Ervaring 2 mannen en 1 pop bij elkaar?

Gestart door Daniëlle de Boer, 22 maart 2009, 21:56:22

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met 2 mannen en 1 pop bij elkaar.
Zou dit kunnen zonder ruzie? Ik heb wel een grote kamervoliere...

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf heb niet die ervaring.  :)
Maar ik kan wel bedenken dat het heel misschien fout kan gaan lopen.
Als bij de mannen de hormoontjes gaan werken,
kunnen ze gaan vechten om het popje.
En het maakt dan eigenlijk niet uit hoe groot je kooi/voliere is.
1 van de 2 zal toch het popje willen hebben en krijgen.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sanna

Het hoeft niet altijd fout te gaan hoor. Gerda bijvoorbeeld heeft ook twee mannen en 1 popje en dat gaat prima.

Ten eerste spelen de karakters van je valkjes mee. Je hebt rustige mannetjes, mensen-valkjes en overheersende mannetjes die altijd moeten laten zien dat zij stoere ventjes zijn. En die laatste categorie kan goed problemen veroorzaken.

Ten tweede is de leeftijd ook van belang. Als bijvoorbeeld alle beestjes nog heerlijk aan het puberen zijn loopt je een groot risico dat de mannetjes gaan vechten om het popje.

Groetjes, Sanna

Daniëlle de Boer

Mijn manvalk en popje kunnen goed met elkaar overweg, maar daar blijft het ook bij. Het mannetje is aardig rustig, en helemaal niet macho. En ook zijn ze allebei al uit de puber.
Ik vraag dit omdat het popje zo graag een echte partner wil, alleen het mannetje wil dit maar niet. Daarom had ik hem ook eigenlijk gekocht..... En zit daarom nu aan nog een mannetje erbij te denken.

Sanna

Hoi Daniëlle,

De kans is groot dat het prima gaat wanneer je daar gewoon een rustig volwassen mannetje bij zet hoor. Maar ja, of het klikt tussen je popje en de nieuwe man is natuurlijk altijd afwachten. Vogeltjes hebben ook hun voorkeur, je kunt de liefde niet afdwingen ;).

Groetjes, Sanna

Daniëlle de Boer

Het zou balen zijn, wanneer dat dan ook niet zou klikken.
Een rustig volwassen mannetje zou dus beter zijn dan een jong van 6/8 weken?
Want ik dacht dat ik eens ergens gelezen had dat als je een jong neemt inplaats van een volwassen man dat het dan eerder een koppeltje word....Of is dit niet zo?

Ik ga er over nadenken, en bekijk ondertussen al een beetje op herplaatsing en marktplaats :P

Sanna

Ja, weet je wat de pest is? Je kunt gewoon niet voorspellen wat ze zullen doen.

Wanneer je een jong valkje neemt, wordt die waarschijnlijk makkelijk geaccepteerd. Maar het kan zijn dat die zo overheersend wordt wanneer hij gaat puberen, dat hij je andere man wegpest.

Als je een rustige volwassen man kunt vinden (kijk ook zeker geregeld bij Herplaatsing) heb je kans dat je rust in de tent houdt.

Maar ja, het is dus nooit van tevoren te zeggen wat die gekke beestjes gaan doen. Je moet dátgene doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes!

Groetjes, Sanna

Daniëlle de Boer

Dat is waar.. Ik denk dat ik een valkje wil van een jaar of 2.

Maar ik hou inderdaad herplaatsing in de gaten.
Het heeft niet echt haast, dus ik wacht af of ik iets tegen kom.
Eigenlijk moest ik verschillende valkjes uit kunnen proberen, zodat ze zelf kan kiezen welke het wordt  :P Maarhelaas gaat het niet zo makkelijk  :P

Karin

De kans dat het mis gaat is groter dan dat het goed gaat. Ik zou het risico zelf niet nemen. Zeker omdat je graag wilt kweken. Als er een broedblok aan te pas komt gaan de hormoontjes vroeg of laat toch gieren  ;D Ik zou dan eerder voor een popje kiezen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves