Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Kimm

hoi judith,

alles goed in zonnig turkije?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Hee Kim,
Ook toevallig, ik wilde net wat gaan schrijven! We hebben namelijk Pino en Mollietje net los gelaten in de kamer! Voor het eerst weer sinds december. Ze hadden er echt zin in, ze waren binnen een seconde de kooi uit. Pino kan goed vliegen, maar Mollie is wel een beetje een brokkenpilootje! Nu zitten ze samen op de hanglamp. Ben heeeeeeeeeel benieuwd of ze uit zichzelf terug de kooi in zullen gaan, anders wordt het nog stressen  ::)
Het gaat dus wel goed hier, ze raken steeds meer gewend, maar blijven bang voor onze handen. Voor mijn gezicht zijn ze totaal niet bang, ik kan heel dichtbij komen. Maar zodra ze handen zien, zijn ze weg.
Kerem heeft ook weer werk sinds twee weken, da's ook wel een opluchting. Hij heeft het naar zijn zin gelukkig. Voor mij wel weer even wennen, maar ik ben bezig met een cursus Turks (eindelijk, had ik veeeeel eerder moeten doen!) en dus zit ik niet de hele week thuis.

Nou, ga eens kijken wat ze aan het doen zijn hier  ;D Zal eens wat foto's maken binnenkort!

Liefs uit een zonnig Turkije inderdaad!

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

wat leuk judith  :D
leuk dat ze los zijn. zal wel even wennen zijn voor ze, maar als je het elke dag even gaat doen, dan moet dat gaan lukken hoor.

fijn dat kerem weer werk heeft en dat jij ook wat om handen hebt. lekker hoor. zo kan je ze straks ook goed verstaan :P
3 juni ga ik naar turkije toe voor een weekje naar kemer. daar ben ik al eerder geweest. ik heb zin in warmte en zwemmen.

ik kijk uit naar foto;s van pino en mollie  :D

liefs kim

Hermien

Goede berichten hier, lees ik. Ben reuze benieuwd naar de foto's die jij voor ons van je valkjes gaat maken. En wat geweldig dat Kerem weer werk heeft. Ik zal duimen dat hij nog járen bij deze baas kan blijven!

Jammer voor je dat je valkjes nog schrikken van je handen. Daaruit begrijp ik dat ze dus ook niet eerst op je vinger stappen voor ze de kamer in mogen? Dat opstappen is nl. de basis voor het vertrouwen tussen mens en valkparkiet. Helaas heb ik geen advies voor je hoe je dit nu nog eventueel veranderen kunt.

Geniet in ieder geval maar van je koppeltje, ik wacht zolang wel op de foto's.

Van mijn 'Vliegtuig' krijg je een dikke knuf!

:-*   :-*   :-*   :-*

Machootje

Hee Hermien,
Wat een leuke foto van je 'vliegtuig'! En bedankt voor de knuf!
Pino en Mollie stappen inderdaad niet op, het zijn echt twee angsthazen als het op handen aankomt. Ik deed de kooi open en hup ze vlogen er zo uit. Ze zaten er volgens mij echt op te wachten. Ik voel me ook wel eens schuldig dat ik ze er bijna nooit uitlaat, maar zeker de afgelopen tijd kon ik die stress van het moeten vangen er niet bij hebben.

Gelukkig gaat het wel wat beter met me en zit ik er nu over te denken om ze toch maar wat vaker los te laten. Dan maar een paar keer vangen  ::) Misschien dat ze uiteindelijk wel door zullen krijgen hoe ze zelf terug moeten. En heeeeeeeeel misschien dat het ooit nog gaat lukken ze op te laten stappen.
Ze hebben sinds kort iets nieuws: als ik bij de kooi zit en ik ga met mijn hoofd naar de zijkant, komen ze allebei meteen heel nieuwsgierig kijken!  ;D Geen idee waarom ze dat zo interessant vinden maar het is wel heel leuk. Bij mijn gezicht in de buurt komen vinden ze ook totaal niet eng, maar die handen he... *Zucht*.

Als ze weer eens los zijn zal ik gelijk mijn camera bij de hand houden, dan krijg je toch leukere foto's dan in de kooi.

Knuf terug voor jou en je 'vliegtuig' en liefs aan iedereen die nog met ons meeleest  :D (ben schandalig weinig hier te vinden geweest de laatste tijd!)

Judith

Kimm

hoi judith,

ja leuk, foto'ssssssssss  :D
ik wacht rustig af. ( nou ja, rustig?)

liefs kim

♪ Marlies

Hoi Judith, ;D

Misschien zijn ze bij de kweker wel bang geworden van de handen. :-\
Heb je al geprobeerd om ze op een stokje te laten stappen ?

Je weet het hè, de aanhouder wint. :P

Leuk, foto's. :D

Groetjes Marlies ;)

Hermien

Gewoon blijven proberen, hoor. Dat ze naar je toekomen als je bij de kooi staat betekent toch al dat ze je aandacht willen trekken. Kun je ze ook kuifje kroelen op die momenten? Want dan vertrouwen ze je ook al meer. Gewoon stug blijven proberen. Het komt echt goed.

Fijne Pinksterdagen in Verweggiestan.... ;D

:-*   :-*   :-*   :-*

*Manon*

Hoi hoi Judith,

Ik kijk ook erg uit naar de fotootjes!!
Ben al een tijd nie meer in je boekje geweest, maar ga je zeker weer volgen hoor!!

lieve groetjes Manon

Machootje

Hoi Marlies,
Ja, een stok heb ik ook geprobeerd, maar daar zijn ze ook bang voor  :o  ::) Maar ik ga het gewoon opnieuw proberen. Inderdaad, de aanhouder zal toch een keer winnen he.

Foto's komen echt heeeeeel snel hoor, Kim  ;D ;)

Hee Hermien,
Kuifjes kroelen lukt nog niet echt, maar ik denk dat dat vast snel zal komen. Maar dan wel met mijn neus denk ik  :D

Hee Manon! Ik ben zo weinig op het forum geweest, maar vanaf vandaag ga ik weer wat actiever zijn! Ik ga bij jou ook even bijlezen. Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten!

Jullie ook fijne Pinksterdagen!

Machootje

Ik heb vandaag een nieuw speeltje opgehangen en het is zo leuk om te zien hoe ze daarmee omgaan. Ze waren er voor de verandering eens niet bang voor, maar juist nieuwsgierig naar!
Het is een grote houten ring. Pino begon er een beetje aan te pikken, maar Mollie had gelijk door wat ze ermee moest, slimme tante  ;D Eerst klom ze er bovenop en toen hup, zat ze erin zeg maar, als een schommel. Natuuuuuurlijk geen fototoestel bij de hand, zul je altijd zien  ::) Misschien morgen! Want ze zullen het nog wel even leuk blijven vinden!
O, ja, en nog een piepklein doorbraakje: ik heb Mollie een beetje mogen kroelen op haar kuifje met mijn neus! Nou, ik zei het toch al dat dat eraan zat te komen  ;D  ;D  ;D  :D

Hermien

Je wéét toch dat ik altijd gelijk heb, hè? En zo niet, dan toch....

;D   ;D   ;D   ;D

Machootje

Caroline

Wat gaaf .... Mollie mogen kroelen.  :-*

Leuk weet een update van je te lezen.

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Wauwie wat een fijne en positieve doorbraak met Mollie  ;D ;D ;D
en wat leuk te merken dat ze nu eens anders reageren op een nieuw speeltje in plaats van bang te zijn daarvoor!

Ik ben erg blij voor je dat er nu wat veranderingen op gang komen... leuk hoor!!

Liefs Manon