13 mei 2025, 12:56:46

Valkparkiet wil zijn kooi niet in

Gestart door Manon, 14 maart 2009, 17:04:58

« vorige - volgende »

Manon

Hallo allemaal,

Sinds een half jaartje hebben wij onze valkparkiet Wally. De laatste tijd wordt het steeds moeilijker om hem zijn kooi in te krijgen. Als hij in de gaten heeft dat hij zijn kooi weer in moet vliegt hij weg zodra wij in de buurt komen, het wordt dan dus erg lastig.

Wie kan ons helpen? Iemand tips?

jeroenn

hoi manon,

dat uis niet zo fijn mag ik vragen hoe jullie hem dan in zijn kooi krijgen?
lijkt mij wel handig te weten als lilo of stitch niet in zijn kooi wil.
ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

groet jeroen

hilde

hallo
hier 1 tip
als het s'avonds is  je doet het licht uit zodat ze rustig worden en dan neem je hem voorzichtig en zet hem in zijn kooi

groetjesssssssss

rabaman

LOL

Koko is 18 jaar oud en heeft dat probleem ook soms. Eenmaal hij los is wil hij niet meer terug binnen. En hij heeft het dadelijk door, hij komt dan niet meer bij ons, en weet dat we hem in zijn kooi willen zetten.

Ik heb er echter een trucje op bedacht. als ik hem eenmaal op mijn vinger heb, dan weet ik dat ik zo niet naar zijn kooi kan gaan, want dan vliegt hij weg. dus hou ik hem onder mijn kin, hij vind dat prettig, en op deze manier kan hij niet weg. Zo breng ik hem tot aan zijn deurtje, en als ik hem daar opzet loopt hij lekker binnen. :-D

Denk eraan, valkjes zijn zeeeeeeeer slim, dus moet je een of ander trucje bedenken.

Veel succes, en groetjes

Raoul

jose

Een lekker hapje in de kooi doet wonderen hier. ;D

Manon

Nadat ik het bericht had geplaatst ging het direct een stuk beter. Dus dat doet al wonderen haha.

Ik moet zeggen, dat het 's avonds makkelijker gaat dan overdag. Wally kroelen en vervolgens in de kooi doen werkt goed en we hangen er meestal nu ook iets lekkers in als hij weer in zijn kooi moet.

Hopelijk blijft het goed gaan....