14 mei 2025, 15:48:30

raar gedrag

Gestart door kaatje, 11 april 2009, 17:51:44

« vorige - volgende »

kaatje

Hallo

Ik heb een valkparkiet van ongeveer 14 jaar oud. Hij heeft nu sinds kort een nieuw speeltje in zijn kooi hangen wat zeer kleurrijk is.

Sinds vandaag vertoont hij zeer raar gedrag.

Hij gaat op een van zijn stokjes zitten. Daarvoor zit een aftakking van een opgehangen tak. Daar gaat hij dan op zitten zodat hij met zijn staart naar de stok zit. Vervolgens gaat hij schokkerig zitten en maakt hele rare geluidjes die mij helemaal vreemd zijn. Het ziet ernaar uit dat hij met zijn staart en poepertje over de stok wrijft.

Deze geluidjes heeft hij nog nooit laten horen en ook het gedrag is ons vreemd. Hij doet dit niet maar een keertje maar heeft het in het afgelopen uur al een stuk of 10 x gedaan.

Kan iemand mij vertellen wat hij doet en hoe het kan dat hij dat nu in een keer doet.

Alvast bedankt
Karianne

Kimm

hoi karianne,

hihihi je valkje is aan het wipwappen ;D  ;D
dat vind hij lekker  ;D
je hebt kans dat als je het speeltje eruit haald hij op zoek gaat naar iets anders om het op te doen ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kaatje

Hoi Kim

Oke zoiets had ik ook al wel gedacht. alleen vind ik het raar dat hij het nu pas doet. Hij doet het ook bijna de hele tijd....
Gister de stok er even uit gehaald en toen was het voor ons valkparkietje even wennen. Hij was de hele tijd onrustig en op zoek naar die stok. Na ongeveer een uurtje maar weer de stok erin gedaan.
Is dit "slecht"gedrag en moet ik dit afleren... (als dat al kan  ;))

in ieder geval al heel erg bedankt voor je reactie.

groetjes Karianne

Kimm

hoi,

nee dat kan je niet afleren. zijn  hormonen zijn op hol.
hij heeft het nu uitgevonden en zal daar mee doorgaan.
zolang hij het niet bij jou doet is het prima.
je kan wel gewoon af en toe dat speeltje eruit halen en dan erweer in als je het teveel vindt worden.

die van mij doet het overal. op de deur, voedingsbakjes en speeltjes.

groetjes kim

Hermien

;D  ;D  ;D Ik kan mij eerlijk gezegd amper voorstellen dat je valkje 'het' nu pas voor het eerst doet......
Misschien valt het jullie nu fetielijk pas echt op......
Mijn oudste man 'Gabber' doet het het liefst op de knokkels van mijn hand. Dat doet hij al zolang ik hem heb, maar van mijn andere 3 mannekes zie ik het eigenlijk zelden of nooit. Uitzonderingen daar gelaten, want toen mijn jongste, Binky, net begon te puberen deed hij het ook lekker langs mijn vinger en hand....
Geniet er maar van, zou ik zeggen.

;D   ;D     ;D    ;D

kaatje

Hoi hermien

Nou ik denk dat het ons nu pas opvalt dat hij dit doet omdat hij er geluidjes bij maakt die wij nog niet eerder van hem gehoord hebben. Verder heeft hij nog voor eergister nooit op zijn stokje zitten rijden.
Af en toe klinkt het alsof het zeer doet zo zielige geluidjes maar ik denk dan maar dan blijft hij het niet doen toch?

groetjes Karianne

Kimm

hoi,

die geluidjes zijn van genieten ;)