16 april 2024, 06:37:55

Vervolg op rt zijn vleugel...

Gestart door Always look.., 24 maart 2009, 10:33:24

« vorige - volgende »

Always look..

24 maart 2009, 10:33:24 Last Edit: 3 mei 2009, 22:45:33 by Always look..
 :'( miss is het niks.. maar ben behoorlijk van slag..

RT heeft waarschijnlijk een schrikrui gehad aan de rechterkant zijn (bijna) al zijn pennen er uit..

alleen hij zit nu bij me en houd zijn vleugeltje steeds of iets omhoog of hij laat hem hangen en die vleugel trilt ook een beetje...

http://ikkuh1987.hyves.nl/fotos/529012843/0/uYjR/

heb hem net meteen gewogen en daar is niks aan veranderd

plz help

Always look..

Is er niemand die me een beetje gerust kan stellen of tips kan geven? :-[ :-\

Kaatje

Hoi meid,

Wat afschuwelijk ! Heeft de vleugel gebloed of niet ? Heb je de pennen gevonden en wanneer? Ik denk dat je valkje de vleugel zo houdt omdat het natuurlijk vreemd is om ineens geen pennen meer te hebben.

Tenminste dat hoop ik want ik ken schrikrui voor de rest niet, heb je al gegoogeld op schruikrui? Heel erg veel succes en ik hoop dat je snel antwoord krijgt.

Groetjes, Karin

Always look..

24 maart 2009, 11:07:05 #3 Last Edit: 24 maart 2009, 11:10:12 by Always look..
Jah heel de kooi lag vol met veren :-\ heb ze vanmorgen gevonden waren helemaal heel..

voor zover ik kan zien bloed het niet...

maak me echt heel erg zorgen.. Ik zet um zo met kooi en al bij me vader neer ik moet even een uurtje weg..

normaal is hij altijd druk als hij uit de kooi is en nu zit ie maar een beetje met zijn vleugeltje in een vreemde houding..  :'(

Kimm

he wat sneu,,
het kan zijn dat hij zijn vleugel toch behoorlijk zeer heeft gedaan en dat hij daarom nu zo met die vleugel trekt.
ik zou hem wat druivensuiker gaan geven tegen de stress en even aankijken.
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Ik kan me haast niet indenken dat deze houding door een schrikrui komt.
Ik vind het er vreemd uitzien. Houdt het even goed in de gaten of het minder wordt anders zou ik er toch even naar laten kijken door een vogelarts.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Het lijkt mij verstandig om een Vogelarts te raadplegen.
Dit ziet er zeker niet goed uit.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Hij wordt erg goed in de gaten gehouden nu, vanmorgen heb ik het filmpje gemaakt en moet zeggen dat hij nu weer goed begint te fluiten en spelen en ook zijn vleugel heeft hij gelukkig niet meer zo raar hangen.

* zou het kunnen komen omdat hij voor dat ik het filmpje maakte een stukje geprobeerd heeft te vliegen?

Ik heb het nummer van de vogelarts binnen hand bereik en er zit heel de dag iemand met de neus boven op.

maar tot nu toe gaat hij vooruit hij eet en drinkt goed ook zijn ontlasting en gewicht is normaal..

en moet zeggen dat ik na dat ik dus dat uurtje weg ben geweest een hoop vooruitgang zie en dus al wat ge-ruster ben.. (heb gehuild als een jong kind vanmorgen :-[)

xx

candy

Hallo Sanne,

Ik heb het verhaal van jou gelezen en het filmpje een paar keer bekeken en het geheel roept bij mij toch een paar vragen op. Ik heb het een paar keer mee gemaakt dat een valkje zijn staart verloor door een schrikrui. in zo'n geval vallen alle veren in eens uit en liggen dan ongeveer op een hoop. Deze zijn dan in een paar weken terug.
Echter lijkt het er bij jou op dat er paniek is geweest en de vleugel vast heeft gezeten en de veren inderaad door paniek zijn uit gevallen. Hierbij kan hij de vleugel wel hebben bezeerd. Denk hierbij aan verrekte spieren, welke bij het vliegen nog weer eens worden overbelast, doordat het vliegen met minder veren weer extra krachts inspanning van de vogel vergen.
Mijn advies is dan ook hou het geheel goed in de gaten en als het niet goed gaat dan naar de vogelarts.

