19 april 2024, 21:47:35

Schreeuwen

Gestart door Suzanne3007, 28 maart 2009, 12:55:51

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Hallo allemaal,

ik heb 2 valkparkieten, die me de hele dag blijven roepen... Ik negeer het en als ze stil zijn, dan beloon ik ze, maar het wordt niet minder... ik wordt er nu wel een beetje gek van en weet van gekkigheid soms niet wat ik met ze aan moet. Ik haal ze er iedere dag uit (op een moment dat ze even stil zijn), en dan is het goed, als ze maar bij me kunnen zitten. Ze willen ook niet vliegen, maar alleen maar bij me zitten... Maar ik kan ze er niet alleen maar uit hebben, aangezien ik ook 2 katten heb en ik die niet steeds boven wil opsluiten...

Ik doe wel eens een doek over de kooi, maar daar trekken ze zich ook weinig van aan...

Hebben jullie een tip voor mij?

Alvast ontzettend bedankt...

Groetjes Suzanne

Hebben jullie een tip voor mij?

Rianne

Zo te lezen zijn ze erg gehecht aan je. Is het misschien een (tijdelijke) oplossing om ze in een andere ruimte te zetten? Je kunt ze er dan evengoed uithalen en meenemen naar de woonkamer.
Is het schreeuwen trouwens pas begonnen of is dit al een hele tijd zo? Het voorjaar is natuurlijk weer aangebroken dus gaan de hormonen ook hun werk doen ;)

spikey

Mijn valkjes roepen/schreeuwen sinds de laatste paar weken ook heel erg. Kan dit ook al door hormonen komen? Want ze zijn pas 9 en 8 maand oud.

Groetjes Linda

Jacoba

Hoi

Ja dit geschreeuw kan heel goed door de hormonen komen, en het is natuurlijk voorjaar. De oplossing die Rianne aandraagt is misschien het proberen waard.
Groetjes Jacoba

TwinkyenPico

Ook bij ons zijn de valkjes de laatste tijd wat beter hoorbaar als hiervoor  ;D. We kunnen de ruimte niet uit lopen of het begint alweer.

We hangen soms wel een doek over de kooi wat wel iets helpt, maar nooit echt lang. Ook zijn ze 's morgens al wat eerder, dus in het weekeinde is er geen uitslapen bij. Je moet het er maar voor over hebben haha.

Ook als ze 's morgens uit de kooi mogen blijven ze even luidruchtig, dit houd op een gegeven moment wel op.

Heeft toch met de tijd van het jaar te maken, want hiervoor was het niet zo. Dus, nog even geduld hebben  8)
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Hermien

Het zullen de hormonen wel zijn. Dat hoop ik dan toch maar, want wat hier in ál die jaren nog niet is voorgekomen, gebeurt nu! Er wordt de ganse dag geschreeuwd, net nu ik lekker een weekje vrij ben om in huis te klussen. Zo te zien is Goofy de aanstichter en weet maar niet van ophouden. Helaas kan ik mijn valkjes niet even in een andere ruimte zetten, was dat maar waar! Ondanks dat ik ZIELSVEEL van mijn 'Vliegtuig' houd, maken ze mij op dit moment echt krankzinnig! Als het de hormonen zijn en het voorjaar, zal het over een week of wat weer gedaan zijn. Wat kan ik nú al verlangen naar dié tijd. Zo niet, dan vrees ik ernstiger maatregelen waar ik nu even niet aan moet denken..... :'(

Gerdaaaa

9 april 2009, 13:13:48 #6 Last Edit: 9 april 2009, 14:01:37 by Gerdaaaa
Oooh, ik ben blij dit te lezen van jullie  :D
ik wordt namelijk ook helemaal kierewiet van de herrieschopper van me. Zodra ik uit zicht ben schreeuwt en roept ie..  >:(
Ik dacht eerst.. moet er dan toch een 2e bij? Maar ik lees dat zelfs met 2 of meer het hetzelfde 'feest' is.

Ik ga hem maar op een andere plek zetten inderdaad.. (hij staat nu buiten in het halfzonnetje op balkon)

Hoelang spelen die hormonen in dat kleine lijfje?

