Mandysbeestenboel 2009 3e ronde, 2-8; 5 jongen

Gestart door Mandy, 25 februari 2009, 02:10:54

« vorige - volgende »

Roxy

Hoi Mandy,

Ik wilde even laten weten dat Balou vanmorgen is weggevlogen :'(. In mijn dagboek kun je lezen hoe het gegaan is.

Groetjes Roxanne

Caroline

Shit!!! Wat balen .... sterkte Roxy en Mandy.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roxy

Hoi Mandy,

Balou is weer terug :D :D :D.

Groetjes Roxanne

*Petra*

Hoi Mandy,

Ik kom even vertellen dat gisteren je beide koppels 'bezig' waren  ;).  Nu heb ik het zelf gezien, of hoef niet op verhalen van mijn dochter af te gaan  :).
Dus bij deze zijn ze nu toch echt goed gewend binnen.
Ze zagen er al echt relaxed uit, maar dit is toch het bewijs dan.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

Mandy,

Mokka en Schnippie hadden een blok gekozen, een eitje gelegd, maar nu is het gehele blok overgenomen door Pim en Roosje  :o.
Er ligt een tweede eitje; ik heb geen idee van welk koppeltje het is  ???.
Pim en Roos broeden om beurten en beschermen het blok.

Als het niet goed gaat, zet ik de beide koppels apart met een blok, maar vooralsnog wacht ik even af wat er gaat gebeuren..

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Mandy

31 juli 2009, 23:56:20 #65 Last Edit: 1 augustus 2009, 00:00:19 by Mandy
Hoi Roxy,

In je eigen topic had ik al snel gereageerd maar hier nogmaals, ben heel blij dat Balou weer terug is! :D


Hoi Petra,

Thanks voor de update! ;)
Ben blij dat ze nu zo op hun gemak zijn dat ze toch nog zijn gaan broeden. Maar ook daar wordt het weer een soap zie ik wel! ;D
Hopelijk blijft het goed gaan!


Hier ook weer een soap... ::)
Ik heb van Adam&Eva in 2008 een cinnamon pop gehouden voor de TT. Deze ging met de 3e ronde met een half jaar oud al heel enthousiast eitjes mee leggen! :o
Ik heb er geen kweekplannen mee maar heb ze gehouden voor de TT van 2009 omdat ik hoopte dit jaar wat anders als bont te kweken (maar helaas).
Ze zit met een Clear Pied man samen omdat ik niet wil dat ze de broedkoppels verstoren. En met hem wil ik wel kweken, ik wacht op een zwaar bonte pop voor hem. ;)
In het eerste weekend van juli waren we weg vanwege 35jr huwelijk ouders en omdat het toen zo heet was had ik hun deurtje open gezet zodat ze van hun binnenkooitje ook naar buiten konden. In dat weekend konden ze dus bij de blokken neuzen en dat vonden ze blijkbaar zo leuk dat ze meteen broeddrang kregen want na dit weekend weer terug in hun kooitje ging ze eitjes leggen. Dus maar een blok gegeven zodat ze normaal kon broeden. Tot mijn grote verbazing bleken alle 4 de eitjes bevrucht!!! ::)
Ze broedde er alleen op maar omdat Fallow&Yellow ook nog broedden op hun onbevruchte eitjes had ik ze omgewisseld. Helaas had Yellow er toch 2 nachten niet goed op gebroed maar zag ik er nog steeds leven in! Weer omgewisseld maar de cinnamon pop besloot een paar dagen terug ermee te stoppen dus toen hadden de eitjes overdag ook een paar uur koud gelegen. Dus toen opnieuw omgewisseld.
Nu zijn ze zo fanatiek dat ze er overdag heel veel samen op broedden. Alleen gaat Yellow er toch 's nachts weer af maar blijft Fallow erop zitten! En ik hoorde vandaag gepiep maar nog geen voergeluidjes. Ze zijn onervaren dus ga morgen toch maar ff kijken of het goed gaat en of ik in moet grijpen, hoop het niet... ???
Een ander koppel heb ik niet want ik verwacht dit weekend dat de 4 bevruchte van Spik&Span uit gaan komen, mits ze er nu hopelijk wel goed op blijven broeden!  ::)
Er ligt ook 1 bevrucht ei van Suske&Wiske bij want terwijl hun pleegjongen nog in het blok lagen had Wiske toch een paar eitjes gelegd. Het 1e ging kapot, het 2e bleek onbevrucht en het 3e ondanks af en toe broeden toch bevrucht. :)
Wordt weer spannend dus, hopelijk goeie en geen slechte tijden (moet anders 9 jonkies met de hand groot brengen! :o ), pfff blijft een soap hier hahaha! :D

