17 mei 2025, 21:01:57

pop blijft eieren leggen

Gestart door mila, 10 maart 2009, 19:42:13

« vorige - volgende »

mila

ik zit ergens mee.

Ik heb een koppel valken op 9 eieren zitten nou de man dan want de pop gaat er alleen in om een ei te leggen meer niet zit er nooit op.
Ze zijn niet bevrucht tot zover ik kan zien wat kan ik het beste doen eieren eruit gooien en opnieuw laten leggen of het nestblok eruit halen?
Of zeg je laat gewoon liggen de valk stapt er wel vanaf???
Het eerst ei is op  21-02-09 gelegd en de laatste vandaag.,...

Rianne

9 eieren is best veel, maar ik zou ze toch nog even laten liggen. Stel dat je ze weghaalt en ze begint weer van voor af aan?
Ook een goede optie is om idd het blok weg te halen, en misschien een paar weken later op een andere plek terug te hangen.

•=Bonnie=•

Ik zou ze met blok en al weghalen en over een maand het blok weer terug geven. Is die pop een geelwang ofzo?

mila

hoi Rianne
ze zit er weer in dus zal we nog een eitje komen...

Hoi Bonnie

nee het is geen geelwang het is een opaline lutino popje 4 jaar ofzo dus weet wel hoe of wat vorig jaar 3 nest groot gebracht??

groetjes

Dierenfreackske

Hoi , ik hoop dat ze niet uitgeput geraakt hoor! Grtjs Ann

Bello

9 eieren??

Poeh da's veel en ze zijn echt niet bevrucht?

Ik zou er zeker 3 eitjes weghalen en voor de rest neppers neerleggen.

Als ze dan de interesse verliezen in de eitjes het blok weghalen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

mila

hoi hoi

het zijn er ondertussen al 10 of 11 vandaag nog niet gekeken....
het popje ziet er nog steeds super uit.
er is nog niet 1 ei bevrucht ik ga straks kijken of er al de eerst eitjes eruit kunnen.
als ze nog meer gaat leggen dan haal ik het blok weg en over een maand weer een blok.....

groetjes

Dierenfreackske

Hoi Mila, gefeliciteerd met de zoveel eitjes, ik hoop dat er een paar bevruchte bij zitten, hihi! Grtjs Ann

mila

Hoi Ann

ik heb er al 7 uit gehaald omdat die niet bevrucht waren...
er lagen er eergisteren nog 5 in ik weet niet of ze nog meer heeft gelegd.
zo ja dan gaat het nestkast eruit voor een maand en dan daarna mag ze weer proberen...

groetjes