2 mei 2025, 22:45:00

Bloed OP Veren !!!!! Help plz

Gestart door lotous, 2 maart 2009, 19:12:38

« vorige - volgende »

lotous

Hallo iedereen,

ongeveer 1 uur geleden toen ik thuis kwam zag ik bloed op veren van mijn vrouwje valkparkiet. ( lutino ). Ik moet vertellen dat wij hebben voor haar een man gekocht en gisteren hebbben ze voor het eerst gepaard. En ze hebben dat vanaf gisteren paar keer gedaan. Toen ik thuis kwam waren ze weer aan het paren. ik zie ook bloed aan voeten van haar man. is dit tijdens paren gebeurd? of is er iets anders aan de hand? is het gevaarlijk want ik maak me echt zorgen... !!! Ik heb ook een FOTO gemaakt van haar maar ik weet niet hoe ik deze hier kan zetten als ik op voeg afbeeldingen click dan krijg ik deze[img] wat kan ik doen?
mvg,
lotous

Kimm

hoi,

ik heb zoiets nog nooit gehoord.  :-\
bloed zij nu nog? en kan je ook zien waar het bloed vandaan komt?
hoe gaat het verder met haar?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

lotous

Nee zij bloedt nu niet meer is eigenlijk beetje droog geworden. dat bloed komt volgens mij van diep in haar veren of van vleugel. Maar ik kan niet zo goed zien van waar dat precies komt !!!

Kaatje

Hoi,

Kijk alle twee je valkjes snel na en controleer ze op wonden. Het kan ook goed zijn dat de man gewond is aan zijn pootjes en hij daarna wilde gaan paren. Probeer te traceren waar het bloed vandaan kan zijn gekomen.

Succes ! Een foto uploaden kan door hem eerst naar photobucket te uploaden en daarna de img hier te kopiƫren.

Succes !

Groetjes, Karin

Kaatje

Citaat van: lotous op  2 maart 2009, 19:27:20
Nee zij bloedt nu niet meer is eigenlijk beetje droog geworden. dat bloed komt volgens mij van diep in haar veren of van vleugel. Maar ik kan niet zo goed zien van waar dat precies komt !!!

Fijn dat het ze niet meer bloed, kijk haar maar goed na !

Groetjes

Kimm

zie je misschien ook ergens een veer liggen? in de kooi of op de grond?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

lotous

Ik kan nu ook de foto plaatsen. IK heb nog een vraag. is dit normal dat zij meerder keer per dag gaan paren 3 of 4 keer per dag. !!!!

ik weet niet zeker maar het lijkt alsof nagels van haar man in haar vleugels is gegaan want ik zie bloed op zijn voeten maar hij is zelf niet gewond dus die bloed is waarschijnlijk van vrouwje.. !!! maar toch weet ik niet zeker !

Hallo iedereen,

ongeveer 1 uur geleden toen ik thuis kwam zag ik bloed op veren van mijn vrouwje valkparkiet. ( lutino ). Ik moet vertellen dat wij hebben voor haar een man gekocht en gisteren hebbben ze voor het eerst gepaard. En ze hebben dat vanaf gisteren paar keer gedaan. Toen ik thuis kwam waren ze weer aan het paren. ik zie ook bloed aan voeten van haar man. is dit tijdens paren gebeurd? of is er iets anders aan de hand? is het gevaarlijk want ik maak me echt zorgen... !!! Ik heb ook een FOTO gemaakt van haar maar ik weet niet hoe ik deze hier kan zetten als ik op voeg afbeeldingen click dan krijg ik deze[img] wat kan ik doen?
mvg,
lotous

*Yvon

Hoi

Het lijkt er wel op dat het door de nagels van de man zou kunnen komen.
Zou je zijn nagels een klein puntje vanaf kunnen knippen ?
Heb je ook van die nagelslijtstokken in de kooi ?
(weet even niet zo snel de goeie benaming van die stokken  :-[ )
Is de man verders wel lief voor het popje ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Ik heb de twee topics even samengevoegd,
Yvon jij bedoelt een pediperch.

