5 mei 2025, 06:17:41

Onze lievertjes.

Gestart door Gerry, 20 maart 2009, 21:09:23

« vorige - volgende »

Gerry

Dankjewel voor jullie reactie, ;D
gerdy, ik heb al ontdekt dat daar geen medicijnen voor zijn...hahaha.
We zijn al helemaal dol op onze valkjes.

Ja Karin we zijn helemaal door het virus aangetast  ;) zo zie je maar dat wij nog helemaal geen verstand ervan hebben...van valkjes, maar we hebben geluk dat we toch in het bezit zijn van deze drie schatten.
Joep heeft een ringetje om en zover ik heb kunnen zien staat er 1-3 op, maar verder heb ik nog niet kunnen kijken.
Zo gauw ik Joep in handen heb (doe ik nu nog niet omdat hij eerst wennen moet, hij is pas sinds vanmiddag hier) zal ik kijken wat er precies op staat.
Nee, ik ga er geen dametje bij zoeken omdat ik nu al helemaal niet meer weet wat Jip en Janneke nu eigelijk zijn ::)
dus we wachten gewoon af.
Ik kan van Joep nu wel zeggen dat hij heel rustig is in de kooi en dat je ook de hand erbij kunt doen zonder dat hij wild wordt.
Ik zit nu boven en voor ik naar boven ging zaten ze met hun drie op 1 stok naast elkaar.
Ik geloof je direct als jij zegt dat Joep misschien ouder is,  maar is dat bij alle wildkleur valkjes dan zo dat ze zo laat een masker krijgen???
ik heb al wel gezien dat Joep geen visgraatjes aan de onderkant van zijn staartveren heeft, daar is het bij hem helemaal donker en bij Jip en Janneke wel visgraatjes, misschien zegt dat ook wel wat over zijn leeftijd.
Hij zat vanavond wel heel mooi te fluiten, zelfs onze Lady (maltezer) was onder de indruk ;D
Allemaal een fijn weekend.

Groetjes, Gerry

Kaatje

28 maart 2009, 23:37:41 #16 Last Edit: 28 maart 2009, 23:39:25 by Kaatje
Hoi Gerry,

Dat Joep zijn visgraat motief kwijt is betekent zeker dat hij al rond en nabij een jaar zal zijn. En inderdaad, wildkleur mannen hebben echt pas rond een maand of 8 een geheel geel masker, zelfs soms later, zoals bij Paco.

Wat voor een kleur ringetje heeft hij om, is het zwart of blauw of heeft het misschien een andere kleur !? 1-3 zegt me verder niet zoveel, maar eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit, Joep is een heerlijke vent, ik ben gek op gele maskers en wildkleurtjes  ;D

Mannen kunnen vaak ook heel erg mooi fluiten en heel veel leren, zelfs praten  ;)

Wat lief zeg, dat ze lekker samen naast elkaar op stok zijn gaan zitten, wat zijn het toch scheetjes hè, die valkjes van heel het forum. Ik ben blij dat je het zo leuk vindt allemaal en zo lekker enthousiast bent.

Je hebt een heel leuk boekje en het is heel leuk om erin te lezen  :D

Liefs, Karin

Gerry

Joep heeft een zilverkleurige ring om, ik denk dan ook wel dat Joep ouder is omdat hij die visgraatjes kwijt is...maakt me niks uit hoor ;D
vanmorgen fluitte Joep alweer mijn man na, hij zit rustig in de kooi, eten en drinken doet hij ook al.
Joep gaat ook in bad (ik had een zwembadje gekocht voor hen) Jip en Janneke gebruiken het niet, maar Joep blijkt er dol op te zijn.
weet je wat ik wel vind? Joep loopt heel gracieus (zeg je dat zo?) hahaha, Jip en Janneke lopen sneller door de kooi en over de stokken, komt natuurlijk omdat zij nog jong zijn.
Ze staan hier voor het grote raam en kijken zo de tuin in, daar zitten heel veel vogels en Joep roept veel naar ze om ze uit te nodigen voor het eten denk ik...hahaha.
Het rolgordijn heb ik een stuk naar beneden gedaan vanwege de zon, zo kunnen ze kiezen in de zon of niet.
Ik moet nog veel leren over valkjes, maar dat komt vast wel goed.
Groetjes, Gerry

☺ Pita ☺

Mooie valkjes heb je hoor !! Blijft het bij 3 valkjes? Of ben je straks ook helemaal besmet met het valkjesvirus :)