Zo en dan eindelijk ook nog wat "nieuwe" foto's... :-[
Valkjes zijn inmiddels al uitgevlogen en worden binnenkort alweer opgehaald, jeetje wat gaat het allemaal weer snel!  ;D

De pleegjongen bij Adam&Eva, 3 cinnamon getekende poppen;


De 3 pleegjongen bij Suske&Wiske, 2 cinnamon getekende poppen en 1 getekend mannetje;


En de 3 jongen van Pim&Roos;

De oudste een bonte cinnamon-opaline pop die ik al een poosje aan het bijvoeren ben ivm achterstand.
De middelste een prachtig mega bont cinnamon valkje. Ik gok een mannetje want op het enigste cinnamon veertje zitten geen parels maar dat zegt niet alles...
En de jongste een prachtige Clear Pied, oftewel helemaal geel zonder een enkel grijs veertje! :D
Hier durf en kan ik helemaal niks over het geslacht zeggen.
De jongste is vandaag ook uitgevlogen dus nu zit alles lekker buiten. 8)

Heb nu trouwens eindelijk vakantie! Heb een hele drukke maand achter de rug, heb soms weken van 48u gehad en was ook erg druk op de afdeling, ben dus echt aan wat rust en vitamine V toe! ;)
Wij blijven dit jaar thuis en gaan alleen wat dagjes weg enzo. Voor degene die wel weg gaan/zijn, hele fijne vakantie allemaal! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

anika_en_spirit

Hoi Mandy,

Wat een prachtige jongen weer!
Ben natuurlijk ook niet anders gewend  :P
Hopelijk gaan de ouders trouw hun jongen groot brengen!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Mandy

Thanks. ;)

Helaas was het jong nog niet gevoerd. :-\
Daarom heb ik het maar gedaan en terug gelegd in de hoop dat ze het toch zelf gaan doen. Jong 2 is al onderweg. :)

En het eitje van Suske&Wiske is uitgekomen, een bonte (cin) witmasker, en een eigen jong van Spik&Span, beide gevoerd. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Toch weer een goeie actie geweest, vanochtend gekeken en nu jong 2 er ook is worden ze wel allebei gevoerd, pfff gelukkig! :D

Alleen schrok ik wel toen ik een half open gemaakt ei zag liggen! :o
Dacht dat het jong dood was maar het leefde nog met een gedroogd vlies om zich heen. Deze binnen warm nat gedruppeld en toen kon hij eruit komen. Onder de warmtelamp bij laten komen en een eerste voeding gegeven en toen terug gelegd. Hopelijk gaat dit vechtertje het redden. ;)
En hopelijk gebeurt dit niet nog een keer want ben er niet blij mee dat ze zelf de eitjes open gaan maken! >:(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Mandy,

Och, hopelijk gaat het kleintje het redden!
En wat een mooie jongen heb je weer, echt prachtig  :o.

Even een update over 'jouw' koppels;

Ze wipwappen beiden om beurten veel, dus wat dat betreft gaat het goed.
Ik had vandaag eigenlijk het eerste jong van Pim en Roosje verwacht, maar er geberud niets met de eitjes.
Ik heb ook helemaal niet geschouwd, laat ze eigenlijk toch zoveel mogelijk met rust.
Het is al vreemd genoeg voor ze, in een binnenkooi, maar het lijkt wel of ze zich heel goed thuis voelen.
Er is wel onderling wat strijd, maar het lijkt nu of Mokka en Schnippie toch een blok veroverd hebben.
Vooral Pimmetje is vrij dominant en jaagt ze soms wel wat op.
Ik kijk het toch nog even af, want als ik de koppels apart moet zetten, komen ze in kleinere kooien en dat wil ik eigenlijk niet.

Nou, ik houd je op de hoogte!

Groetjes Petra  :D
   


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!



Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.


Anja


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.