29 maart 2024, 09:22:44

De 9 Kanjers! Lucky rust zacht!

Gestart door Rissiejjj, 10 juni 2011, 00:27:16

« vorige - volgende »

Rissiejjj

10 juni 2011, 00:27:16 Last Edit: 23 juni 2011, 11:03:32 by Rissiejjj
Even een officieel voorstelrondje van het grut wat hier zit.
Heb allemaal portretjes van de vogeltjes gemaakt, en het is mooi geworden!.
Allereerst de Namen. Ze hebben allemaal hun naam.
We hebben: Clown, Kluns, Ricky, Pareltje, Lucky en Dondertje.
Ze verblijven nu nog allemaal binnen en Lucky en Dondertje zitten nog aan de pap.

Zaterdag haal ik mij een voliere en dan vertrekken 4 vogeltjes naar buiten toe!.
Dit zullen zijn: Ricky, Pareltje, Lucky en Dondertje.
Ricky en Pareltje was sowieso al sprake van, zij zouden naar de voliere gaan. Dondertje ook. Maar Lucky en Dondertje zijn zo close met zijn beiden, die 2 kan ik gewoon niet scheiden, dus zodra die 2 zelfstandig zijn gaan ze ook naar de voliere.
Clown en Kluns blijven binnenshuis. Deze 2 accepteren elkaar volledig, zij zijn de 2 pestkoppies naar de andere vogels (niks ergs, maar houden van pesten) maar wonderbaarlijk genoeg accepteren ze elkaar.
De voliere waar ze inkomen is een hoek. 1 deel is 2x1.5 meter en het andere deel is 2x0,90meter.
Zodra ik hem heb zou ik hem zeker showen. Binnenhok word gemaakt in onze huidige tuinschuur, hier word een stukje van afgezet voor de vogels als nachthok.

En dan nu na dit lange verhaal, de Vogels!.
Oh ja, Ricky zou eerst ook nog naar een ander huisje gaan, maar besloten is dat ook hij/zij mag blijven, ruimte is er, en zijn verder geen bezwaren om hem/haar niet te houden hier. Ondanks dat er nog 2 familieleden van hem/haar hier zijn.
En dan nu!.

Clown


Kluns --->> Viel me vandaag op dat Kluns stuk of 5 á 6 gele pareltjes(??) op de borst heeft!


Ricky


Pareltje


Lucky


Dondertje

animallovertje

Wat een knappe vogeltjes zeg!! prachtig!

Mooie (hollandse? ) herder heb je ook!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Rissiejjj

Dankjewel!.
Ben zelf ook heel erg wijs met de diertjes.
En het is inderdaad een Hollander de hond!.
En hij vind de vogels erg interessant!.

Rissiejjj

Voliere is inmiddels in de maak.
Hij word nu eerst wat kleiner dan gehoopt/verwacht.
Maar qua afmetingen krijg ik het niet voor elkaar om hem anders te zetten. Maar dit zou zeker in de toekomst nog komen.
Balken en gaas heb ik genoeg, maar momenteel even niet de mogelijkheid om hem groter te maken.

Hij word nu eerst 2x1.5meter.
Met een binnenhok in de schuur van zo'n 2x1meter.

Buitenren ben ik nu bezig met opbouwen, maar is nog een behoorlijk geklungel, dakgaas en dakplaten moeten er nog op, verder staat hij.

Deurtje word nog hoger gemaakt gezien ikzelf rugklachten heb en dus zo er niet in kan komen.
Deze word ong 1.80 hoog gemaakt.
Verder komt er nog een sluis voor zodat me vogeltjes niet kunnen ontsnappen.

Maar dit is eerst even een beeld van wat het word.


wiesje73

Dat word mooi!! Wat zullen de vogeltjes het straks mooi vinden lekker buiten in de volière  ;D
zeker een hele klus zo'n volière plaatsen!
als het klaar is helemaal en de vogels zitten erin moet je weer foto's plaatsen hoor leuk  ;)

Gr. Wiesje

Rissiejjj

Helaas is mijn kleine lucky Zondag overleden. :'(
De lieve schat was nog zo jong.
Zijn hele leventje hier was al een gevecht, wat ik ook probeerde wat ik ook deed, hij bleef 63 gram wegen.
Ook kon hij eigenlijks niet vooruit vliegen, als hij vloog vloog hij in cirkeltjes achteruit.

Wat het heeft veroorzaakt dat hij niet aankwam en het vliegen niet goed ging, en waardoor hij nu misschien is overleden zou ik nooit weten.

Mijn kleine Lucky kan nu rusten!.
Mis hem enorm, maar hij heeft het goed waar hij nu is!.  :'(

wiesje73

De kleine lucky heeft nu rust  :'( hij heeft een mooi plekje bij jou gekregen onder de volière .
en idd wat het nu is geweest daar zul je nooit achter komen maar je hebt echt alles voor m gedaan.
hij heeft nu de rust die hij verdient  maar zal voor altijd in ons hart blijven.

Veel sterkte!

X

Cherro

Wat erg voor je dat Lucky er niet meer is :(
Je hebt je best gedaan, meer dan dat kon je niet.
Soms zijn er dingen niet in orde met een vogeltje, maar je ziet het gewoon niet vanaf de buitenkant. Sterkte!

En je voliere, leuk joh! Ben benieuwd hoe het geheel gaat worden :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rissiejjj

Voliere is nu bijna af, wat een gedoe zeg zo'n ding bouwen, haha.
Binnenhok is volledig af nu.
Buitenhok moet nog een stukje dak op en een deurtje in.
In hoe de voliere hiervoor stond zat geen sluis, en deze heb ik er nu wel ingemaakt.
Verder heb ik hem nu wel direct groter neergezet.
Hierdoor is de buitenren nu: 2x2.5x2m
En de binnenren: 1x2x2m.

Zoals ook in mijn dagboekje staat is mijn valkenbende al uitgebreid.
Wat dus betekend dat er momenteel 9 valkjes hier leven.
Deze gaan morgen bijna allemaal de voliere in.
Clown blijft binnen en de 2 pappers eerst ook, en daarvan blijft 1 ook binnen als deze zelfstandig is, tenminste, denk ik, is even kijken hoe ze allemaal met elkaar omgaan.

En zondag mag ik Yaron en Lizzy van *yvon hier verwelkomen:D

Van de voliere zou ik vanmiddag eventjes een foto maken en hier plaatsen (en in mijn dagboekje). Let wel, hij komt vandaag pas af dus is nog totaal niet ingericht...

Cherro

Geeft niets toch? Het is alleen maar leuk om de verschillende fases te zien ;) die inrichting komt later wel ;)

En leuk dat Yaron en Lizzy bij jou komen wonen :) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rik1987

Schiet lekker op maar dat wist ik al natuurlijk ;)
Ben benieuwd naar je nieuwste aanwinst maar die zal ik zaterdag of zondag (ligt er aan of ik de reiskooi op moet halen of dat ik ff wat anders moet regelen) wel zien ;)