16 april 2024, 19:16:04

Bo ziek???

Gestart door sigrid84, 7 april 2009, 23:13:20

« vorige - volgende »

sigrid84

Hallo allemaal,

sinds zondag doet mijn Bo een beetje raar. Net alsof hij niet helemaal lekker in zijn vel zit. Hij zit bol en sinds gisteren ook op de bodem van zijn kooi, al zit hij alleen op de grond als ik er niet ben. Hij lijkt erg moe en doet vaak zijn ogen dicht, ook als hij uit zijn kooi is en aan het spelen is. Hij poetst ook overdreven veel en er komen ook een heleboel witte schilfers uit, veel meer dan normaal. Hij is ook een beetje kribbig af en toe...normaal komt hij bij je kletsen en nu zit hij een meter bij me vandaan een beetje zielig te piepen. En daarna is hij weer blij en fluit hij deuntjes. Ik snap er niks van. Poepjes zijn net zoals anders en hij eet goed. ook is hij niet afgevallen. Moet ik met hem naar de dierenarts? En waar kan ik een goede vinden, ik woon in Sliedrecht maar weet niet zeker of mijn dierenarts wel verstand heeft van vogels. Heeft iemand een idee??

Sanna

Hallo Sigrid,

Kan het niet zijn dat Bo in de rui is? Dan verliest hij ook veel meer schilvertjes dan normaal. Er moeten veel nieuwe veertjes doorkomen en de hulsjes die daar omheen zitten knabbelt hij er af. Als vogels in de rui zijn, zijn ze vaak wat kribbig en zitten ze niet helemaal lekker in hun vel.

Let er wel op dat vogeltjes niet gauw tonen dat ze ziek zijn omdat het prooidieren zijn. Wanneer je echt vindt dat hij er ziek uitziet is een vogel meestal al heel ziek. Dus wanneer je het niet vertrouwt kun je het beste morgen contact opnemen met een vogelarts (klik hier). Die kan veel beter beoordelen wat er met Bo aan de hand kan zijn. Ik ga slechts af op wat je schrijft en ik heb er niet voor gestudeerd.

Veel succes.

Groetjes, Sanna