7 mei 2025, 12:04:07

popje terug in volière?

Gestart door joepy, 22 april 2009, 22:35:07

« vorige - volgende »

joepy

Hallo beste mensen,

Wij hebben sinds 2 1/2 jaar een mooi valkparkietje (een popje).
Ze komt uit een volière maar blijkbaar zat ze er al wat langer in dan de kweker ons vertelde want ze is niet tammer te krijgen dan dat ze op je hoofd wil zitten en op je schouder om zich vervolgens de hele tijd te wassen, als je te dicht in de buurt komt pikt ze je. Zij legt al bijna 2 jaar om de 2 maanden minstens 7 eieren. Dan mag je helemaal niet in de buurt komen. In de tussentijd schreeuwt ze letterlijk om aandacht. Door dat alles dachten wij haar bij een mannetje in de kooi te zetten bij kennissen om haar eitjes te laten bevruchten en zo een metgezel voor haar te regelen, maar het mannetje is te gericht op mensen en wil niks met haar. Om haar nu weer in haar eentje bij ons thuis neer te zetten vind ik ook zo zielig, dus dacht ik dat het een beter idee was om een geschikte volière voor haar te zoeken of is nou te veel aan binnenshuis gewend? Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken?
Vast bedankt voor eventuele ideeën!
Met vriendelijke groet, Laura

Sanna

Hoi Laura,

Je kunt een oproepje zetten in Herplaatsing. Wanneer het 's nachts eenmaal warm genoeg is kan ze naar buiten toe. Ik denk dat dat bijna al wel kan, maar dat weten mensen met een voliere het beste.

Groetjes, Sanna