*-*Huize valkjespret*-*hier mag een slotje op.

Gestart door Christine, 7 april 2009, 22:12:04

« vorige - volgende »

Christine

Ik had wel wat vrolijker nieuws hier willen zetten...
Voor de rest is alles rustig bij de voggies.
Ik heb ook drie vrouwtjes kwartels sinds paar weken geleden en die doen het super goed in de voliere. Men eigen gekweekt vrouwtje was paar weken geleden gestorven, ze was in het begin al een zwakkere dan het mannetje.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine


Mijn allesje, mijn liefje, mijn Amytje  :'(

Ik voel me rot.
Net heb ik jou levensloze lichaampje gevonden op de grond van de voliere.
Weer hetzelfde als bij Sunny, je pootje is verdwenen...
Jij was men schatje, men knuffeltje.
Zat op mijn schouder als ik jullie eten en drinken kwam geven.
Duurde het te lang zat je met men haren te spelen.
Ik zal je kusjes en knuffeltjes ontzettend hard missen.
Het ga je goed, daar achter de regenboogbrug bij al je vriendjes.
Rust nu maar zacht lieve lieve Amy...   :'( :'(


Ik weet het nu even niet meer... Tweede op een maand tijd.
Ik heb nog geen tijd gehad van een dubbele draad te spannen, is dit dan mijn straf? Wat zal ik de leegte missen van haar, haar knuffeltjes, haar kusjes door het gaas, haar schouderzitjes... Altijd als eerste om mij te komen plagen, in men vingers te komen bijten voor toch maar aandacht te krijgen... Het is niet leuk meer, het is zo oneerlijk!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

cals

Oh jeetje wat erg, sterkte met het verlies van Amy!
Groetjes van Carla

Christine

Citaat van: cals op 12 juni 2011, 19:22:18
Oh jeetje wat erg, sterkte met het verlies van Amy!

Ik weet niet of ik dit ooit ga kunnen verwerken.
Was net even trosgierst gaan geven aan de rest, de leegte voelde ik meteen. Geen Amy op men schouder of dat op men hand komt springen. Dankzij haar kwamen de rest ook bij me zitten... Achja, het is nog vers en doet nog verschrikkelijk veel pijn.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

cals

Citaat van: Christine op 12 juni 2011, 19:42:21
Citaat van: cals op 12 juni 2011, 19:22:18
Oh jeetje wat erg, sterkte met het verlies van Amy!

Ik weet niet of ik dit ooit ga kunnen verwerken.
Was net even trosgierst gaan geven aan de rest, de leegte voelde ik meteen. Geen Amy op men schouder of dat op men hand komt springen. Dankzij haar kwamen de rest ook bij me zitten... Achja, het is nog vers en doet nog verschrikkelijk veel pijn.


Ow ik begrijp je helemaal, vind het ook verschrikkelijk dat dit je nu 2 maal overkomen is. En wat erg dat je Amy die dus heel tam was kwijt bent, ik ben in februari mijn Luna kwijt geraakt door een ontsteking in haar buik en klinkt heel overdreven maar, ik mis haar nog steeds ondanks dat ik weer 2 prachtige valkjes heb. Nogmaals sterkte en misschien wel een heel goed idee om de valkjes s'avonds naar binnenhok te doen totdat je dubbelgaas hebt. Een marter jeetje ik moet er niet aan denken, ik woon op het platteland en heb hier wel veel hermelijntjes maar gelukkig geen marters (niet dat ik weet in ieder geval)
Groetjes van Carla

Christine

Citaat van: cals op 12 juni 2011, 19:55:22
Citaat van: Christine op 12 juni 2011, 19:42:21
Citaat van: cals op 12 juni 2011, 19:22:18
Oh jeetje wat erg, sterkte met het verlies van Amy!

Ik weet niet of ik dit ooit ga kunnen verwerken.
Was net even trosgierst gaan geven aan de rest, de leegte voelde ik meteen. Geen Amy op men schouder of dat op men hand komt springen. Dankzij haar kwamen de rest ook bij me zitten... Achja, het is nog vers en doet nog verschrikkelijk veel pijn.


