turquosine of 2 poppen grasparkietjes??

Gestart door vandam, 27 maart 2009, 19:04:28

« vorige - volgende »

vandam

goedeavond,

ik zal eerst even de situatie uitleggen;

wij hebben sinds het afgelopen weekend een grote buitenkooi met 2 mannelijke grasparkietjes en een koppeltje valkjes,
nu willen wij er graag of 1 of 2 turqoisine of 2 grasparkiet poppen bij zetten.

kunnen jullie hier misschien een advies in geven wat het beste zou gaan??

alvast bedankt!!

groetjes carin

hilde

hallo
ik heb ook tukjes bij men valkjes en vroeger ook grasjes maar deze plaagde de valkjes altijd als het broedtijd was

groetjesssssss

tda1111

ik heb in mijn volière 14 grasparkieten en ook 4 valkparkieten. IK heb er niet zo veel problemen mee, maar er zijn er af en toe wel enkele. Zoals nù; mijn 4 valkjes zijn aan het broeden en mijn grasparkieten ook. Eén koppel valkparkieten wordt niet gestoord maar het andere wel. 1 Week geleden lagen er nog 3 eitjes in hun nest en nu zijn er 2 kapotgebeten en ik heb nu het andere bij mijn andere broedende valkparkieten gelegd. De zitstokken hingen ook vol bloed omdat een grasparkiet gewond was aan zijn nagel. Ik vertel dit omdat ik je wil laten zien dat er problemen kunnen zijn maar zoals bij mij zen er geen grote problemen want de grasparkieten en valkparkieten komen over het algemeen goed overeen. ze 'negeren' elkaar eigenlijk. Maar het kan ook zijn dat ze vrienden worden en elkaar helemaal niets doen.
Ik zou het dus niet afraden om grasparkieten te kopen.
Groetjes, Toon