28 maart 2024, 09:25:10

gaat niet goed met donsje

Gestart door Zyra, 8 april 2009, 22:37:33

« vorige - volgende »

Zyra

voor het derde donsje ben ik met spoed opzoek naar een warmte lamp die ik mag lenen voor enkele daagjes, of die ik kan overkopen. ook zoek ik een voerspuitje want de mijne is gesneuveld :(

donsje is steenkoud gevonden in het blok en donsje 4 hebben wij gisteren mogen begraven :( inmiddels tilt het alweer zijn koppie op en zit ik de hele tijd met hem/haar boven de kachel zodat ze warm wordt... echter het water met druivesuiker geven met een lepeltje lukt niet en er is hier in de omgeving geen avond apotheek.. ik hoop dat iemand kan helpen.

groetjes desire

hilde

er bestaan ook warmtematjes die normaal gebruikt worden voor onder terrrarium te leggen hoe kleiner het bakje hoe warmer binnenin wordt een 25 °maar naarmate het bakje warmer kost ongeveer tussen 10/15 euro

groetjessssss

Zyra

hey hilde, dank voor je reactie, enig idee welke winkel deze matjes (mag ook warmte lamp wezen) verkoopt? vanacht gaat het donsje terug bij de ouders, maar die voeren enkel de 2 grootste al heeft deze toch ook nog wel wat zaadjes in zijn kropje..

Er wordt steeds over hem heen gelopen en we vonden hem in een hoekje van het blok.. Ik zelf heb het gevoel dat ik dit donsje zowiezo bij voeding moet geven en hou hem erg goed ind e gaten. Hij heeft nu een paar druppels pap met druivesuiker gekregen van me, dit moet even voldoende zijn het eerste uur, hij ligt nu nog even onder mn handen ivm de warmte, daarna gaat hij weer even terug in het blok in de hoop dat tailey en ricco nu wel goed voor hem zullen zorgen.

De vorige is denk ik ook zo omhet leven gekomen het arme kleintje :( (ook hij had nog zaadjes in zijn krop maar niet zoveel als de andere)

Groetjes Desire

me1982

hoi

wil je even heel veel succes en sterkte wensen..

hoop dat het goed komt met het kleintje..

groetjes

hilde

heb er zo gekocht hier bij een dierenwinkel waar ze ook agamen en dergelijke verkopen en ook bij dierenspeciaalzaken hebben ze warmtelampen van elstein of zoiets deze worden heel warm dus moet je ze hoog boven het jong hangen een gewone lamp zou ook lukken maar eentje die niet zoveel watt heeft en hoog genoeg en dan de temperatuur meten hee


groetjessssssssss

Zyra

Helaas heeft het donsje het niet gered. In het blok ging niet, zowel tailey als ricco duwde het jong naar de andere kant van het blok en lieten het daar liggen. Na een kwartier wachtene n kijken of ze het jong weer bij de rest trokken voelde het jong weer enorm koud aan, heb hem dus wat pap gegeven (heel dun met druivesuiker erdoor) en op een warme kruik met handdoek erom gelegd. De wekker ging om 3 uur (gingen kwart voor 2 slapen) en helaas was het toen overleden, het arme ding :'(

hilde

ach wat naar maar helaas kan je soms de natuur niet een handje helpen

groetjessssssss

Gerda

De ouders voelen regelmatig haarfijn aan dat er wat mis is met een donsje. Ze steken er dan geen energie in en werken het naar de rand.

Ook kan het zijn dat ze hun pootjes vol hebben aan twee jongen, en meer niet aankunnen.

Zelf heb ik de regel gesteld dat ik niet ingrijp als een kleinjte jonger is dan twee weken. Alleen hooguit wat druivensuiker-water. De ouders moeten het zelf leren.

Maar het is zeker niet leuk om mee te maken.

Groetjes, Gerda

me1982

heel veel sterkte met het verlies van dit kleintje..

groetjes