1 mei 2025, 10:25:00

voorstellen

Gestart door billy, 21 maart 2009, 23:07:47

« vorige - volgende »

billy

Ik ben diego kroos 13 jaar en heb 2 konijnen en een aquarium, wil heel graag 2 valkparkieten , eerst 1 en als deze tam is een 2de.
Heb al een grote kooi gezien , namelijk de max van de webshop , deze is toch groot genoeg voor 2 valkparkieten.

Ik ga denk ik keizen voor 2 mannen .

Alleen ga ik eerst even goed inlezen, waar ik al mee bezig ben , ook moet ik nog toestemming hebben van mijn ouders.

Gr Diego

Gerda

Hoi Diego,

Welkom hier op het forum.
Leuk dat je twee valkjes gaat nemen als dat van je ouders mag. Twee mannen kan heel goed hoor, ik heb jarenlang twee ventjes samen in een kooi gehad, zonder problemen.

De Max is ruim genoeg voor twee valkjes.

Wanneer je valkjes gaat aanschaffen, kijk dan hier op het forum maar rond voor een kweker die op dat moment jonkies heeft. Beter dan aanschaffen in een dierenwinkel.
Bij een kweker weer je waar hij vandaan komt.
Let er wel op dat je alleen geheel zelfstandige valkjes aanschaft. Vaak wordt er als verkooppraatje gezegd: neem er eentje die een paar weken oud is en dan zelf pap geven, want dan wordt ie lekker tam. Trap daar niet in. Vaak loopt het slecht af met een jong valkje.
Mijn valkjes zijn supertam en dat zijn geen papklantjes, ook de bij mij geboeren valkjes zijn pas toen ze zelfstandig waren naar de nieuwe eigenaren gegaan. En ze zijn nog steeds erg tam.

Groetjes, Gerda

billy

Ik wilde de valkjes al bij een kweker of iemand die geen tijd meer voor het valkje heeft halen.

Bij een dierenwinkel is er altijd een risico dat ze ziek worden , en je weet niet waar ze vandaan komen.

Kimm

hoi diego,

welkom hier. leuk hoor dat je 2 valkjes wilt hebben. ik hoop dat je ouders het goed gaan vinden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

billy

iK wil liever 2 valkjes , omdat het beter voor de valkjes is ,gezeliger enz .

Ook hoor je veel verhalen dat 2 valken even tam blijven als 1.

Ik ga zowiezo eerst met 1 beginnen , als deze tam is koop ik er een 2de bij, Het zullen lutinos of wildkleuren worden .

Gr Diego

Sanna

Hoi Diego,

Welkom op het forum! Leuk dat je ook valkjes wilt. Zo te zien ben je je al super goed aan het voorbereiden, op die manier zal het vast wel goed zitten met de toestemming van je ouders ;). Heel veel plezier met het inlezen en straks met de valkjes zelf ;D.

Groetjes, Sanna

Gerry

Welkom en veel sucses voor als je straks je valkjes hebt.
Groetjes, Gerry

billy

bedankt voor de aardige reacties :)

Kaatje

Hoi Billy,

Ook ik wil je even een heel warm welkom heten op dit forum. Ik hoop dat je heel wat gezellige uurtjes mag doorbrengen hier ! Enuhhh als je vragen hebt, gewoon stellen hè  ;)

Verder sluit ik me bij Gerda aan, dat kan ook niet anders, aangezien ik 3 dochters van haar Grisha en Nezumi heb. Deze valkjes zijn totdat ze geheel zelfstandig waren bij Gerda gebleven en nu nog steeds heel erg tam  :D

Veel succes met zoeken, maar dat komt vast helemaal goed met jou !

Groetjes, Karin

stefan en hermien

welkom hier !!! 2 valkjes bij elkaar kunnen heel goed tam blijven hoor , en wat betreft je keuze van lutino's  moet je er alleen wel rekening mee houden dat deze nachtblind zijn (is mij verteld ) Ik heb zelf ook een supertamme lutino ( en nog 3 andere valkjes ) maar als er 's avonds iets gebeurt bij de kooi , dan schrikt ze behoorlijk