1 mei 2024, 08:13:51

3 vraagjes ??

Gestart door Stephanie., 7 april 2009, 11:06:56

« vorige - volgende »

Stephanie.

Ik heb 3 vraagjes:

welk speelgoed kan je het beste aan een gestresste valkparkiet geven om hem weer levendiger te maken?

mijn andere valkparkiet is bijna 1, maar speelt niet
met zyn speelgoed in zyn kooi,waarom wil hij dit niet,
en hoe kan ik hem wel ermee laten leren spelen.

1 van myn wildkleur valkparkieten is een paar dagen geleden gekortwiekt, en is van lichtgrijs/groen veel donkerder geworden op zijn ruggetje, nou is de vraag, is dat zijn zomervacht, omdat hij ouder word, of wat anders?


dankjewel alvast voor de hulp! :-*




Sanna

Hallo Stephanie,

1) Een gestresste valkparkiet moet je maar beter rust geven in plaats van speeltjes. Pas wanneer hij op z'n gemak is bij je kun je hem een beetje stimuleren met speeltjes. Wat hij leuk vindt zul je zelf uit moeten vinden, want ieder vogeltje is weer anders.

2) Het ene vogeltje speelt wel graag, het andere kijkt niet naar speeltjes om. Meestal spelen vooral jonge valkjes heel graag met van alles. Maar hier geldt weer, je zult moeten zien uit te vinden wat hij leuk vindt om mee te spelen. De meeste valkjes vinden iets met sisal-touw (heel makkelijk ook zelf te maken) wel leuk aan aan te knagen enzo.

3) Kortwieken heeft niks met kleurverandering te maken. Wel is het zo dat valkjes, wanneer ze volwassen worden, wat intenser van kleur worden. Dus ik weet niet hoe oud je wildkleurtje is?

Groetjes, Sanna

Stephanie.

het valkje dat verkleurd is nu byna 2.

Sanna

Hoi Stephanie,

Met 2 jaar zijn valkjes volledig volwassen. Dus het zou kunnen.

Groetjes, Sanna