19 april 2024, 09:30:13

Broedkooien

Gestart door ☺ Pita ☺, 22 maart 2009, 10:30:35

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Wie weet waar we het beste broedkooien kunnen kopen.
Niet te achterlijk duur natuurlijk.
En niet te gek ver weg we wonen in zeeland.
Groetjes Petra.

mila

hoi Petra

kan je niet beter zelf maken??
dan wordt het ook niet duur.
en dan kan je je eigen maten goed aanhouden.
er zijn genoeg bedrijven die hetdoen maar daar hangt echt een prijskaartje aan.
of goed zoeken naar een handig klusjesman in de buurt die dat wil doen voor een luek bedrag spreek een prijs af...

groetjes

☺ Pita ☺

Mja daar zitten we ook al aan te denken Mila ,
Als je googled word je ook niet echt vrolijk van die prijzen.
Wel mooi die metalen enz maar om mee te beginnen.
Hoe groot zouden jullie die broedkooien maken?

Rob S

Hoi Petra,

Ik heb hier broedkooien van 100 breed, 60 hoog en 60 diep. Erg mooie afmetingen vind ik! Wel hangt het blok erbuiten.
Als ik nu nieuwe broedkooien moest kopen/maken zou ik gaan voor trespa en een voorkant van aluminium. De meest onderhoudsvriendelijke zullen dat zijn denk ik. Wel is het oppassen om te werken met trespa, het kan namelijk snel knappen en enorm scherp zijn. Ook kun je er slecht schroeven in vast maken, je zult bijna altijd bouten met moeren moeten gebruiken.

Het is wel heel makkelijk om te maken trouwens. Je kunt gewoon een paar aluminium hoeklijntjes pakken, en het trespa daar aan vast bouten, werkt heel simpel ;) Het is wel makkelijk als je dan iemand hebt die aluminium kan lassen :P

Groetjes

mila

hoi petra

ik heb mij kweekkooien 1 meter lang 50 diep 50 hoog blok buiten hangen.
van hout.

om bloedluizen buiten te houden doe ik frontline spuiten en de broedblokken ook.

let wel op dat je spuit als er geen vogels in zitten want daar kunnen ze niet tegen.

trespa en alumium is wel mooier maar ik zou het nooit zelf maken maar dat laten doen.

bij mij in het dorp zit er nu 1 die gaat voor mij kweekboxen maken van trespa en alumium voor weinig geld.

groetjes

☺ Pita ☺

Kijk aan die antwoorden heb ik wat.
We gaan ze maar zelf maken ik heb al wat adresjes gekregen van mensen :)
Bedankt hoor ;)

____Arno____

Citaat van: mila op 23 maart 2009, 20:26:54
hoi petra

ik heb mij kweekkooien 1 meter lang 50 diep 50 hoog blok buiten hangen.
van hout.

om bloedluizen buiten te houden doe ik frontline spuiten en de broedblokken ook.

let wel op dat je spuit als er geen vogels in zitten want daar kunnen ze niet tegen.

trespa en alumium is wel mooier maar ik zou het nooit zelf maken maar dat laten doen.

bij mij in het dorp zit er nu 1 die gaat voor mij kweekboxen maken van trespa en alumium voor weinig geld.

groetjes



myn kweekkooien zyn 50 breed 50 hoog en 40 diep zyn deze geschikt voor valkjes in te kweken ?
ps zitten er alleen maar in met de kweek

Tamireya

Waarom nu een topic omhoog halen wat al bijna 3 jaar geleden gestart is als je het antwoord al gekregen hebt in je eigen topic  ???

Maar ja, ik geef je toch wel even een antwoord op je vraag ook al had je het wel na kunnen lezen.


Dit is geen geschikte kweekkooi.

Hier een richtlijn voor het houden van valkparkieten die ik op het forum vond:

Citaataantal valkparkieten-min. breedte x diepte x hoogte in cm

2: 60x60x100
3: 95x80x100
4: 100x 200x200

Hier na te lezen:http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19924.0.html

Je moet kijken dat de kooi geschikt genoeg is voor een groter aantal valkparkieten.
Het verschilt per nest hoeveel kleintjes eruit komen maar gaan we eens van 3 jonkies uit.
Dan moet je dus ruimte genoeg hebben voor minimaal 5 valkjes en dan is een kooi van 50x50x40 duidelijk te klein.
Ik persoonlijk zou er niet eens één valkparkiet in zetten!

Jeroenw




   Re:beginnen met valkjes kweken :)
« Antwoord #64 Gepost op: Vandaag om 00:25:30 »
 
Voliere is je oplossing en je begint met twee koppels
Meld dit bericht aan de moderator     80.57.173.177

Dit was je antwoord

mariejj

Citaat van: ____Arno____ op  4 februari 2012, 17:15:55
myn kweekkooien zyn 50 breed 50 hoog en 40 diep zyn deze geschikt voor valkjes in te kweken ?
ps zitten er alleen maar in met de kweek


Nee dat is veel te klein.
"alleen maar in met de kweek"     1 kweekronde duurt al minstens 3 maanden,   de meeste laten ze 2 nestjes doen dus dat betekend dat ze 6 maanden in die kooi moeten zitten.  ::)
(ruim 1 week voordat de eerste ei gelegd word, 3 weken broeden, 4 weken voordat ze uitvliegen en dan nog 3 tot 4 weken totdat ze zelfstandig zijn.)