Hermien

We kunnen ongeveer rekenen op vier weken, maar ik ga het ze echt wel afleren hoor! Ik ga zelf toch ook niet iedere keer aan mjn hormonen toegeven.... ;D
Gisteren de hele ochtend erop ingehakt met de plantenspuit. Dat helpt toch wel merk ik nu al. Ook hedenochtend een paar keer flink gespoten, zodat ze weer even hun pak moeten strijken... ;D
En gordijn om de kooi heen geslagen. Afijn, momenteel werken deze maatregelen redelijk tot goed. O, en af en toe gewoon even flink boos toespreken.... >:( Het kost tijd, dat ben ik met je eens, maar alles voor het goede doel! We gaan het hier, dankzij de adviezen van supernanny uit Alblasserdam, vast wel redden!
Sterkte met jouw broedse kipkluif.. ;D

Suzanne3007

Die van mij houden het al een stuk langer vol dan 4 weken. Heb alles al geprobeerd. Ze staan nu wel op een andere plaats, bij het raam en niet meteen naast de bank. Maakt niks uit. Ik heb een mega grote kooi waar geen enkele doek omheen past. Ook ik spuit ze nat inderdaad ze beginnen zich dan driftig te poetsen en dan zijn ze stil, maar zodra ze klaar zijn beginnen ze weer van voor af aan! Ik negeer ze, maar niks lijkt te helpen. Ik word er ook echt GEK van! Het is niet gewoon geluid maken, maar echt krijsen!

Ze zoeken elkaar ook helemaal niet op! Ze zoeken het ook echt alleen bij mij.

Ook zit het mannetje vaak te krijsen en dan steekt hij zijn poot uit! Weet iemand wat dat betekent?

Groetjes een wanhopige Suuz die wel gek is op haar vogeltjes, maar even niet meer weet wat ze ermee aan moet!

:-(


*Manon*

Hoi Suzanne,

Pas heb ik een valkje erbij gekregen van kennissen.
Hij is al 4 jaar oud en schreeuwde ook enorm.
Ik merkte dat hij begon te schreeuwen als hij mij niet zag en als hij mij wel zag, stopte ie met schreeuwen.

Ik ben toen bij hem gaan staan en toen weer even uit zijn zicht, een paar seconden maar, dan weer laten zien aan hem en dan weer weg en zo maar door gaan.
tot hij eindelijk in de gaten kreeg dat ik wel weer kwam.

Ik zorgde er wel voor dat ik me weer liet zien als hij NIET schreeuwde, anders beloon je hem voor zijn geschreeuw.

Nu is het mijn valkje rustiger en schreeuwt eigenlijk niet meer...

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. Succes!

Groetjes Manon

Suzanne3007

Hoi Manon,

We zijn alweer een tijdje verder, maar helaas GEEN enkele verandering! Ik word er nu echt gestoord van. Zodra het avond is, zijn ze stil (HEERLIJK) Maar overdag is het niet uit te houden.

Ik zit er zelfs over te denken ze weg te doen. Het gaat me echt aan het hart, en is het laatste wat ik wil. Maar dit gaat ten koste van mij. Het eerste wat ik hoor is ze krijsen iedere dag...

Zelfs natspuiten helpt ook niet meer! Ze zijn gewoon helemaal geobsedeerd... Als ik naar ze toe kom lopen, worden ze helemaal gek/hysterisch (in  positieve zin van het woord) en komen ze bijna door de tralies heen... Juist daarom wil ik ze niet wegdoen. Ze zijn zo aan mij gehecht... Maar ik weet op dit moment geen andere oplossing meer..

Hierbij mijn laatste kreet om hulp... Hebben jullie nog enkele tips voor mij :-(

Gr,
Suzanne


Groetjes Suzanne.


Hermien

Tjsa, ik zou het niet weten. Hier is het inmiddels alweer helemaal bij het oude.......stil dus. Het zou inderdaad wel heel erg naar zijn als je ze om die reden weg moet doen. Krijgen ze misschien te veel prikkels van buiten? Staan ze misschien bij een raam en reageren ze op vogels? Want dan zou je kunnen proberen om de kooi op een andere, rustiger plek, in de kamer te zetten.

Succes en sterkte!

Martin79

Hier is het ook een enorme ramp, ze staan sinds kort naast het raam en beginnen om half 7 al te schreeuwen. Ik ga daar nu een rolgordijn ophangen die verduisterd om te proberen of het minder wordt.
Ik hoop het echt... en het mannetje maakt prachtige geluiden maar het vrouwtje maakt er een puinhoop van met haar geschreeuw die kan voor geen meter fluiten :(

Landiej

Bij ons is het geschreeuw gelukkig alleen nog 's ochtends te horen. Zodra de zon opkomt begint het getetter, wat natuurlijk verergerd wordt door het feit dat de vogeltjes buiten ook gaan fluiten!

We hebben gisteren wat nieuw spul in de kooi gehangen en de hele indeling van de kooi gewijzigd. Vanmorgen waren ze opvallend stil. Misschien houden ze zich nu bezig met de 'nieuwe' kooi.

Misschien een idee om je valkjes iets te geven waarmee ze zich bezig kunnen houden, behalve het natspuiten waardoor ze moeten poetsen?

Kimm

hoi

ik zie dat je ze al bij herplaatsing geplaatst hebt. ik hoop dat je een heel goed adresje voor ze kan vinden. sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010