nest heeft 2 jonkies en de pop legt eitjes bij.... ???

Gestart door wesley, 13 april 2009, 19:50:18

« vorige - volgende »

wesley

hallo beste liefhebbers  ;)

ik heb een koppeltje dat 5 eitjes had ondertussen zijn er al 2 uitgekomen... 1 van de 5 eitjes is kapot gegaan ( het eerste)...
Maar nu ging ik gisteren kijken in het nestblok en ik zag dat de pop 1 eitje heeft bijgelegd...

Wat is jullie uitleg hiervoor ??  :) wat kan de reden zijn ?
En wat raden jullie mij aan om te doen ??

groetjes wesley
weSSey

Anke

Hoi,
Ik zou het bijgelegde eitje vervangen voor een nepeitje.
Tegen de tijd dat het uit zou moeten komen, zijn de huidige jongen al zo groot, dat ze het kleine donsje kunnen vertrappen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

wesley

Citaat van: Anke op 13 april 2009, 20:00:44
Hoi,
Ik zou het bijgelegde eitje vervangen voor een nepeitje.
Tegen de tijd dat het uit zou moeten komen, zijn de huidige jongen al zo groot, dat ze het kleine donsje kunnen vertrappen.
Groetjes Anke

en wat moet ik dan doen met het bijgelegde eitje ?? bij een andere nest leggen ofwat ??
grtz
weSSey

Anke

Hoi,
Het bijgelegde eitje zal waarschijnlijk niet de laatste zijn.
Je popje is weer een nieuwe legcyclus begonnen.

Dus tenzij je een koppeltje hebt met onbevruchte eitjes, gaat de eitjes bij een ander koppeltje leggen waarschijnlijk lastig worden.

Als je het bijgelegde eitje direct weghaalt dan is het nog niet ontwikkeld en kan je het gewoon weggooien.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

wesley

Citaat van: Anke op 13 april 2009, 20:13:47
Hoi,
Het bijgelegde eitje zal waarschijnlijk niet de laatste zijn.
Je popje is weer een nieuwe legcyclus begonnen.

Dus tenzij je een koppeltje hebt met onbevruchte eitjes, gaat de eitjes bij een ander koppeltje leggen waarschijnlijk lastig worden.

Als je het bijgelegde eitje direct weghaalt dan is het nog niet ontwikkeld en kan je het gewoon weggooien.
Groetjes Anke

gaat ze dan niet blijven bijleggen? gaat de pop daar dan ni ziek of zwak van worden ?
grtz
weSSey

Anke

Hoi Wesley,
Zoals ik al eerder zei moet je het eitje dat je weghaalt vervangen voor een nepteitje!!!
Groetjes Anke

wesley

Citaat van: Anke op 14 april 2009, 17:00:36
Hoi Wesley,
Zoals ik al eerder zei moet je het eitje dat je weghaalt vervangen voor een nepteitje!!!
Groetjes Anke

ow ja foutje  ;) dank je heb het ondertussen vervangen door nepeitjes (het zijn er ondertussen 2)
grtz
weSSey