Ow ik begrijp je helemaal, vind het ook verschrikkelijk dat dit je nu 2 maal overkomen is. En wat erg dat je Amy die dus heel tam was kwijt bent, ik ben in februari mijn Luna kwijt geraakt door een ontsteking in haar buik en klinkt heel overdreven maar, ik mis haar nog steeds ondanks dat ik weer 2 prachtige valkjes heb. Nogmaals sterkte en misschien wel een heel goed idee om de valkjes s'avonds naar binnenhok te doen totdat je dubbelgaas hebt. Een marter jeetje ik moet er niet aan denken, ik woon op het platteland en heb hier wel veel hermelijntjes maar gelukkig geen marters (niet dat ik weet in ieder geval)

Vorige week vrijdagavond rond 24U heb ik er zelfs eentje gezien op de oprit van men buur. We wonen ook op het platteland, geen auto's, veel veld.. Wat natuurlijk een groot nadeel is. Zelfs onze kippen sluiten we 's nachts op en laten we pas buiten rond een uur of half negen 's morgens. Dus de valkjes mogen er ook aan geloven. Hopelijk houden ze dit wat vol. En hopelijk wilt der iemand rond acht uur ze terug buiten laten of anders zitten ze heel de dag binnen...  :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

cals

Nee marters heb ik hier in het midden van het land nog nooit gezien, ik zie dat jij in België woont daar zitten ze dus wel meer. Ik weet dat hier in Limburg de marters op het platteland ook regelmatig voorkomen. Ik sluit mijn 4 konijnen en 2 cavia's die buiten in een groot verblijf zitten ook altijd s'avonds op want een hermelijntje in welliswaar klein maar deinsen er niet voor terug om een klein konijntje/cavia te doden en 1 van mijn border collie's is de hermelijntjes altijd op het spoor, ze ruikt waar ze zitten dus ik ben op mijn hoede voor deze prachtige maar gevaarlijke beestjes. Hoop voor jou dat iemand je valkjes elke morgen naar buiten kan doen!
Groetjes van Carla

Christine

Citaat van: cals op 12 juni 2011, 20:17:03
Nee marters heb ik hier in het midden van het land nog nooit gezien, ik zie dat jij in België woont daar zitten ze dus wel meer. Ik weet dat hier in Limburg de marters op het platteland ook regelmatig voorkomen. Ik sluit mijn 4 konijnen en 2 cavia's die buiten in een groot verblijf zitten ook altijd s'avonds op want een hermelijntje in welliswaar klein maar deinsen er niet voor terug om een klein konijntje/cavia te doden en 1 van mijn border collie's is de hermelijntjes altijd op het spoor, ze ruikt waar ze zitten dus ik ben op mijn hoede voor deze prachtige maar gevaarlijke beestjes. Hoop voor jou dat iemand je valkjes elke morgen naar buiten kan doen!

Mijn border collie is der toen achter gelopen.
Marter was hem te snel af, heb hem serrieus snel zien weg lopen. Gino er natuurlijk achter. Ik had hem nog nooit zo snel zien rennen. :o

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

cals

Citaat van: Christine op 12 juni 2011, 20:29:34
Citaat van: cals op 12 juni 2011, 20:17:03
Nee marters heb ik hier in het midden van het land nog nooit gezien, ik zie dat jij in België woont daar zitten ze dus wel meer. Ik weet dat hier in Limburg de marters op het platteland ook regelmatig voorkomen. Ik sluit mijn 4 konijnen en 2 cavia's die buiten in een groot verblijf zitten ook altijd s'avonds op want een hermelijntje in welliswaar klein maar deinsen er niet voor terug om een klein konijntje/cavia te doden en 1 van mijn border collie's is de hermelijntjes altijd op het spoor, ze ruikt waar ze zitten dus ik ben op mijn hoede voor deze prachtige maar gevaarlijke beestjes. Hoop voor jou dat iemand je valkjes elke morgen naar buiten kan doen!

Mijn border collie is der toen achter gelopen.
Marter was hem te snel af, heb hem serrieus snel zien weg lopen. Gino er natuurlijk achter. Ik had hem nog nooit zo snel zien rennen. :o


Ik roep mijn Kyra altijd terug als ze weer wat gevonden heeft want of het is een rat of een hermelijntje en ze drijft ze op en in een hoek en een dier in het nauw is gevaarlijk heb ik altijd geleerd dus mag Kyra mij wel laten weten dat ze weer wat gevonden heeft maar verder mag ze niets, ben toch te bang dat ze een keer gebeten word.
Groetjes van Carla