Groetjes Henk

Hermien

Als ik jou was ging ik toch even langs een vogelarts. Van een schrikrui gaat een valkje niet zo vreemd met zijn vleugel zitten. Hij heeft zich waarschijnlijk bezeerd (misschien tussen de tralies klem gezeten), is daarvan geschrokken en daardoor veel veren verloren. Het ophouden van die vleugel doet mij denken aan mijn Gekke Gerrit, die had hetzelfde na een logeerpartij. De vleugelboog bleek gekneusd en het valkje mocht een week lang beslist niet vliegen. Met rust is het helemaal goed gekomen. De vakantie-oppas beweerde in eerste instantie dat er niets was gebeurd. Later bleek dat één van haar kinderen met een ballon aan het spelen was geweest en die ballon was boven de kooi in stukken geknald. Gezien dit verhaal viel het mij nóg mee dat het zó goed was afgelopen. Mijn conclusie is dus dat hij waarschijnlijk een kneuzing heeft en dat een bezoekje aan de vogelarts geen kwaad kan.

Always look..



Ik hou het geheel zeker goed in de gaten !!
en ik laat hem de eerste tijd nog even niet vliegen.
Ik heb zelf echt geen idee of het schrik is geweest of dat hij vast heeft gezeten..

Wel gaat het nu al stukken beter, hij gedraagt zich weer gewoon en ook houd hij de vleugel weer gewoon hij beweegt zich niet moeilijk door de kooi dus ik wil het bezoek aan de DA nog even afwachten..

gebroken is het niet het botje staat in de goede stand (heb diploma dieren EHBO) het zou idd gekneusd kunnen zijn maar daar kan ook een dieren arts niks aan veranderen.
hij zou het de aankomende tijd even in de kooi vol moeten houden en mocht het verslechtere dan ga ik meteen naar de vogelarts toe.


dank jullie wel voor jullie tips!!

xx

Hermien

Klopt. Kneuzing moet genezen met rust. Verwen je non-actiefvliegertje de komende dagen maar even! Dat helpt ook hoor!

Met een knuf van mijn 'Vliegtuig'.

Always look..

Vanmorgen heeft ie me weer wakker gemaakt met verschillende kusjes en wekker geluiden en ook zit hij in de kooi te rekken en te strekken.
Ik denk dat het echt gister nacht is gebeurd en hij nog behoorlijk van slag was gister morgen...

Ik ga hem zeker flink verwennen in de kooi en het komt helemaal goed met hem daar vertrouw ik nu weer op!

Nogmaals bedankt voor de reacties!!

Ron

mijn valkje had dat ook met zijn vleugel pennen meer dan de helft eraf in één keer, het was wel zo weer aangegroeid ook.

je ben goed bezig in ieder geval ;)  als het gewicht goed blijft en de vogel eet en drink goed enz dan is dat ook een goed teken.Ik ben geen vogel expert maar ik vang jaarlijks toch wel een vogel of 20 op die ziek en of stervende zijn , de ontlasting,uiterlijke conditie,gewicht en eet/drink gedrag is het eerst waar je zoal naar moet kijken. Misschien is het ook goed om ff te zorgen dat de temperatuur in de kamer waar de vogel nu is op goede peil te houden.Als je het niet vertrouw gaat dan zo snel mogelijk naar de dierenarts en het liefst ééntje die wat meer van vogels afweet dan de doorsnee dierenarts.

Het beste en ik ben er bijna zeker van dat het allemaal wel goed komt,houdt de vogel wel goed in de gaten de eerst volgende weken dat kan geen kwaad :)

Sterke en beterschap voor je Valkje

Gr
Ron

Always look..

Nah mensen ben ik weer...  :-\
Ik heb geen bergje veren gevonden, alleen af en toe één veer (vliegpen) en nu heeft RT het gewoon weer dat zijn rechter vleugel geen lange pennen meer heeft..

Iemand enig idee wat het kan zijn..
Wel lag er in zijn kooi één veer met bloed aan het pennetje  :-[ en op zijn vleugel zit een heel klein beetje opgedroogd bloed..

meneer kan dus weer niet vliegen  :( dus ook weer kooi arest... zucht...

HELP