Gerry

Hallo Pita en allemaal!
Janneke is weg, ze is weer naar onze zoon en schoondochter :-\
Ik zal even vertellen hoe dat gekomen is:
Toen we zaterdag Joep bij de andere twee in de kooi hadden gedaan ging het best goed...ze zaten zelfs op 1 stok.
Janneke wilde persè in het midden zitten, niks mis mee, maar toen Jip `s avonds naast Joep ging zitten ging Janneke helemaal door het lint.
Ze trok Jip bijna de veren uit zo ging ze te keer met het gevolg dat Jip zich heel ongelukkig voelde, dat kon je echt zien.
Hij ging helemaal in een hoekje op de grond zitten en durfde niet meer op een stok te gaan zitten, hij zat helemaal te bibberen  :'(
Gisteren was het hetzelfde met Jip en onze zoon en schoondochter kwamen kijken hoe het met die drie ging.
Toen ging Janneke ook nog vechten met Joep, het was gewoon zielig. Onze zoon zei dat gaat helemaal mis en mijn man was ook al bang dat Jip het niet zou overleven...
Hij zei tegen onze zoon en zijn vrouw: "willen jullie of Jip of Janneke weer meenemen"?  Ze zeiden meteen "we nemen Janneke weer mee, we hebben haar echt heel erg gemist en dan kan ze bij Chico in de kooi" ik geloof dat meteen omdat Janneke een lief diertje is.
Joep en Jip zitten nu gezellig en rustig bij elkaar en eten samen, gisteravond al meteen gingen ze bij elkaar op de slaapstok zitten.
Janneke voelt zich duidelijk bij Chico ook erg fijn, die zaten gisteravond ook al dicht bij elkaar op de kooi vertelde onze zoon.
Dus Pita, we nemen er niet nog 1 bij, ik ben bang dat het dan weer niet goed gaat, op het moment gaat het heel goed met Joep en Jip. Ik durf geen risico te nemen dat Jip weer het onderspit moet delven.
Jip is helemaal niet zo`n durfal heb ik gemerkt.
Ze voelen zich nu alle drie gelukkig met de situatie.

Groetjes, Gerry

Gerry

Hallo, Het gaat erg goed met onze lievertjes...
Met Janneke gaat het erg goed, ze voelt zich helemaal weer thuis bij onze zoon en schoondochter.
Ze heeft wel een nieuwe naam gekregen, Chikie  (klinkt ook mooier) lol.
Ik zet hiet een paar foto`s neer van Chikie en haar vriendje.

Ze zien er heel lief uit zo samen en kunnen het goed vinden.

Groetjes, Gerry

Kaatje

Hoi Gerry,

Fijn dat het met Chiki goed gaat ! Wat een mooie en duidelijke foto's heb je geplaatst zeg, wouw !! Ze zien er zeker heel erg lief uit zo samen. Je hebt een heerlijk duo hoor  :-*

Fijn weekend.

Groetjes, Karin

Kimm

hoi gerry,

leuke foto's zeg! fijn dat het zo goed gaat :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Gerry..

wat een mooie foto;'s en ze zien er inderdaad gelukkig uit.

gr gerdy

Gerry

Dankjewel allemaal voor je reactie`s,
Chikie en haar nieuwe vriendje zitten al gezamelijk op de schouders van hun baasjes en ze willen allebei gekroelt worden, zo leuk!
nou, we hebben hier ook weer wat meegemaakt hoor...
Wij hebben de kooi verplaatst vanwege de warmte die van de verwarming af komt, Joep zat steeds te hijgen.
Nu staat de kooi in de hoek van de kamer en Joep en Jip voelen zich er fijn en omdat ze nu veel beweeglijker zijn (denk ik dat dus he  ;D)
Gisteravond zaten mijn man en ik op de bank te kijken naar Jip en Joep en nu komt het....
Jip zit op een stok en maakt heel zachte geluidjes en maakt zichzelf heel klein, Joep gaat naar Jip toe en klimt zo bovenop zijn ruggetje. Iedere keer als Joep er weer af was maakte Jip weer dezelfde geluidjes en klom Joep weer bovenop hem   :o
zou dat nu betekenen dat Jip stiekum toch een dametje is?

Groetjes, Gerry

lynette

5 april 2009, 19:04:02 #25 Last Edit: 5 april 2009, 19:08:47 by lynette
Hoi Gerry

Dit klinkt voor 100% dat Jip een popje is  ;D
En ze vinden elkaar erg leuk zo te horen.

Hier een filmpje van mijn koppeltje die aan het wipwappen zijn.  :P

http://www.youtube.com/watch?v=OqNV7ydZL5Q&feature=channel_page

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

☺ Pita ☺

Ooow wat een lieve foto's van die 2!!
Groetjes Petra.

Gerry

Dankjewel voor de complimenten over de foto`s, onze schoondochter heeft de foto`s gemaakt. ;)

Dus gaan we er van uit dat Jip eigenlijk een janneke is... ;D
Het is wel erg leuk om te zien die genegenheid tussen die twee, mijn man heeft het er al over om een nest hokje neer te hangen in de kooi, de kooi is groot genoeg.
Is dat al verstandig of vinden jullie dat hij te voorbarig is? Hij heeft het heel erg te pakken (dat  valkjesvirus) dat hoor je wel ;D
Lynette, leuk filmpje...precies zo gaan die twee van ons ook te keer....hahaha.
Volgens mij is het een sport geworden tussen Joep en Jip dat wipwappen, ze doen het nu een paar keer per dag, jawel ze hebben de smaak te pakken ;)

Chico en Chiki (voorheen Janneke) zijn ook al bezig, Chiki wil graag zo te horen, maar het manneke nog niet erg...
Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook wel komen, ze zitten nog wel erg kort bij elkaar...

Groetjes, Gerry

☺ Pita ☺

Leuk toch een nestje?
Zou niet weten waarom het te vroeg zou zijn.
Wel een behoorlijke laag zaagsel op de bodem leggen hoor.
Ik had te weinig gedaan  :-[ dus heb er snel bij gedaan  :D
Toch wel een cm of 5.
Mja ti's heerlijk jonge valkjes. Ik geniet er hier elke dag weer van , van die kleine  :D

Gerdy

wat een boefje...Jip toch stiekem een popje en inderdaad als ze eenmaal de smaak te pakken hebben weten ze van geen ophouden meer.

gr gerdy