29 maart 2024, 05:46:35

tam maken ?

Gestart door wesley, 31 maart 2009, 22:12:45

« vorige - volgende »

wesley

hallow beste liefhebbers  ;)

even een klein vraagje...
Vorig jaar was mijn eerste keer dat ik heb gekweekt! en had de vogels dan gewoon hun gangetje late gaan. Heb vooral geinspecteert en heb zo wel wat bijgeleerd  :) Ben dat weer van plan dit jaar maar ik zou graag beginnen met enkele valkjes goed tam te maken... ik heb te weinig ervaring vind ik om ze na 4 weken uit de nest te nemen en aan handopfok te doen... Ik wil mijn valkjes ook geen stres bezorgen. Dus wat is jullie advies aan mij om toch 1 nestje van een koppeltje lekker tam te maken ??
Er zijn nu in dat nest 2 jonkies 1tje van 5 dagen en 1tje van 3 dagen.

Graag antwoord  ;)

groetjes wes
weSSey

Anke

Hoi,
Het is absoluut niet nodig om jonge valkjes uit het blok te halen en te pappen om ze tam te krijgen.
Ik heb hier de donsjes dagelijks in handen (om te kijken of het goed gaat) en als ze twee weken oud zijn haal ik ze dagelijks een kwartiertje uit het blok om gezellig bij me te zitten en te knuffelen.

Op deze manier worden de valkjes net zo tam en kunnen ze lekker bij hun pa en ma blijven :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

wesley

Citaat van: Anke op  2 april 2009, 12:27:46
Hoi,
Het is absoluut niet nodig om jonge valkjes uit het blok te halen en te pappen om ze tam te krijgen.
Ik heb hier de donsjes dagelijks in handen (om te kijken of het goed gaat) en als ze twee weken oud zijn haal ik ze dagelijks een kwartiertje uit het blok om gezellig bij me te zitten en te knuffelen.

Op deze manier worden de valkjes net zo tam en kunnen ze lekker bij hun pa en ma blijven :)
Groetjes Anke



Als je ze uit het blok haalt... neem je de donsjes dan ff mee binnen ? ze zitten bij mij in een buitenvoliere... maakt het temperatuurverschil dan niet uit ??
Ik neem ze ook dagelijks in de hand en weeg ze om te kijken of ze netjes bijkomen! ik kijk ook naar de kropjes maar ik merk dat er soms n luchtbelletje in de krop zit... is dit normaal ?
groetjes
weSSey

Rianne

Als ze nog erg klein zijn, neem ik ze niet mee naar binnen. Als ze een week of 4 zijn doe ik het soms wel, maar doe ze dan wel in een vervoerskooitje :)
Dat er lucht in de krop zit, kan gebeuren. Maar zolang ze normaal groeien zou ik me er geen zorgen om maken.

Anke

Hoi,
Ik kweek binnen, dus heb van temparatuursverschil geen last :)
Succes met tam maken!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes