4 mei 2025, 00:29:51

Nieuwe voliere bouwen????????

Gestart door Lies, 30 maart 2009, 16:33:14

« vorige - volgende »

Ben

hey,

ik zat zelf te denken aan een 1.10 breed 1.10 diep en 2m hoog.

dat zijn de maten die ik ongeveer wil gaan aanhouden.
ik hoor dus al dat ik beter aluminium kan gebruiken.
nu ben ik best bereid om een bouwpakket te nemen.

iemand suggesties waar ik die redelijk goedkoop kan krijgen?

gr ben

Raymond

De meeste voilerebouwers hebben het materiaal ook los en versturen dit gewoon. Even op google gewoon voilere intikken. een aantal die ik ken zijn
Van Mierlo, Aduard, Habo, Bakker  e.d. Alle verschillende in prijs voor dezelfde onderdelen.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Ben

hey raymond,

ik hoor net dat een oom van mijn moeder 40 jaar vogels en dus ook valkparkieten heeft gehad zegt dat een houten kooi/voliere goed kan.
valkjes gaan niet knagen aan de kooi. misschien wel aan het speelgoed maar niet aan de kooi.

dus van de week even naar de bouwmarkt en dan hout en gaas halen.

bedankt voor je tips.

Ben

jeroenn

hallo,

hout kan ook wel wij hebben een tuinhuis omgebouwt tot voliere maar hebben de wanden wel van aluminium maar ze vreten het wel een beetje aan hoor.

Lies

Hallo Luitjes
ik heb wel een leuk adres gevonden in Goirle.
Man maakt alles op maat en ook nog tegen een redelijke prijs. ;D ;D ;D
Want sommige bedrijven wat die vragen voor een voliere van aluminium dat is niet normaal meer. Kreeg 2 offertes binnen van bijna 3000 euro :o :o :o :o
Nu heb ik dezelfde voor minder als eenderde.
Wie het telnr wil hebben even mailtje naar mij sturen en dan krijg je het.

Ik snap alleen niet dat niemand mij kan vertellen hoeveel valken ik in deze voliere kan houden. Afm 3 x 1 x 2H Waarvan een binnenhok van 1x1x2H
Het is de bedoeling dat we een keertje een nestje willen maar niet steeds.
Graag advies?????

Gr Lies

Raymond

Wij hebben straks 5 koppels om mee te beginnen in een voilere van 300*150*200 (l*b*h) met een binnenverblijf van 200*120*200.

Indien er genoeg ruimte over is komen er ms meer bij. Maar ook even afwachten wat een broedseizoen doet.

Mooi dat je iig goedkoper uit bent dan de voilere. Wij zaten met onze voilere ruim onder de 2k. inclusief plaatsing en luxe uitvoering.

Gewoon goed zoeken.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

*Yvon

Hoi Lies

Het aantal koppels wat je erin wilt doen hangt ook af of je in de voliere soms een nestje wilt gaan krijgen of niet.
Als je de koppels niet apart wilt gaan zetten kan je misschien maar 3 tot 4 koppels nemen.
Ook dan nog is de vraag of alle koppels het accepteren dat er andere valkjes in de buurt zijn tijdens de broed.
Ga je niet in de voliere zelf blokken ophangen kunnen er wel meer in.
Wij hebben een buitengedeelte van 2lx1,3bx2h+binnenhok van +/- 1,5lx1,5bx2h en daar zitten nu 15 valkjes in.
Ik heb niet het idee dat ze elkaar in de weg zitten of vliegen.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lies

Hallo luitjes,

Als wij b.v 3 koppels willen. en misschien over een paar jaar een nestje, als dat wil gaan lukken. Is dat dan een probleem??

Nog een vraagje: iemand heeft mij verteld dat als je tijdens de broedtijd ruzie wilt vermijden, moet je meer vrouwtjes dan mannetjes nemen. Weet iemand ofdat dit waar is. Of is het onzin???

Gr Lies

*Yvon

Hoi hoi

Volgens mij is dit niet waar.  ::)
Ook zijn er popjes die ook een blok willen al hebben ze geen man.
Wel is het beter om meer poppen te hebben dan mannen.
Omdat er anders kans bestaat dat de overgebleven vrijgezelle mannen de bezette popjes willen gaan inpikken.  ::)
Maar ja,dat zijn allemaal in de toekomstkijkdingetjes.  ;) :D
Ik denk dat als je een voliere hebt en de valkjes rustig aan gaat aanschaffen dat je zelf wel een beetje kan inzien van hoe en wat.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >