valkje zn rode wangen eraf geplukt

Gestart door tomke, 21 maart 2009, 14:04:47

« vorige - volgende »

tomke

Hallo, mn valkje zn rode wangen zijn er gister afgeplukt. Hij is daar nu helemaal kaal en je kijkt zo de oren in.. Ik heb hem apart gezet met nog een ander valkje want hij wil zn ogen haast niet open doen, lijkt wel of hij te moe is. Verder trilt ie af en toe ook wat.. en beweegt ook haast niet. Ik denk dat dit te maken heeft met stress maar wat kan ik nu het beste voor het arme diertje doen? Heb hem al een vitamineboost gegeven.

Ik denk trouwens dat het komt omdat ze met teveel mannetjes en te weinig popjes in de voilere zitten. Er zijn in totaal 5 mannetjes en 3 popjes. Nu gaan er 2 mannetjes bij weg maar ik heb het gevoel alsof ik dan nog iets niet goed doe.. Moet ik alle dieren apart van elkaar zetten? of gewoon hun gang laten gaan?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want mn arme valkje ziet er niet zo best uit nu.
Alvast bedankt!!!

Gerry

Hallo Tomke, ik kan je niet helpen, maar ik wens je wel veel sterkte met je valkje.
Groetjes, Gerry
Groetjes, Gerry

Kimm

hoi,

ik zou sowiezo het valkje wat nu kaal is geplukt apart houden. dat is toch wel zielig dat hij zo zit te trillen enzo.
weet je ook wie de boosdoener is?
je hoeft ze niet allemaal uit elkaar te gaan halen maar even kijken wie het dus doet. als een valkje er gewoon ziek van wordt, van de stress, dan is het natuurlijk niet leuk, dus laat dat valkje maar even weer tot zichzelf komen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Ik zou de va bellen , ik denk dat het geen moment te vroeg is, grtjs Ann



Karin

Het plukken kan ook juist het gevolg zijn : valkje is ziek, zit stil, ander valkje gaat hem plukken... Ik zou toch zeker contact opnemen met een vogelarts.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi,

Hoe is het nu met je valkje !? Ben je nog met hem naar de DA geweest of heb je de valkjes gescheiden !? Ben benieuwd hoe het met je valkje gaat.

Groetjes, Karin

tomke

Hallo mensen! bedankt voor de goede tips maar ik denk toch echt dat er iets anders aan de hand is.. Het valkje die zn rode wangetjes mist had ik gelijk al apart gezet met zn broer. Na dat weekend is die enorm opgeknapt. Vorige week heb ik ze weerallemaal bij elkaar gezet en dat ging goed totdat het valkje zonder zn wangen 1 andere mannetje heeft aangepikt.
Ik kwam thuis en ging ff bij de valkjes kijken maar ik ben me naar geschrokken. Het valkje had een ander valkje te pakken gehad bij zn pootje en het was een groot bloedbad in de voillere. Dus ze vreten elkaar gewoon aan.

Ik heb al 2 mannetjes verkocht nu maar het gaat nog steeds niet goed.. Ik heb bijna alle diertjes nu apart van elkaar zitten en weet echt niet meer wat ik nu moet doen:(

Dus als er nog goede tips zijn dan hoor ik die graag:D

Alvast bedankt