Jeroenw

Mariejj

Heb geen zin hij heb zijn eigen plan al  ::)en deze topic is al twee jaar oud. Hij is echt een puber, hopen maar dat het toch goed voor die beestjes uit pak . laat hem maar een puber zijn .en geen dierenbeul
I hoop zo , arme valkjes :'(

mariejj

7 februari 2012, 15:39:02 #11 Last Edit: 7 februari 2012, 20:26:57 by mariejj
Citaat van: Valkparkieten uit charlowa op  7 februari 2012, 12:51:58
Mariejj

Heb geen zin hij heb zijn eigen plan al  ::)en deze topic is al twee jaar oud. Hij is echt een puber, hopen maar dat het toch goed voor die beestjes uit pak . laat hem maar een puber zijn .en geen dierenbeul
I hoop zo , arme valkjes :'(


ik reageer ook niet op dit topic maar op het bericht van Arno, hij heeft gewoon gezocht op 'broedkooien'  en dan kijk je niet naar hoe oud een topic is. En wat is daar erg aan hoe oud een topic is.
Dit forum is er juist voor vragen van beginners, vergeet niet dat jezelf ook eens begonnen bent en waarschijnlijk ook alles wat je weet van dit forum hebt gehaalt.
Met Arno aanvallen ect. bereik je minder mee dan normale antwoorden op zijn vragen geven.  En een "puber", toen ik 15 was begon ik volgens mij ook met valkjes, daarvoor had ik al pony's geiten konijnen cavia's  ect. allemaal door mijzelf verzorgd want me ouders hebben daar niet veel verstand van, dus leeftijd zegt helemaal niks.  ::)

En waarom ga je er meteen vanuit dat hij wel valkjes erin gaat houden? Alleen omdat hij het 2 keer vraagt?  ::)
Arno is juist goed bezig, hij vraagt, maar zoekt het ook zelf op!



Jeroenw

nope is geen aanval iets duidelijk maken  ;)

kijk maar naar zijn topic erover

dan begrijp je het

mariejj

8 februari 2012, 12:30:00 #13 Last Edit: 8 februari 2012, 12:38:39 by mariejj
Ik heb dat al gelezen en ik kan nog steeds nergens uit ontdekken dat Arno zijn eigen plan heeft zoals jij dat zegt. Dus waar haal je die conclusie vandaan?


Citaat van: Valkparkieten uit charlowa op 24 januari 2012, 23:20:49
Nee maar Arno moet wel weten dat het oké is waar hij nu mee bezig is
En als hij informatie wil dat hij het gewoon kan krijgen zonder dat hij veroordeeld word op zijn leeftijd


Je verander wel snel van mening  ::)

Jeroenw

hi ;D

ik heb het mening nog steeds daarom vind ik je bericht ook grappig
Citaat van: mariejj op  7 februari 2012, 15:39:02
Citaat van: Valkparkieten uit charlowa op  7 februari 2012, 12:51:58
Mariejj

Heb geen zin hij heb zijn eigen plan al  ::)en deze topic is al twee jaar oud. Hij is echt een puber, hopen maar dat het toch goed voor die beestjes uit pak . laat hem maar een puber zijn .en geen dierenbeul
I hoop zo , arme valkjes :'(


ik reageer ook niet op dit topic maar op het bericht van Arno, hij heeft gewoon gezocht op 'broedkooien'  en dan kijk je niet naar hoe oud een topic is. En wat is daar erg aan hoe oud een topic is.
Dit forum is er juist voor vragen van beginners, vergeet niet dat jezelf ook eens begonnen bent en waarschijnlijk ook alles wat je weet van dit forum hebt gehaalt.
Met Arno aanvallen ect. bereik je minder mee dan normale antwoorden op zijn vragen geven.  En een "puber", toen ik 15 was begon ik volgens mij ook met valkjes, daarvoor had ik al pony's geiten konijnen cavia's  ect. allemaal door mijzelf verzorgd want me ouders hebben daar niet veel verstand van, dus leeftijd zegt helemaal niks.  ::)

En waarom ga je er meteen vanuit dat hij wel valkjes erin gaat houden? Alleen omdat hij het 2 keer vraagt?  ::)
Arno is juist goed bezig, hij vraagt, maar zoekt het ook zelf op!





hilaris ;D



hij hoopt dat hij zijn valkjes toch in die kooien kan doen
en toch op die manier door kan gaan.
hij zoekt steeds een goedkeuring voor zijn eigen plan
en het is nee.


als het ene niet werkt gebruik je een ander techniek om het duidelijk te maken. niet om hem aan te vallen. maar om hem duidelijk in te laten zien dat het niet kan het is allemaal voor zijn eigen bestwil, en voor de valken.

wat jij nu doet dat hebben we al gedaan .

en dan gaan we naar plan b

merci ;)