Christine

Citaat van: cals op 12 juni 2011, 20:38:46
Citaat van: Christine op 12 juni 2011, 20:29:34
Citaat van: cals op 12 juni 2011, 20:17:03
Nee marters heb ik hier in het midden van het land nog nooit gezien, ik zie dat jij in België woont daar zitten ze dus wel meer. Ik weet dat hier in Limburg de marters op het platteland ook regelmatig voorkomen. Ik sluit mijn 4 konijnen en 2 cavia's die buiten in een groot verblijf zitten ook altijd s'avonds op want een hermelijntje in welliswaar klein maar deinsen er niet voor terug om een klein konijntje/cavia te doden en 1 van mijn border collie's is de hermelijntjes altijd op het spoor, ze ruikt waar ze zitten dus ik ben op mijn hoede voor deze prachtige maar gevaarlijke beestjes. Hoop voor jou dat iemand je valkjes elke morgen naar buiten kan doen!

Mijn border collie is der toen achter gelopen.
Marter was hem te snel af, heb hem serrieus snel zien weg lopen. Gino er natuurlijk achter. Ik had hem nog nooit zo snel zien rennen. :o


Ik roep mijn Kyra altijd terug als ze weer wat gevonden heeft want of het is een rat of een hermelijntje en ze drijft ze op en in een hoek en een dier in het nauw is gevaarlijk heb ik altijd geleerd dus mag Kyra mij wel laten weten dat ze weer wat gevonden heeft maar verder mag ze niets, ben toch te bang dat ze een keer gebeten word.

Hier geen probleem. Marter liep het veld in, kon makkelijk nog ontsnappen dus niet in een hoekje gedreven worden. Anders liet ik het ook niet toe. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Ach Chrisje, wat verdrietig ...  :'(

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Sterkte meis!
Wat is dit verschrikkelijk zuur  :'(

Wij wonen ook op het platteland, en een koppeltje valkjes zat op eitjes op een plek waar ze dat niet moesten doen, onderin het kwartelhok...
Op een dag waren alle eitjes weg en/of kapot gevreten... er was een gat waardoor er iets naar binnen kon.... wat het geweest is weet ik niet, maar er ligt nu een steen op het gat en nu gaat het goed...

Het is vreselijk dat je door zoiets je valkjes moet missen  :'(

Groetjes van Manon

Christine

Citaat van: *Manon* op 13 juni 2011, 15:55:35
Sterkte meis!
Wat is dit verschrikkelijk zuur  :'(

Wij wonen ook op het platteland, en een koppeltje valkjes zat op eitjes op een plek waar ze dat niet moesten doen, onderin het kwartelhok...
Op een dag waren alle eitjes weg en/of kapot gevreten... er was een gat waardoor er iets naar binnen kon.... wat het geweest is weet ik niet, maar er ligt nu een steen op het gat en nu gaat het goed...

Het is vreselijk dat je door zoiets je valkjes moet missen  :'(

Groetjes van Manon

Het ergste vind ik dat ik er niet eens bij kon zijn wanneer ze pijn had.
En pijn heeft ze zeker gehad. Ik kan het niet meer rechtzetten.
De leegte blijft hangen, de volière lijkt nu kaal, nochtans heb ik nog 24 valkjes. Men koppels klopten ook helemaal. Het paste gewoon perfect. Twee cinnamon geelwangen en twee cinnamon opaline geelwangen. Nu alleen nog cinnamon opaline geelwangen over.
Hoe meer ik er over praat des te moeilijker ik het ook heb.
Ik zal men kleine deugnietje enorm missen.

De honden geven me nu afleiding, al een geluk want anders wist ik echt niet hoe het verder moest.

Wie weet komt der nog eens een tam valkje mijn richting uit. Maar het zal nooit hetzelfde zijn als men Amytje. :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Manon*

Een valkje die je zo naar je hart stond, zal nooit vervangbaar zijn..
laat het even bezinken en probeer het een plekje te geven hoe zwaar dat nu ook klinkt..

Ik wens je hier nogmaals erg veel sterkte bij!

Lieve groetjes, Manon

Cherro

Vervangen worden kunnen ze nooit, maar ik hoop voor je dat er een valkje op je pad komt die haar eigen plekje in je hart zal gaan krijgen om de leegte op te vullen.

Ik mis mijn overleden honden en katje nog steeds als de dag van gisteren en dat is nu alweer 5 jaar geleden. Soms huil ik zelfs nog, maar daar is niets mis mee. Lekker laten gaan.

Sommigen zitten gewoon heel diep in je hart, meer als anderen  :-* Dikke knuffel :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!