Het lijkt inderdaad dat dit gedaan kan zijn door het mannetje. Precies een plek waar hij zich vast moet houden bij het paren.

Let maar even goed op dat het niet gaat ontsteken, want nageltjes kunnen natuurlijk erg vies zijn.
Anders zou je ook even telefonisch kunnen overleggen met een vogelarts.

Het is altijd schrikken, en op een lutino zie je bloed nogal snel, dus lijkt het nog veel erger.

Succes, Gerda

lotous

Heyyy Yvon,

ik heb wel van die nagelslijtstokken, maar ze gebruiken hem niet echt. de man is overdag wel aardig. Hij loop de hele tijd achter zijn vrouw. Hij gaat eigenlijk voor haar zorgen. maar hij heeft de macht !!! op dit momen zijn ze beetje aan het ruzie maken voor hun plaats. en hij heeft de macht !!!! meestal gaan ze s'avonds ruzie maken voor plaats. en heb jij misschien een atwoord op mijn vraag? over paren? dat het normaal is als zijn 3 of 4 keer per dag gaan pare ?? of moet dit minder zijn ~!
Bedankt Yvon,
lotous

lotous

Hey Gerda,

ook bedankt Gerda dus je bedoelt dat dit wel erg kan zijn/worden? want ik maak me echt zorgen !  moet ik ervoor zorgen dat zij tijdelijk niet gaan paren. want ze doen dit 3 of 4 keer per dag ik ben bang dat die wond nog erger wordt !!
mvg,
lotous

*Yvon

CitaatYvon jij bedoelt een pediperch.

Dank je Gerda.  :D
Ik vergeet elke keer die naam.  ;)

Lotous,de ene koppel doet het maar 1x op een dan en de ander weer meerdere keren op een dag.
Heel verschillend dus.
Ze zullen er wel zin in hebben.  ;D
Je zou die pediperchstokken op de hoogste punten kunnen hangen.
Valkjes zitten graag op de hoogste stok.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Dat paren is wel normaal, hier paren ze soms wel 10 keer op een dag.

Het tegenhouden is een moeilijke zaak lijkt me, want dan moet je ze fysiek scheiden van elkaar, en dat zal wel gepaard gaan met gestress en geschreeuw over en weer. Dan moet je ze echt goed in elkaars zich zetten.
Als je nog een kooi over hebt, zou je twee kooien tegen elkaar kunnen zetten (tijdelijk), totdat duidelijk is wat de oorzaak is, en als dat de nageltjes van de man zijn, moet je die misschien laten knippen (nooit zelf doen, want dat kan heel tricky zijn). Je zou wel met behulp van een nagelvijltje de ergste punt er een beetje vanaf kunnen vijlen. Mits het ventje natuurlijk tam genoeg is dat hij dat toelaat.

Ik zou morgen even bellen met een vogelarts om advies, want wij zijn wel liefhebbers en ervaringsdeskundigen maar geen dierenartsen.

Groetjes, Gerda

Dierenfreackske

3 maart 2009, 15:24:06 #13 Last Edit: 3 maart 2009, 15:27:21 by Dierenfreackske
Hoi , is het gestopt met bloeden? Hoe is het er nu mee? Hopelijk al wat beter he, veel beterschap voor je valkje! Grtjs Ann

Melanina

hoi hoi
door dit topic door te lezen weet ik nu waar het bloed bij mijn vrouwtje vandaan komt.

Ik had namelijk precies het zelde en vandaag zag ik het weer.
Toch maar ff die nagelstokken kopen dan.

Want mijn mannetje en vrouwtje zijn wel vaak lief voor elkaar op wat letterlijke bekvechten na dan .
ze roepen elkaar wipwappen enz enz maar is toch wel ff schrikken als je dan ineens bloed ziet.