Alvast weer bedankt voor jullie reactie.

groeten Jolanda