19 april 2024, 10:37:26

Vervolg op rt zijn vleugel...

Gestart door Always look.., 24 maart 2009, 10:33:24

« vorige - volgende »

Always look..

Zou het kunnen zijn dat hij ze er zelf uit trekt?
Ik was dit keer namelijk weer logeren (gebeurd 2x per maand een nachtje ongeveer) en de vorige keer kwam ik terug en toen had hij het ook...

Tis maar een idee..
(2e valk is onderweg dus hij zit over een tijdje niet meer alleen)

x

Caroline

Vreemd, ik zou echt niet durven zeggen wat het is.

Sterkte met hem.

Geef hem maar een lekkere knuffel.

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

candy

Hallo Sanne,

Wat jij beschrijft komt mij wel bekent voor.
Indien het is, wat ik denk, zal de schacht (het deel van de veer wat normaal in de huid van de vogel zit) korter is bij de steeds uit vallende veren veel korter zijn met bloed aan de punt, dan bij de veren die verloren worden tijdens de normale rui.
Alles wijst er dan op dat de betreffende vleugel tijdens het eerste ongeval toch gekwest is. Wij hebben dit ook bij een valkje en hebben indertijd uitleg gehad van een vogel arts.
Ik zal proberen om je een beetje uit te gaan leggen met mijn eigen woorden wat het probleem is, omdat de uitleg aan ons al ongeveer 7 jaar terug was.

In de huid van vogels zitten een soort pijpjes, waar de veren in groeien, vergelijkbaar met een haar bij de mens.
Bij de kwetsing is in dit pijpje een vernauwing ontstaan, waar de nieuwe veer wel door kan groeien, maar hier zit in de veer een zwakke plek doch deze groeit verder normaal uit. Door het vliegen wordt de veer overbelast en breekt dan op de zwakke plek voordat deze volgroeid is. Hierdoor het bloed aan de punt van de schacht.
Volgens de VA is er bij onze vogel niets aan te doen en kan dat valkje nooit meer vliegen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Henk

Always look..

 :o als het dit is heb ik der eigk geen woorden voor...

Always look..

Ik heb de vogelarts gesproken, en moet er woensdag om 2 uur even langs komen dan gaan ze hem onderzoeken en beoordelen wat we e aan kunnen doen..

bedankt voor jullie snelle reacties!

Hermien

Nou, ik ben heel benieuwd wat daar uit komt! Sterkte!

Kimm

ik ben ook benieuwd. sterkte meid  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Dank je wel allemaal!!
Ik houd jullie verder op de hoogte in mijn dagboekje
de link staat onder mijn "handtekening"

xx