13 mei 2025, 08:54:42

trosgierst

Gestart door jacko, 29 november 2003, 19:58:17

« vorige - volgende »

jacko

hoi allemaal

Ik heb een vraagje hoeveel mag een valkparkiet trosgierst hebben? Want ik net een trosgierst gekocht voor jacko maar als ik iets in de kooi gaat hangen is ze daar bang voor maar ik heb nu een andere oplossing er voor maak ik dat ik stukken en doe ik dat in een bakje dan moet ik met de vinger erbij en na de tijd eet ze ervan. En lijsterbessen mogen de valkparkiet ook hebben? Zijn de lijsterbessen niet giftig? En waar kun je die lijsterbessen krijgen?

groetjes Miranda

Tara

Hoi Miranda

een valkje mag inderdaad lijsterbes eten, maar niet te veel. Waar je die haalt heb ik geen flauw benul van ....

Trosgierst kan je tot maximum 2 stengels in de week geven, als je 1 valk hebt. Anders zouden ze nogal snel verslaafd raken, en niets anders meer willen eten.....

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Miranda,
Lijsterbessen kun je gewoon uit het plantsoen of ander stuk groen halen van de struik, maar er eten ook andere vogels van. Je zult ze dus goed moeten afwassen. Ik geef het zelf niet aan mijn vogels, hoewel er naast mijn huis een aantal struiken staan. Maar je kunt wel gewoon allerlei soorten groente en fruit geven die de valkjes erg lekker vinden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.