Valkje weggevlogen! Snel hulp gevraagd!

Gestart door fabienne, 20 maart 2009, 21:22:37

« vorige - volgende »

Kimm

hoi fabienne,

als je gaat kortwieken geeft het nog niet de garantie dat je valkje niet wegvliegt. dan nog zal je de ramen en deuren dicht moeten houden als ze los zijn. ze kunnen alleen minder hoogte maken, maar als er een windje onder hun vleugels komt, dan nog kan hij hoog komen.
tja, ik zou gaan voor, beter opletten en evt horren voor de ramen doen etc. er zijn genoeg oplossingen om toch frisse lucht de kamer in te krijgen en dat het ook veilig is voor je valkje ;) dit wil je natuurlijk niet weer meemaken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

C@rl@

pffff wat een verhaal zeg, wat ben ik blij voor je dat je haar weer terug hebt.
Mijn mening is dat ze lekker moeten kunnen vliegen, maar dat is ieder voor zich.
Ze zijn er hier elke dag uit, en dan zit alles gewoon dicht, zelfs de tussendeur naar de gang, want stel je voor dat ze daar zitten en een van de kinderen stapt binnen. ;)

Anke

Hoi,
Ook hier zijn de valkjes er iedere dag uit.
Er staat absoluut nooit iets open als ze los zijn, zelfs niet op een heel klein kiertje.
Ik heb het er graag voor over om het warm te hebben, want de veiligheid van de valkjes staat voorop.

Als de valkjes niet los zijn, heb ik de deur naar het balcon lekker open.
Wel eerst goed gekeken of de kooien allemaal ECHT goed dicht zijn :)

Zoals Kim al zegt: kortwieken voorkomt niet dat je valkje het raam uitvliegt.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ROCKS

Hee LUCKY YOU!!

Wow, wat gaaf om te lezen dat je valkje terug is!

Ik heb 8 valkjes, waarvan 2 dag en nacht los zitten.
Mijn grootste angst is dat er eentje weg vliegt.
Daarom heb ik overal horren, voor de balkondeur zit zo'n lamellen hor, maar die deur zit in een slaapkamer, waar ik zelf nooit kom(terratorium van zoonlief).
In de woonkamer heb ik een hor op maat laten maken,(pakket kant en klaar gekocht bij de gamma, buurman lief aangekeken en klaar is kees) dat is heel stevig, en ik durf nu gewoon mijn raam open te laten als ze los zijn.
Ik hoop dat je een manier vind, zonder te kortwieken.
Succes!

Groeten, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

fabienne

Ja dat zat ik dus ook al te denken. Een vogel moet kunnen vliegen, daarom zit ik een beetje in een dilemma. Ik wil graag dat ze gewoon natuurlijk gedrag kan vertonen, maar ondertussen ben ik bang dat zoiets weer gebeurt. Want deze keer is ze uiteindelijk teruggekomen, het had ook heel anders af kunnen lopen.
Ik denk dat ik er maar gewoon wat extra op moet letten dat ze niet naar buiten kan. Zou het wel sneu vinden als ze ineens niet meer kan vliegen, want dat doet ze nou eenmaal graag. In ieder geval weer bedankt :)

Dierenfreackske

Hoi , wat een verhaal , valkje weg in de boom , heel de nacht en de volgende dag terug kunnen pakken gewoon op je hoofd terug naar binnen , wat een geluk heb je zeg , dat is echt wel een wonder hoor, doe maar lekker iets voor zodat ze niet meer naar buiten kan , gelukkig zit ze weer veilig in huis, eind goed al goed eh ,  :D :D :D  Grtjs Ann

Ron

Hi,

allereerst heb je enorm veel geluk gehad dat de vogel in de directe omgeving is blijven zitten , want vliegt de vogel eenmaal op en de wind valt eronder dan ben je ze meestal kwijt hoor,dus je hebt enorm veel geluk gehad .

Bij mij zijn er ook twee weggevlogen de wind er onder en wegwaren ze nooit meer gezien ook,later hoorde ik dat er ééntje bij een oude man was terrecht gekomen toen ik ging kijken daar was het mijn vogel maar ik had het hart niet om de vogel bij de man weg te halen hij was er zo verzot op geraakt dat ik besloten heb om hem daar te laten want hij had een bijkamer omgetoverd tot volaire een maatje voor het valkje erbij gehaald,toen ik dat zo zag dacht ik mijn valkje zit prima hier veel beter als bij mij en heb maar besloten om haar daar te laten.

De vleugels kortwieken ? kan je doen, hangt van jou situatie af,het is wel zo dat nadat de vogels bij mij waren weggeglipt ik daarna veel voorzichtiger ben geworden om herhaling te voorkomen.Als je zekerheid wil dan moet je een vleugel kortewieken dan kan de vogel niet meer weg vliegen.

Ik neem aan dat je weet hoe je dat moet doen , is dat niet het geval laat dan iemand het doen die er ervaring mee heeft, je hoeft niet allebij de vleugels te wieken als je er ééntje doet dan kan de vogels geen evenwicht meer vinden en ook niet goed vliegen.
cu6
Groet
Ron

Caroline

Jeetje, wat een geluk heeft je valkje gehad zeg.

Geweldig!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.